Svižně natočený a zajímavý film. Dobře zahraný, dobře režírovaný. Život v Polsku byl opravdu mnohem těžší, než jsem si představoval. My jsme se proti nim měli jak prasata v žitě. Film poučil i pobavil, nebyla to nuda.
Povedený a tradiční filmová biografie, která stojí na skvělém obsazení hlavního hrdiny. Wajda se s ničím nepáře, jede po zajetých šablonách a soustředí se na práci s emocemi- Víc takovýto film nepotřebuje a publikum, doba i hrdina dostanou své...80%
Wajdá vypraví v tomto filmu o věcech , o kterých ví hodně a vypráví zajímavě a s profesionalitou. Bál jsem se , že bude hlavnímu hrdinovi nadržovat. Pohled zdá se být objektivní , ale hlavní je to , že tady máme ztvárnění něčeho , úseku dějin , o kterém bychom neměli zapomenout. Příběh vyprávěný jedním dechem . Film memento a zároveň velmi živočišný a lidský .
Můj první viděný film na letošním Febiofestu 2014 a hned trefa do černého. Nevím zda komediální ladění filmu byl režisérům záměr, nebo byl opravdu Lech takový "živel", ale opravdu jsem se dobře bavil. 3 x W!!! Wajda, Wieckiewicz a zejména samotný Walesa mají mé velké sympatie. Mé hodnocení: 85%. Viděno: 21.03.2014 (Febiofest 2014).
Prostý film, jak vyučený elektrikář dobyl Polsko i svět. Tak trochu komedie, tak trcohu vážná věc, tak trochu dokument, tak trochu film, Každopádně, kdo nezná polské předrevoluční dějiny, koho zajímá, jak začala "u nás" v Evropě sametová revoluce, pak je to ten správný film.
Film Walesa: člověk naděje mne zaujal nejen tím, že jeho režisérem je známý Andrzej Wajda, ale i představitelem hlavní role Robertem Wieckiewiczem, který se nám osobně a velmi sympaticky představil před samotným promítáním tohoto filmu. Pak se již člověk vrátil zpět o spoustu let do doby, kterou si v tomto duchu moc dobře pamatuji. Nejen výborný Robert Wieckiewicz, ale i ztvárnění italské novinářky či Walesovy ženy dvěma skvělými herečkami umocnil celý můj zážitek z filmu. Proto bych tento film doporučila ke zhlédnutí všem, kteří by si rádi připomněli dobu před více než 40 lety, jak to tenkrát vypadalo nejen v Polsku.
Něco mezi hraným filmem a dokumentem, něco mezi dramatem a pohádkou. Jako by se Andrzej Wajda nemohl do první klapky a v průběhu natáčení rozhodnout jaký zvolí styl, a jak bude výsledný film vypadat. Na diváka pak snímek Walesa. Czlowiek z nadziei působí tak, že hlavní podíl na celém filmu mají jeho střihačky, Milenia Fiedler a Grazyna Gradon (známá polská dokumentaristka), které sestříhaly snímek z velkého množství neuceleného natočeného materiálu a doplnily ho o archivní záběry. Na 6 let starou Wajdovu Katyn ani přes obdobný rozpočet jednoho sta milionů korun Walesa. Czlowiek z nadziei kvalitativně ani zdaleka nedosahuje.
Zisk vědomostí o významné osobě polské historie a samotných dějinách našeho severovýchodního hraničního souseda
Absence zmínky o Michailu Sergejevičovi Gorbačovovi ve snímku, který sehrál při formování Polska nemalou roli