Zajímavosti o Seal Team Six: The Raid on Osama Bin Laden

44%

Zajímavosti 32

  • Děj se odehrává v roce 2011. Konkrétně scéna, ve které jsou jednotliví Sealové na Skype video sezeních se svými rodinami, je datována březnem 2011, nicméně pokud se pozorně podíváte na systémovou lištu Windows 7 v pravém dolním rohu, všimnete si, že datum hodin ukazuje 1. 2. 2012, tedy téměř rok do budoucnosti.
  • Na začátku filmu je ukázáno, jak agenti CIA sledují Abu Ahmeda Al-Kuwaitiho v pákistánském Péšávaru, avšak všechna zobrazená vozidla mají indické poznávací značky státu Maháráštra.
  • Na rukávech uniformy SEAL Lieutenant Commander je patřičné pruhování, ale nad pruhováním není patřičný znak. Pokud je nadporučík velitelem neomezené linie, měla by být nad pruhováním umístěna pěticípá hvězda. Pokud je důstojníkem s omezenou službou, pak by nad pruhováním měl být trojzubec SEAL.
  • Ve filmu je zachyceno, že se při nárazu vrtulníku do areálu odlomil ocasní rotor. Během skutečné události se ocasní rotor zlomil, když Seals odpálili vrtulník poté, co se zbavili cíle.
  • CIA je zpravodajská agentura, nikoliv agentura pro vymáhání práva. Úředníci CIA nenosí na boku odznaky jako FBI. Jako úředníkovi zpravodajské služby vám neprospěje, když budete nosit odznak, který ji propaguje.
  • Film ukazuje, že Bin Ládin měl těsně předtím, než byl zastřelen, připravenou zbraň k boji. Během skutečné události byl zastřelen neozbrojený. Nejbližší zbraň, kterou měl u sebe, byla v jiné místnosti a nebyla v ní žádná munice.
  • Ve filmu je zachyceno, že celý výcvik SEALS probíhal v Afghánistánu a v den náletu se dozvěděli, kdo je cílem. Ve skutečnosti většinu výcviku absolvovali na vojenské základně v Severní Karolíně a den před zahájením výcviku zjistili, kdo je cílem.
  • Uniformy a výstroj, které SEALs během zásahu používají, jsou olivově šedé kamufláže a brýle pro noční vidění s jednou trubicí. Během skutečného náletu nosili pouštní digitální kamufláže a používali čtyřtrubicové brýle pro noční vidění.
  • Analytička sleduje nálet z živého vysílání v Langley ve Virginii. Ve skutečnosti byla na základně v Islámábádu a viděla SEALy odlétat.
  • Dva vrtulníky použité při náletu byly vysoce modifikované Sikorsky MH-60 Blackhawk, vybavené ostře zkosenými pláty proti radaru, ale vrtulníky ve filmu se zdají být standardní Blackhawky.
  • Vůz (Toyota Etios), kterým Abu Ahmed Al-Kuwaiti zřejmě odjíždí z Péšávaru, se liší od vozu, který byl viděn, jak vjíždí do brány někde mimo město. První auto má bílé indické poznávací značky, zatímco druhé má žluté poznávací značky jiné země.
  • Když oba příslušníci SEAL cvičí střelbu na terče ve skladišti, na podlaze mezi nimi leží nábojnice. Když se vrátí ke stolu, aby znovu nabili, jejich zásobníky nábojnice zmizí.
  • Některé scény výcviku se natáčely ve věznici v Novém Mexiku "Old Main". Stejné místo jako ve filmu "Trestná lavice" s Adamem Sandlerem.
  • Tento film byl původně natočen s úmyslem uvést jej do kin, ale nepodařilo se mu najít distributora a místo toho byl uveden jako televizní film.
  • Scény z pákistánského Péšávaru byly ve skutečnosti natočeny v Khopoli v indickém státě Maháráštra. To je jasně patrné z poznávacích značek vozidel, která jsou vidět na silnici. Čísla začínají písmenem "MH", což je kód státu Maháráštra. Také herci, kteří ve scénách hrají role agentů CIA, jsou známí maráthští televizní herci.
  • Měkký pád vrtulníku v bin Ládinově areálu byl způsoben tzv. vířivým prstencovým stavem. K tomu dochází, když se vzduch od sestupného proudu vrtulových listů víří nahoru a cyklicky se přes listy vrací zpět dolů. Vrtulník v podstatě klesá skrze proud vzduchu, který se vrací zpět přes lopatky, což zvyšuje tlak vzduchu procházejícího nad horní částí lopatek, a tím snižuje vztlak. Částečně to bylo způsobeno ohraničujícími stěnami přistávací plochy, které způsobovaly, že vzduch dopadal na zem, byl tlačen ke stěnám, pak směřoval nahoru po stěnách a byl nasáván zpět do lopatek. Když vrtulník klesal, narazil ocasem na horní část stěny a začal se převracet, načež pilot sklopil příď, aby se vrtulník nepřevrátil na bok. Vrtulník se zastavil s přídí dolů v úhlu 45. Cestující neutrpěli žádná vážná zranění.
  • Děj se odehrává v roce 2011. Konkrétně scéna, ve které jsou jednotliví Sealové na Skype video sezeních se svými rodinami, je datována březnem 2011, nicméně pokud se pozorně podíváte na systémovou lištu Windows 7 v pravém dolním rohu, všimnete si, že datum hodin ukazuje 1. 2. 2012, tedy téměř rok do budoucnosti.
  • Na začátku filmu je ukázáno, jak agenti CIA sledují Abu Ahmeda Al-Kuwaitiho v pákistánském Péšávaru, avšak všechna zobrazená vozidla mají indické poznávací značky státu Maháráštra.
  • Na rukávech uniformy SEAL Lieutenant Commander je patřičné pruhování, ale nad pruhováním není patřičný znak. Pokud je nadporučík velitelem neomezené linie, měla by být nad pruhováním umístěna pěticípá hvězda. Pokud je důstojníkem s omezenou službou, pak by nad pruhováním měl být trojzubec SEAL.
  • Ve filmu je zachyceno, že se při nárazu vrtulníku do areálu odlomil ocasní rotor. Během skutečné události se ocasní rotor zlomil, když Seals odpálili vrtulník poté, co se zbavili cíle.
  • CIA je zpravodajská agentura, nikoliv agentura pro vymáhání práva. Úředníci CIA nenosí na boku odznaky jako FBI. Jako úředníkovi zpravodajské služby vám neprospěje, když budete nosit odznak, který ji propaguje.
  • Film ukazuje, že Bin Ládin měl těsně předtím, než byl zastřelen, připravenou zbraň k boji. Během skutečné události byl zastřelen neozbrojený. Nejbližší zbraň, kterou měl u sebe, byla v jiné místnosti a nebyla v ní žádná munice.
  • Ve filmu je zachyceno, že celý výcvik SEALS probíhal v Afghánistánu a v den náletu se dozvěděli, kdo je cílem. Ve skutečnosti většinu výcviku absolvovali na vojenské základně v Severní Karolíně a den před zahájením výcviku zjistili, kdo je cílem.
  • Uniformy a výstroj, které SEALs během zásahu používají, jsou olivově šedé kamufláže a brýle pro noční vidění s jednou trubicí. Během skutečného náletu nosili pouštní digitální kamufláže a používali čtyřtrubicové brýle pro noční vidění.
  • Analytička sleduje nálet z živého vysílání v Langley ve Virginii. Ve skutečnosti byla na základně v Islámábádu a viděla SEALy odlétat.
  • Dva vrtulníky použité při náletu byly vysoce modifikované Sikorsky MH-60 Blackhawk, vybavené ostře zkosenými pláty proti radaru, ale vrtulníky ve filmu se zdají být standardní Blackhawky.
  • Vůz (Toyota Etios), kterým Abu Ahmed Al-Kuwaiti zřejmě odjíždí z Péšávaru, se liší od vozu, který byl viděn, jak vjíždí do brány někde mimo město. První auto má bílé indické poznávací značky, zatímco druhé má žluté poznávací značky jiné země.
  • Když oba příslušníci SEAL cvičí střelbu na terče ve skladišti, na podlaze mezi nimi leží nábojnice. Když se vrátí ke stolu, aby znovu nabili, jejich zásobníky nábojnice zmizí.
  • Některé scény výcviku se natáčely ve věznici v Novém Mexiku "Old Main". Stejné místo jako ve filmu "Trestná lavice" s Adamem Sandlerem.
  • Tento film byl původně natočen s úmyslem uvést jej do kin, ale nepodařilo se mu najít distributora a místo toho byl uveden jako televizní film.
  • Scény z pákistánského Péšávaru byly ve skutečnosti natočeny v Khopoli v indickém státě Maháráštra. To je jasně patrné z poznávacích značek vozidel, která jsou vidět na silnici. Čísla začínají písmenem "MH", což je kód státu Maháráštra. Také herci, kteří ve scénách hrají role agentů CIA, jsou známí maráthští televizní herci.
  • Měkký pád vrtulníku v bin Ládinově areálu byl způsoben tzv. vířivým prstencovým stavem. K tomu dochází, když se vzduch od sestupného proudu vrtulových listů víří nahoru a cyklicky se přes listy vrací zpět dolů. Vrtulník v podstatě klesá skrze proud vzduchu, který se vrací zpět přes lopatky, což zvyšuje tlak vzduchu procházejícího nad horní částí lopatek, a tím snižuje vztlak. Částečně to bylo způsobeno ohraničujícími stěnami přistávací plochy, které způsobovaly, že vzduch dopadal na zem, byl tlačen ke stěnám, pak směřoval nahoru po stěnách a byl nasáván zpět do lopatek. Když vrtulník klesal, narazil ocasem na horní část stěny a začal se převracet, načež pilot sklopil příď, aby se vrtulník nepřevrátil na bok. Vrtulník se zastavil s přídí dolů v úhlu 45. Cestující neutrpěli žádná vážná zranění.