Těžko hodnotit něco, co skončilo jako uprostřed roztrhnutý cár papíru. Začátek mi přišel trošku rozpačitý a zbytečně dlouhý, asi jsem se namlsala na Antikristovi a Melancholii, kde byly počáteční obrazy naprosto excelentní. Nicméně další děj mě zcela pohltil. Jediné, co bych vytkla, bylo místy zbytečně doslovné vysvětlování, které film připravilo o větší mnohovrstevnatost. Těm, co přišli na porno, to bylo stejně jedno, protože dřív nebo později sál opustili a ostatní to v takové míře asi nepotřebovali. Na konci jsme se shodli, že nás rozdělení filmu na dvě poloviny pěkně naštvalo a že bychom se 4 hodinami neměli problém. Navíc si myslím, že by pár střihů ve filmu navíc možná nebylo od věci. Ale to ukáže až druhá půlka filmu.
Popravdě nechápu, z čeho získal tento film takovou popularitu, počkat, asi vím, možná, tady zcela určitě jeho erotickým nádechem, i když ne tak úplně nádechem, ale spíše tím, že je to prakticky dvouhodinové porno s velmi chabým dějem. Opravdu nechápu, co přimělo pana režiséra natočit tento “film“. Řekl bych, že se pan režisér snažil natočit extrémně chytlavý a inspirativní film s dechberoucím dějem, skvělou zápletkou, nečekaným koncem a do toho všeho chtěl přimíchat špetku svého uměleckého umu. No, nevyšlo to, a to vůbec.
Film zkrátka vypráví o ženě, která leží celý film v posteli, vypadá jako zombie a člověk při pohledu na ni chce raději odvrátit oči, ale neudělá to, protože co kdyby se náhodou stalo něco důležitého, a on to propásne. Ne, v průběhu celého filmu se vůbec nic nestane a tak ty oči klidně odvraťte a jděte se klidně projít mezitím ven. Až se vrátíte na konci a shlédnete závěrečné titulky, film vymažte a dělejte něco smysluplnějšího.
Jediným pozitivem pro film je Shia LaBeouf, který v tomto filmu opravdu hraje, proč, to už nikdo neví, ale díky němu jsem dal filmu alespoň 5%.
Postavy jsou naprosto bezcharakterní a nesmírně nesympatické. Jejich výkony nejsou nijak oslnivé a vám se bude chtít film vypnout po deseti minutách. Pokud to neuděláte, tak hodně štěstí s vaším utrpením v průběhu celého filmu.
A ještě jedno pozitivum na závěr, člověk po zhlédnutí tohoto snímku přijde na chuť rybaření a muškaření, protože tento film vás skvěle naučí základy těchto koníčků, i když je to pro film víceméně zbytečné a je to nejspíše pouze záblesk rádoby uměleckého záblesku pana režiséra.
Jen info úvodem: viděl jsem obě části hned po sobě, proto hodnotím a komentuji Nymfomanku jako jeden film. Nymfomanka je jeden velký producentský podvod na diváka! Jednak je film uměle rozdělen do dvou částí jenom z toho důvodu, aby z nás kina vytáhla více peněz, přitom ani jedna část jako samostatný film podle mě nemůže nefungovat. Další producentskou fackou do tváře je hned úvodní titulek, kdy nám sdělují, že se jedná o zkrácenou verzi, na jejímž prostříhání se nepodílel Lars von Trier, což člověka taky dost naštve (ve filmu jsou navíc dva nebo tři opravdu nepovedené střihy, které vypovídají o kvalitách „cenzora“). No a pak ještě ta mediální masáž… Ale tu už nebudu rozvádět. To by bylo ovšem co se negativ týče asi vše. Holt když někdo natočí tolik kvalitního materiálu, jako Lars, tak mu to nedokáží pokazit ani šibalští producenti. Lars von Trier prostě stvořil Nymfomanku, film plný sexu, přičemž o sex v něm vlastně vůbec nejde. Film, který se rozhodně všem líbit nebude a ani nemůže, dokonce bych tipnul že těch, kterým se líbit bude, bude menšina. Já jsem si ovšem vyprávění Joe užil a Seligmanovy paralely byly skvělé! Také mě bavily Larsovy „odkazy“ na jeho starší filmy. Našel jsem zatím tři, třeba při dalším zhlédnutí objevím další (Antikrist – lezoucí dítě, Dogville – parkování auta, Království – vstup do nemocnice). Moc se těším na directors cut a tajně doufám, že půjde také do kin! Film bych doporučil hlavně těm, kteří ví, co od Larse von Triera můžou čekat a nejdou na film jen kvůli názvu. Závěrem bych ještě podotkl, že takto plný Světozor jsem ještě neviděl…
Libilo se mi to. Ne že by to byl film, u kterého byste si odpočali, ale zase mě nešokoval natolik, abych odcházela z kina pohoršená. Naopak. Chvílema jsem tu slečnu litovala, chvílema jsem ji záviděla.
Někdy při volném večeu mi někdo bude muset vysvětlit rozdíl mezi pornem, komedií a severským scénářem. Protože to není ani jedno. Ale slovy manželky, co není natočeno v USA, ale jinde, je jiné. Proč si pořád v Evropě proboha hrajeme na něco jiného?