Zajímavosti 108
- Když David náhle přestane hrát na klavír, aby položil otázku, poslední čtyři tóny, které zahraje, jsou tři stejné tóny, po nichž následuje jeden vyšší tón. Aby však mohl zahrát tento vyšší tón, posune ruku doleva, směrem k dolnímu konci klaviatury.
- V druhé polovině filmu, v první scéně, kdy Danielsová sedí na zemi v dešti u notebooku a žádá posádku lodi, aby spustila nákladní výtah, slyšíme její hlas jasně a zřetelně, ale její ústa se nehýbou.
- Poté, co se David po setkání s Walterem ostříhá, změní se barva jeho vlasů z blond na hnědou. David by si na primitivní planetě neměl jak vlasy obarvit, a to ani tak rychle. Můžeme si však všimnout, že Davidovy vlasy mají tmavší kořínky (v Prometheovi byl viděn, jak si je odbarvuje, aby vypadal jako Peter O'Toole) a on si jen ostříhal zbytky blond, které si nechal narůst během uplynulých let.
- Stejně jako v mnoha jiných sci-fi filmech jsou i ve filmu Vetřelec Covenant helmy skafandrů zobrazeny s vnitřními světly, která osvětlují obličej osoby uvnitř. To by samozřejmě bylo naprosto nepraktické, protože by to značně omezovalo schopnost osoby vidět ven. Jedná se však o záměrnou stylistickou volbu tvůrců filmu, nikoli o hloupost.
- Na planetě je něco, co vypadá jako (kultivovaná, pozemská) pšenice: přesto posádka průzkumného letounu nevidí žádné známky života (zvířat nebo hmyzu) - jak je tedy pšenice opylována? Pšenice však není závislá na opylení hmyzem a je opylována větrem (proces zvaný "anemofilie"). Navíc se posádka po objevení pšenice zmiňuje o tom, že je velmi stará, a tak tam pravděpodobně byla už léta.
- Na první pohled to vypadá, že když Xenomorph leze do díry na lodi, jeho hřbetní trubice procházejí podlahou. Je však vidět, že jsou poměrně pružné a sklápějí se zpět k tělu tvora.
- Během úvodního dějství je Covenant poškozen tlakovou vlnou poté, co "Matka" zjistí "neutrinovou bouři". Nutrina jsou téměř bezhmotné částice, které tak zřídka interagují s jiným materiálem, že běžně procházejí celou Zemí, aniž by kdy vyvolaly reakci. Nemohla tedy poškodit loď tak, jak je zobrazena ve filmu. Loď však vůbec nebyla poškozena neutrinovou bouří, ale (jak uvádí posádka) "vysoce nabitou rázovou vlnou ze zážehu hvězdy" (např. supernovy) a/nebo "spontánním hvězdným vzplanutím". Neutrinový výbuch je pouze něco, co se objeví během hvězdného vzplanutí, ale není příčinou této události ani následné rázové vlny z ní.
- Když se malá loď oddělí od mateřské lodi na oběžné dráze, zrychlí směrem k planetě. Aby bylo možné dosáhnout vstupu do atmosféry z oběžné dráhy, používá se zpomalení, aby vás gravitace planety vtáhla dovnitř s mnohem menším rizikem spálení. Dokonce i s možností, že by v budoucnu mohly vzniknout materiály, které by případně vydržely teplo, by se tento postup stále používal pro zachování paliva.
- Když jsou posádky na planetě, jsou na různých místech paprsky z jejich laserových zaměřovačů někdy zjevně špatně nastavené k hlavním zbraním, zejména občas nakloněné nahoru.
- "Matka" udává vzdálenosti v metrických kilometrech, ale tlak vzduchu na planetě uvádí v psi (librách na čtvereční palec) namísto kPa. Takový program by se nemíchal a neodpovídal.
- Ke konci filmu David požádá počítač ("Matku"), aby přehrál vstup do ValHally z 2. dějství Wagnerova "Das Rheingold". Opera se skládá ze 4 scén v jednom dějství a hudba je ze 4. scény. Vzhledem k tomu, že byl předtím zmaten, zda je báseň od Byrona nebo Shellyho, může jít o záměrnou chybu tvůrců filmu.
- Když Daniels a Tennessee na konci otevřou dveře terraformačního prostoru, vyhozená nákladní auta spadnou na planetu, jako by se Covenant vznášel, a ne obíhal. Předtím však krátce předtím, než Tennessee sestoupí v nákladním výtahu (~1:16:45), se na monitoru přes celou obrazovku zobrazí "COVENANT ORBIT", tudíž by katapultované kamiony zůstaly na oběžné dráze, dokud neztratí značnou rychlost, a nepadaly by, jak je zobrazeno.
- Přibližně ve 24. minutě počítač Covenantu udává místo původu signálu z astronomického hlediska. Nesprávně říká "declension"; správně je "declination".
- Když Walter vyndá poškozené embryo ze zásuvky A-3371, zůstane v jeho držáku malá loužička červené tekutiny, která po několika vteřinách zcela zmizí, když zásuvku zavře.
- Když Karine odebírá první vzorek vody, napustí vodu stříkačkou do plastové nádoby a poté ji uzavře víkem. Tento vzorek pak předá námořníkovi, který opět zavře víko.
- Je vidět, jak posádka při přistání sjíždí po rampě a brodí se vodou; když běží zpět k lodi, je země suchá a oni nastupují na rampu po suché zemi, když se úhel kamery změní, vidíme kolem rampy opět vodu.
- James Franco: jako kapitán Branson, manžel Daniels. Objevuje se v několika vymazaných scénách, ale jeho čas ve filmu byl zkrácen na epizodní roli.
- se hojně probírá téma DNA. Ve scéně, kdy jedna z lodí přistává, připomíná její náklad šroubovici DNA. Jak náklad klesá blíže k planetě, šroubovice se také rozkládá a rozpadá. Další atribut účinků užitečného zatížení na DNA.
- Po filmu "Nebezpečná metoda" (2011), kde hrál Carla Junga, je to podruhé, co postava Michaela Fassbendera vyjadřuje svou náklonnost k opeře Richarda Wagnera "Das Rheingold".
- Ochranné obleky, které nosí členové posádky Covenantu během hibernace, jsou totožné s těmi, které měl na sobě Holden v záchranném modulu ve vymazané scéně z nemocnice ve filmu "Blade Runner".
- Ridley Scott v jednom britském rozhovoru uvedl, že náklady na film ve výši 97-111 milionů dolarů jsou na velkoprodukci "velmi skromné".
- Pokud počítáme dva crossovery "Vetřelec vs. Predátor" (2004) a "Vetřelci vs Predátor 2" (2007) je tento film osmým dílem série Vetřelec. Protože však "Prometheus" (2012) a tento film vytvořily pozadí původního "Vetřelce" (1979), většina lidí již nepočítá crossovery jako kánon, a tak by tento film byl šestým dílem Vetřelce.
- Michael Fassbender a Lance Henriksen jsou jedinými herci, kteří si zopakovali své role androidů ("David", respektive "Bishop"), kromě toho, že si zahráli jinou postavu ve stejném filmu. Fassbender hrál Davida i Waltera ve filmu "Vetřelec: Covenant" (2017) a Henriksen hrál Bishopa i Michaela Bishopa Weylanda ve filmu Vetřelec ³ (1992).
- Tento film obsahuje několik odkazů na film "Blade Runner" (1982), který režíroval Ridley Scott. Kromě zřejmých motivů s roboty/syntetickými lidmi, kteří se snaží integrovat nebo nahradit lidskou rasu, se zde opakuje několik scén a linií z tohoto filmu. A podobně jako v něm a jeho pokračování "Blade Runner 2049" (2017) je i v tomto filmu úvodní záběr na oko, které hledí přímo do kamery. Ve filmech o Blade Runnerovi však nikdy není odhaleno, čí oko to je, zatímco v tomto filmu je okamžitě odhaleno, že je to Davidovo oko. Ridley Scott měl také původně spolu s tímto filmem režírovat i "Blade Runner 2049" (2017), ale místo toho se rozhodl plně soustředit na pokračování Vetřelce, zatímco otěže předal Denisi Villeneuvovi.
- Na Walterovu syntetiku se objevila virální reklama, stejně jako na syntetiku David 8 ve filmu Prometheus. Poté, co se Walter přiblíží k oknu po sekvenci Stvoření, dvě odražená světla vytvoří osmičku.
- Neomorfní způsob infekce je obskurní; tento koncept pochází ze scénáře Williama Gibsona k filmu Vetřelec ³".
- Audi lunar quattro použité ve filmu je skutečnou technologií. Měsíční vozítko quattro vyrobila německá automobilka Audi.
- V rámci spolupráce společností Twentieth Century Fox a Audi byl na jedné z největších filmových scén natočen krátký film vytvořený společnostmi 20th Century Fox, 3AM a Audi. Ukazuje lunární vozidlo Audi quattro, které hlídkuje v Terraformační zátoce, když zaznamená neidentifikovanou formu života a vydává se prozkoumat, co se skrývá ve tmě. Události v krátkém filmu jsou však v rozporu s událostmi uvedenými ve filmu, přičemž krátký film ukazuje Xenomorfa na Covenantu ve stejný den, kdy se posádka probudila z hyperspánku. Za předpokladu, že je datum jednoduše chybné, stále to nevysvětluje, jak je možné, že Cole (který byl na planetě 4 zabit) je na palubě Covenantu stále naživu, zatímco Xenomorph se potuluje kolem.
- Ačkoli Walter uvádí, že události z Promethea se odehrály o 10 let dříve, ve skutečnosti je to 11 let po Prometheovi (který se z velké části odehrál v prosinci 2093).
- Amy Seimetz se práce s Carmen Ejogo v tomto filmu natolik líbila, že jí později nabídla hlavní roli v ději druhé série seriálu "Já, společniceů (2016).
- Přilby mají přes horní část pásek, který je podobný tomu z filmu "Prometheus". Jedná se o pás LCD obrazovek, které poskytují různý obsah, od stavových údajů až po videopřenosy, například videopřenos z helmy jiného astronauta. Stejně jako u přileb ve filmu "Prometheus" se jedná o skutečné, reálně fungující displeje, nikoliv jen o rekvizity.
- Scénárista původního filmu tvrdil, že název Vetřelec ho napadl v záblesku inspirace, protože je to podstatné i přídavné jméno. Týkalo se mimozemšťana a evokovalo pocit nepoznané hrůzy a úžasu přesahujícího lidské chápání. Tento film však vysvětluje téměř vše o tom, co jsou zač, kdo je stvořil a proč existují, a vše zahrnuje velmi lidské motivace. Takže i když jsou to možná mimozemšťané, už nejsou mimozemšťané.
- Stejně jako v ostatních dvou filmech Ridleyho Scotta o Vetřelci (Vetřelec a Prometheus) se i v tomto filmu postavy nečekaně probudí z kryospánku. Ve filmech "Prometheus" (2012) a "Vetřelec" (1979) však kryospánkové trubice na palubě Promethea a Nostroma zřejmě fungují jinak než na palubě Covenanta. Na palubě Promethea jsou kryospánkové trubice zřejmě plné tekutiny a postavy musí mít na sobě jen spodní prádlo. Na palubě Nostromo je to stejné, ale kryospánkové trubice se zdají být plné plynu místo kapaliny. Na palubě Covenantu jsou kryopodny naplněny plynem podobně jako na Nostromu, ale členové posádky musí mít na sobě většinou celotělové termoprádlo.
- Design Xenomorfa ve filmu vychází z "Velkého chlápka" z filmu Vetřelec, i když se zdá, že byl přepracován podle videohry Alien: Isolation (2014), protože má sklápěcí nohy a o něco delší končetiny, aby lépe odůvodnil svou bleskovou pohyblivost. Chybí mu také biomechanické prvky, což je záměrný krok týmu designérů, který má představovat jeho status ne zcela dokonalého prototypu.
- Ridley Scott uvedl, že většinu svých projektů, včetně tohoto, rozvíjí od počátku a plán čtyř filmů se skládá z "Promethea" (2012), Vetřelec: Covenant" (2017). Probuzení a závěrečného filmu, který se vrací k původnímu Vetřelci (1979). John Logan psal scénář k pokračování Covenanta, ale vzhledem k neuspokojivému kasovnímu výsledku tohoto filmu a značnému produkčnímu zpoždění v důsledku akvizice Foxu společností Disney není známo, zda se na něm stále podílí.
- Scéna přistání raketoplánu se natáčela na Novém Zélandu a větší procento záběrů krajiny, než byste čekali, je skutečné.
- Název Praetomorph byl vyvinut tvůrci hry Alien: The Roleplaying Game z termínu "Protomorph" (dříve použitého v konceptuální fázi pro Deacona v Prometheovi) v kombinaci s předponou "prae", převzatou z mutagenu Plagiarus praepotens popsaného v románu Alien: The Cold Forge.
- V každém ze svých filmů o Vetřelci spolupracoval režisér Ridley Scott na hudbě s jiným skladatelem. V původním Vetřelci (1979) spolupracoval s Jerrym Goldsmithem, v Prometheovi (2012) s Marcem Streitenfeldem a v tomto filmu s Jedem Kurzelem.
- Stejně jako úvodní titulky, i film vzdává hold hudbě původního Vetřelce, přičemž skladatel Jed Kurzel místy připomíná dílo Jerryho Goldsmithe.
- V románové verzi filmu jsou pytlíky s vejci mnohem menší a připomínají plíseň.
- Posádka Covenantu nazývá Nepoznaný svět "planetou 4", protože se jedná o čtvrtou planetu obíhající kolem hvězdy jejího systému. Jak uvádí Daniels, společnost ji nikdy předtím neobjevila při dálkovém skenování, jinak by pravděpodobně měla označení LV podobně jako LV-223 z filmu "Prometheus" (2012) a LV-246 z filmu "Vetřelec" (1979) ("LV" pravděpodobně znamená "životaschopná", což označuje planetu, která je ve vhodné vzdálenosti od blízké hvězdy, aby na ní mohl existovat život). Ačkoli planeta 4 není její oficiální název, "Planet-4/Main Theme" je název skladby 6 z oficiálního soundtracku filmu Alien Covenant, která v souvislosti s touto planetou zazní dvakrát. Poprvé, když Matka tuto planetu označuje za místo původu Rogue Transmission, podruhé, když je USCSS Covenant na cestě k planetě.
- V románu k filmu je popsáno, že Xenomorf ve variantě Planeta 4 má biomechanický exoskelet, ale ve filmu samotném Xenomorf takové biomechanické prvky nemá, což Ridley Scott označil za záměrné rozhodnutí.
- Objevení neautorizovaného vysílání Covenantem a následné události se podobají objevu majáku, který zavedl loď Nostromo na LV-426 ve filmu "Vetřelec" (1979).
- Neomorfův vzhled byl označen za podobný Beluga-Xenomorfovi z raného scénáře k "Prometheus"; "Alien: Engineers". Navíc způsob, jakým jsou hostitelé infikováni prostřednictvím vzdušné nákazy, vykazuje pozoruhodnou podobnost s aspekty nerealizovaného scénáře Williama Gibsona k "Vetřelec 3", v němž se u běžného Xenomorfa vyvíjí schopnost rozmnožování prostřednictvím vzdušné formy.
- The Egg se velmi podobá houbě Lycoperdon pyriforme puffball a funguje stejně.
- Ridley Scott v jednom rozhovoru prohlásil, že androidi jsou budoucností série Vetřelec. Natočil s nimi už pět filmů včetně "Vetřelec: Covenant" a režíroval také dva díly seriálu "Raised By Wolves", který pojednává o androidech vychovávajících děti ze záhadné planety
- Davidova záliba v hudbě z Wagnerovy opery Zlato Rýna vyniká, protože v tomto filmu lze vypozorovat určité paralely mezi sérií Vetřelec a The Ring of the Nibelung: Stejně jako trpaslík Alberich se David vzdává lásky, aby ukoval dokonalou zbraň. Alberich to udělal, aby ukradl a ukoval Rheingold do stejnojmenného Prstenu, zatímco David to udělal, aby využil tajemství Inženýrů k vytvoření Xenomorfů. Stejně jako Prsten ukovaný a prokletý Alberichem, i Xenomorfové, Davidův dokonalý výtvor, přinesou jen smrt a zkázu všem, kdo se je pokusí získat pro sebe a použít je jako dokonalou zbraň. A to i poté, co David, stejně jako Alberich, dávno zmizel ze scény. Weylandova/Yutaniho obsedantní a úzkoprsá honba za Xenomorfy se podobá chamtivé honbě mnoha postav v Prstenovém cyklu za získáním Prstenu.
- Od filmu Vetřelec: Vzkříšení (1997) uplynulo 20 let, kdy se původní Xenomorph objevil výhradně ve filmu o Vetřelci. Po AVPR to bylo také deset let, co byl Xenomorph k vidění v kině: "Vetřelci vs Predátor 2" (2007).
- Někteří fanoušci přezdívají nové variantě Xenomorpha, která se ve filmu objeví, "Protomorf", protože se domnívají, že je předchůdcem nebo prapředkem původního klasického Xenomorpha z filmu "Vetřelec"(1979).
- Samotný slogan je přímým odkazem na Božskou komedii.
- Za deset let od filmu "Prometheus" (2012) se společnost Weyland změnila na "Weyland-Yutani Company" známou z filmu "Vetřelec" (1979) a jeho pokračování. Prequelový román "Alien: Covenant - Origins" vysvětluje, že společnost Yutani Corporation koupila Weyland Corp. během nepřátelského převzetí 6 let po smrti jejího zakladatele, ale ponechala si v názvu "Weyland" pro marketingové účely. Se společností Weyland-Yutani jsou spojena dvě loga: jedno je stylizované W nad písmenem Y a druhé je široký okřídlený symbol. Tento symbol má svůj původ ve starověkém Egyptě a Mezopotámii. Obvykle je spojován s bohem sokola Horem, přičemž kotouč uprostřed představuje boha slunce Ra. Správněji je však znám jako Horus z Behdetu. Behdet, představovaný sluncem, byl menším bohem, který byl pohlcen Horem. Větší význam symbolu je nejčastěji spojován s věčným životem a s nebesy. Vzhledem k tomu, že tento symbol je spojen s lodním personálem (jak je vidět na údajích jednotlivých členů posádky na jejich stázových kapslích) i s lodními systémy, je nejpravděpodobnější, že logo okřídleného slunce představuje divize společnosti Weyland Yutani související s vesmírem. Koncept "Budování lepších světů" se vztahuje jak k věčnému životu (jako k šíření našeho druhu prostřednictvím kolonizace), tak k vesmíru jako místu, kde se tyto světy nacházejí.
- Davidovy postoje se odrážejí v Ashově pohledu na "budoucnost", protože oba považují lidi za méněcenné a plné slabostí, zatímco Xenomorfové jsou pro ně dokonalostí a čistotou.
- Na jedné z nášivek, které posádka nosí, jsou dva andělé přikrčení na desce, kteří napodobují vyobrazení andělů sedících na víku ztracené archy úmluvy.
- Facehugger z planety 4 se velmi podobá druhu členovce, kterého David ve své ekologické dokumentaci planety 4 nazval "Carapace".
- V úvodní sekvenci se David pojmenuje po pohledu na repliku sochy Davida od Michaelangela, slavného renesančního uměleckého díla vytvořeného ve stylu antických řecko-římských soch. Podle těchto uměleckých děl byl údajně vytvořen i návrh "inženýrů" ve filmu "Prometheus" (2012).
- Stavební vozidla v Terraforming Bay of the Covenant nesou značku JCB (Joseph Cyril Bamford Excavators Limited), skutečného britského výrobce těžké techniky.
- Ačkoli je prakticky totožný s Xenomorfem z filmu "Vetřelec" (1979), Praetomorph má být mezičlánkem mezi Neomorphem a Xenomorfem, a proto se od něj výrazně liší. Jeho hrudní stádium má plodový vak a je již plně zformovaný s končetinami, zatímco ten z Vetřelce byl bez končetin a měl spíše hadí vzhled bez vaku. Pozoruhodné je, že Praetomorph postrádá jakékoli biomechanické prvky a jeho končetiny jsou delší, tenčí a bez kůže, s odhalenými svaly a cévami a mezerami v podpaží. Ramena a hřbetní trubice jsou nápadně menší a užší. Tato varianta xenomorfa má také tenčí a elegantnější ocas, který je zakončen malým ostnem nebo žihadlem. Rozdíly u Drone se týkají i jeho stádií Ovomorph (vejce) a Facehugger, ale v menší míře.
- Ve filmu "Alien: Covenant - Prologue: Last Supper"(2017), se Upworthová uprostřed bujaré večeře začne dusit jídlem (doplněná hláškou o tom, že to jídlo není tak špatné), což je jasný odkaz na nechvalně proslulou scénu s Chestbursterem z "Vetřelce" (1979). Naštěstí se tentokrát dusí jen ona a Walter je schopen na ni rychle použít improvizovaný Heimlichův chvat.
- Na začátku scény, kdy David učí Waltera hrát na flétnu, vstupuje na scénu citátem: "Pískej a já přijdu". Jedná se o odkaz na povídku M. R. Jamese "Oh, whistle, and I'll come to you, my lad", kde hlavní hrdina najde píšťalku, na kterou když zapíská, vypustí ducha, který pronásleduje objevitele píšťalky až do smrti.
- Podle režiséra Ridleyho Scotta je neomorf první generací mimozemšťanů,slovo Neo je předponou ze staré řečtiny a znamená "nový, mladý".
- Xenomorfa z Planety 4 ztvárnil španělský herec Javier Botet, který má Marfanův syndrom (dědičná porucha postihující pojivovou tkáň) a je známý především díky rolím ve filmech "[Rec]" (2007), "Mama" (2013), "REVENANT Zmrtvýchvstání" (2015) a "V zajetí démonů 2 (2016).
- Guy Pearce si v úvodním prologu zopakoval svou roli Petera Weylanda a poprvé se v sérii objevil bez rozsáhlého stařeckého make-upu (ačkoli se objevil ve virální přednášce TED Talk, která byla vydána jako krátký propagační film k filmu "Prometheus" (2012)). Pearce byl do filmu "Prometheus" (2012) obsazen ve věku 45 let, protože herec potřeboval hrát Petera Weylanda jako staršího muže i jako muže středního věku, ale nakonec byly scény s Weylandem jako mladším mužem vystřiženy a Pearce se ve filmu objevil pouze pod silným stařeckým make-upem. Pro scénu ve filmu "Vetřelec: Covenant" byl ještě zestárlý, i když mnohem decentněji.
- Ridleyho Scotta překvapilo, že se žádné ze tří pokračování "Vetřelce" (1979) neobtěžovalo položit si otázku "proč?", pokud jde o původ tvorů. "Myslel jsem si, že je to opravdu jedna z prvních otázek, které je třeba položit, ale znamenalo by to vymanit se z té představy "starý temný dům a lidé zemřou", která je velmi zjednodušená." Po Vetřelci měl Scott několik nápadů na pokračování, které by skutečně zkoumalo původ tvora, ale nikdy nebyl osloven, protože James Cameron už byl pověřen napsáním a režírováním "Vetřelců" (1986) (které se Scottovi velmi líbilo). Až po kritickém a komerčním neúspěchu filmu "Vetřelci vs Predátor 2" (2007) se studio ke Scottovi vrátilo a umožnilo mu natočit jeho origin, počínaje filmem "Prometheus" (2012).
- V prvním záběru filmu je Davidovo otevřené oko, které hledí přímo do kamery, přesně jako v úvodních záběrech filmů "Blade Runner" (1982) a "Blade Runner 2049" (2017). Ridley Scott Blade Runnera režíroval a nakonec "Blade Runner 2049" i produkoval (ačkoli původně chtěl režírovat pokračování, ale místo toho natočil "Vetřelec: Covenant" a otěže předal Denisi Villeneuvovi). "Vetřelec: Covenant" obsahuje několik odkazů na Blade Runnera.
- Účes, který Daniels (Katherine Waterston) ve filmu nosí, byl vytvořen podle paruky, kterou nosil Ezra Miller, její herecký kolega z filmu "Fantastická zvířata a kde je najít" (2016). Právě Miller během přestávky v natáčení Zvířat pomáhal natočit Waterstonové konkurzní video. Při natáčení v jeho přívěsu si všimla paruky, kterou nosil pro svou postavu Credence, a požádala ho, zda by si ji mohla vyzkoušet, protože jí připadala cool. Na natáčení tohoto filmu ji zaujala dvě ujištění Ridleyho Scotta v jeho nabídkovém dopise: rychlé a včasné natočení požadovaného materiálu od herců a angažovanost hlavních herců ohledně jejich postav při večeři po každém natáčecím dni.
- V každém filmu Vetřelec se s Xenomorfy setkává jiný typ skupiny - provozovatelé komerční dopravy ve filmu "Vetřelec" (1979), armáda ve filmu "Vetřelci" (1986), vězni ve filmu Vetřelec 3 (1992), pašeráci ve filmu "Vetřelec: Vzkříšení" (1997), archeologové ve filmu "Vetřelec vs. Predátor" (2004), kombinace normálních lidí z předměstí, policie a armády ve filmu "Vetřelci vs Predátor 2" (2007) a vědců ve filmu "Prometheus" (2012). I když jsou hlavními postavami tohoto filmu vědci, jsou zároveň kolonisty.
- Astronauti a vědci z NASA Scottovi řekli, že někdy čerpají nápady ze sci-fi filmů, protože filmaři mají promyšlený způsob řešení problémů, který oni sami neznají.
- Design neomorfního vaku na vejce připomíná zmenšenou verzi sila na vejce od H. R. Gigera, které bylo navrženo pro film "Vetřelec" (1979), ale nebylo v něm použito.
- Xenomorf z planety 4 má pod hladkou kopulí lidskou lebku, kterou měl i původní Xenomorf z filmu "Vetřelec" (1979).
- Ridley Scott prohlásil: "Podíval jsem se na Dannyho [McBridea] a vzpomněl si na Slima Pickense," říká a dodává, že vzhled postavy je narážkou na Pickense, kterého Stanley Kubrick použil ve filmu Dr. Strangelove.
- V roce 2015 scenárista a režisér Neill Blomkamp oznámil, že plánuje natočit oficiální pátý film o Vetřelci podle nápadů a předloh, které sám vytvořil. Film by navazoval na "Vetřelce" (1986), čímž by ignoroval filmy "Vetřelec 3" (1992) a "Vetřelec: Vzkříšení" (1997). Film měl oficiálně produkovat Ridley Scott spolu s filmem "Vetřelec: Covenant" a Sigourney Weaverová a Michael Biehn si měli zopakovat své role Ripleyové a Hickse. Blomkamp byl však poté požádán, aby svůj projekt Vetřelce odložil až do uvedení filmu "Vetřelec: Covenant". Scott později prohlásil, že studio projekt, který se údajně nikdy nerozvinul nad rámec desetistránkového zpracování příběhu, úplně zrušilo. Ačkoli Blomkamp prohlásil, že projekt je oficiálně mrtvý a on se přesunul k jiným projektům, režisér Vetřelců James Cameron uvedl, že se mu Blomkampův koncept líbil, a doufal, že s ním na něm bude v budoucnu spolupracovat.
- David vytváří detailní skici ve stylu H. R. Gigera, umělce, který původně vytvořil jedinečný vzhled mimozemšťana. Vhodné pro postavu, která sama vytvořila Xenomorfy.
- Díky zrychlenému růstu tohoto druhu se zdá, že se Chestburster sám rodí téměř plně vyvinutý, podobně jako běžec Chestburster, který vznikl z rotvajlera Spika/ a býčka Babe na Fury 161 v kině nebo ve speciální edici ve filmu "Vetřelec 3" (1992).
- Některé scény se natáčely v australském Sydney ve studiích Fox. Ridley Scott dal Michaelu Fassbenderovi volno, aby se mohl zúčastnit premiéry filmu "X-Men: Apokalypsa" (2016), která se konala ve stejné oblasti.
- V novelizaci David zmiňuje, že neomorfové odvozují své vlastnosti od svých hostitelů a že neomorf zplozený z hmyzu by vypadal jinak než neomorf zplozený ze čtyřnohého zvířete - což je narážka na běžce Xenomorfa z Vetřelce.
- Ridley Scott natočil "Promethea", aby odpověděl na otázku: "Kdo a z jakého důvodu by stvořil takovou biomechanickou, odpornou věc?" Tento film byl vždy zamýšlen jako první krok k zodpovězení této otázky, přičemž Covenant bude v příběhu pokračovat. Proto tento film začíná "prologem", který ukazuje Davida (Michael Fassbender) a Petera Weylanda (Guy Pearce) v jejich počátcích a vysvětluje motivace, které přijdou.
- Scott plánoval natočit film ve 3D jako několik svých předchozích blockbusterů, ale kvůli klesajícímu zájmu o tento formát zůstal u 2D.
- David je pojmenován podle stejnojmenné Michaelangelovy sochy. Ve své laboratoři má také oddělenou mrtvolu inženýra, která pózuje stejným způsobem jako socha.
- Stejně jako Ash ve filmu Vetřelec nazývá David tyto tvory "dokonalým organismem".
- Davidova zahrada je přesnou kopií obrazu Arnolda Böcklina "The Isle of the Dead" (jehož verzi v biomechanickém stylu namaloval i H. R. Giger).
- Bylo natočeno několik retrospektivních sekvencí, které poskytly Bransonovi více prostoru na plátně a dokreslily vztah mezi ním a Danielsem, ale nakonec byly z konečného filmu vystřiženy.
- Když Tennessee získá kontrolu nad modulem, řekne do vysílačky: "Procházka parkem," stejně jako Parker po přistání modulu Nostromo během bouře ve filmu "Vetřelec" (1979).
- Některé hudební podněty a zvukové efekty ve filmu jsou totožné s hudbou a zvukem z filmu "Vetřelec" (1979). Dokonce i název filmu je budován kousek po kousku podobným způsobem.
- Design Xenomorfa vycházel z designu ecorche (socha lidské postavy se staženou kůží, aby se zobrazilo svalstvo), zatímco jeho pohyby byly založeny na pohybech kudlanky nábožné a paviána.
- Podle Ridleyho Scotta trvalo hlavní natáčení tohoto filmu pouhých 74 dní a stálo 111 milionů dolarů. Film byl dokončen včas a v rámci rozpočtu.
- Zdá se, že varianta Xenomorfa z Planety 4 má zrychlený životní cyklus podobně jako ve filmu "Vetřelec vs. Predátor" (2004). Zdá se také, že stádium objímající obličej je schopno implantovat hostitele během několika sekund po připojení. Obojí vyvolalo mezi fanoušky kritiku.
- V dřívějších pracovních verzích filmu měli Neomorph a Xenomorph bojovat a v pozdější pracovní verzi měla být scéna, ve které se druhý Neomorph a první Xenomorph utkají s Danielsem a Lopem ve scéně útěku z Chrámu inženýrů. Tyto scény byly z filmu vyškrtnuty, ale v novelizaci zůstaly zachovány.
- V prequelovém románu "Alien: Covenant - Origins" od Alana Deana Fostera Lopej zmiňuje, že lidé z ochranky, které rekrutuje pro expedici do kolonie, neměli být výslovně "intelektuálně nadprůměrně kvalifikovaní" nebo "vynikající taktičtí bojovníci", protože se obává, že by mohli zpochybnit jeho slíbené postavení "vedoucího planetární ochranky" v kolonii. Takže spousta nekompetentnosti a pochybných úsudků, které projevuje bezpečnostní posádka, může být přímým důsledkem toho, že Lopej najímá ty, kteří nejsou příliš bystří nebo schopní samostatně myslet.
- Ridley Scott původně považoval opuštěnou loď ve filmu Vetřelec za typ bombardéru. "Prometheus" pak naznačil, že to byl účel lodí Inženýrů. Covenant nyní plně představil tuto loď plnící právě tuto funkci Davidem na domovské planetě Inženýrů.
- Scott prohlásil: "Podtextem celého příběhu je vývoj umělé inteligence, která nakonec prokáže svou nadřazenost nad lidským intelektem," říká a dodává, že následně umělá inteligence vytvoří život, a v tu chvíli jsme opravdu v průšvihu.
- Jedná se o první film o Vetřelci, který byl uveden do kin po smrti H. R. Gigera, tvůrce původního Xenomorpha. Ten se krátce podílel na filmu "Prometheus" (2012), ale v roce 2014 zemřel na následky zranění způsobených pádem.
- Podle dřívějších verzí scénáře měla být příchozí modlitba, ale tvůrcům filmu to připadalo "příliš otřepané". Změnili ji tedy na píseň Johna Denvera.
- Scéna, v níž se posádka lodi Covenant dostává do kryospánku, byla vydána jako prologová webová epizoda s názvem "Alien: Covenant - Prologue: Last Supper" (2017). Ačkoli nebyla zařazena do kinoverze, záběry z této scény se výrazně objevují v kinoverzi a celá scéna se nachází mezi speciálními funkcemi na Bluray edici.
- Scott používal praktické modely příšer na place, kdykoli to bylo možné, aby herci měli co hrát, místo aby jim prostě řekl: "Příšera je před vámi."
- Neomorf se po vynoření velmi podobá hrudnímu koníkovi Runnerovi, má končetiny a pohybuje se čtyřnožcem. V dospělosti se stává humanoidnějším a dvounohým.
- Fyziologie a stavba těla neomorfa byla inspirována skutečnou tělesnou samostatností žraloka skřetího. Jeho zuby se při útoku na kořist mohou vysunout dopředu, aby způsobily větší škody, protože směřují přímo ven a umožňují lepší uchopení.
- Původní zpracování tohoto filmu, jak prozradil Ridley Scott v roce 2012, kdy byl film ještě ve vývoji, mělo být věrnějším pokračováním filmu "Prometheus"(2012). Pod názvem "Ztracený ráj" se měl ještě více vzdálit od mytologie "Vetřelce" a zaměřit se téměř výhradně na příběh inženýrů, původ lidstva a způsob, jakým inženýři stvořili lidi a xenomorfy. Prequely by pak uzavíral film, který by navazoval na původní film "Vetřelec" (1979) a jeho pokračování. Scott měl pocit, že série "Vetřelec" ztratila svůj nádech a že fanoušci byli unaveni přeexponovaným původním stvořením Xenomorph, a proto chtěl zkusit jiný přístup. Kvůli rozpolceným reakcím fanoušků na film "Prometheus" (2012) však později přiznal, že se v pocitech fanoušků ohledně tohoto tvora zcela mýlil, protože jednou z hlavních výtek byla absence Xenomorfů. Od nového směru tedy částečně upustil a mýtus "Vetřelce" znovu představil mnohem dříve, než plánoval.
- V prvním dějství tohoto filmu byla hojně použita hudba Jerryho Goldsmithe k filmu "Vetřelec" (1979).
- Poprvé od filmu Vetřelec 3 (1992) se objevuje pohled Vetřelce. V tomto filmu však vidíme skutečné vizuální spektrum tvora, což potvrzuje, že Vetřelci skutečně vidí, přestože nemají oči. Fanoušci v průběhu let spekulovali, že podlouhlé klenuté hlavy Vetřelců slouží k přeměně světla, tepelných signálů, pachů, zvuků a vibrací na vizuální data.
- Terasa obklopená cypřiši, odkud David shlíží na město Inženýrů, byla inspirována sérií obrazů "Ostrov mrtvých" malíře 19. století Arnolda Böcklina. To byla také poklona tvůrci "Vetřelce" (1979) H. R. Gigerovi, který vytvořil svou interpretaci stejných obrazů ve svém charakteristickém bio-mechanickém stylu, jako poctu kolegovi ze Švýcarska Böcklinovi.
- Tento film obsahuje scénu, ve které je vidět hračka ptáka pijícího vodu (příznačně pojmenovaná "piják"). V úvodní scéně filmu "Vetřelec" (1979) je takový pták-hračka zobrazen na palubě můstku lodi Nostromo.
- "Vetřelec: Covenant" začíná 5. prosince 2104 a končí o několik týdnů později v roce 2105. To je o 17 let dříve než "Vetřelec" (1979), který se odehrává v roce 2122.
- Na rozdíl od Davida mluví Walter s americkým přízvukem. Ačkoli to bylo ve filmu nepochybně uděláno proto, aby se obě postavy pro diváky lépe odlišily, ve vesmíru by to mohlo být vysvětleno rozdílným původem obou syntetiků - David byl jedinečný model vytvořený osobně Peterem Weylandem (který byl Brit) jako syn a nástupce, zatímco Walter je sériově vyráběný komerční model.
- 27. listopadu 2015 režisér Ridley Scott oznámil, že tento film bude druhým (po filmu "Prometheus" (2012)) z nové trilogie o Vetřelci, která se bude odehrávat blíže k původnímu filmu Vetřelec (1979) a bude na něj navazovat. Později naznačil, že možná vznikne i čtvrtý prequelový film. Budoucnost série se však stala nejistou po odkoupení společnosti 20th Century Fox společností Disney v prosinci 2017. Další film s předběžným názvem "Untitled Alien: Covenant Sequel" měl téhož měsíce vstoupit do předprodukce, ale podle některých zdrojů byl projekt odložen na neurčito. Jako důvody byly uváděny komerční neúspěchy filmu "Vetřelec: Covenant" i jeho vlažné přijetí kritikou a fanoušky, ačkoli společnost Disney nevydala žádné oficiální prohlášení. Na začátku roku 2019 se však aktivně psal scénář s názvem "Untitled Alien: Covenant Sequel" a od roku 2022 byl oficiálně ve výrobě "Untitled Alien Prequel".
- V listopadu 2015 Ridley Scott potvrdil, že Vetřelec: Covenant je první ze tří filmů, kteří přímo navážou na prvního Vetřelce z roku 1979.
- Covenant je sequelem Promethea. Současně jde o šestý film v rámci vetřelčí série a třetí, který režíruje Ridley Scott.
- Rebecca Ferguson byla zvažována pro roli, kterou nakonec získala Katherine Waterston.
- Film byl natáčen na Novém Zélandu.