Zajímavosti o Na dřeň

71%

Zajímavosti 78

  • Když Ali poprvé nese Stephanii plavat do moře a zvedá ji z lehátka, skutečné nohy herečky vrhají stín.
  • Natáčení začalo v říjnu 2011 a probíhalo dva měsíce v Antibes, Cannes, Belgii, Paříži a severní Francii.
  • Ledová scéna se natáčela na hranicích Švýcarska a Francie.
  • Jedná se o první (a od roku 2016 jediný) film Jacquese Audiarda, který na festivalu v Cannes nezískal jedinou cenu.
  • Jedná se o třetí film o tělesném postižení, v němž hraje Marion Cotillard. Předchozími filmy jsou "Du bleu jusqu'en Amérique" (1999) a "Cavalcade"(2005).
  • V jedné scéně Ali přezdívá Stéphanie"RoboCop". V roce 2012 uvažoval režisér José Padilha o Matthiasi Schoenaertsovi pro hlavní roli v remaku RoboCopa (2014), ale on od toho upustil, protože si myslel, že na tak velký film ještě není připraven. Schoenaerts také spolupracoval s Paulem Verhoevenem, režisérem původního RoboCopa, ve filmu "Černá kniha" (2006).
  • Marion Cotillard se při hledání Stephanie opírala o své známé, od dvou dívek, které znala ze střední školy, až po Matthiase Schoenaertse. Pro Indiewire řekla: "Když vytvářím postavu, vždycky se inspiruji lidmi - lidmi kolem sebe, lidmi, které neznám, životy, které jsem četla."
  • Podle Jacquese Audiarda mají písně a hudba ve filmu zcela odlišný účel. Hudba, kterou složil Alexandre Desplat, pomohla Audiardovi s postavami. Jiná hudba, měla nechat plynout čas, pro atmosféru, ale hlavně pro příběh. Takže hudba byla pro postavy a další hudba slouží spíše k vyprávění příběhu. Co se týče samotného výběru písní, žádná nebyla plánovaná od fáze scénáře, zapadla buď proto, že byla inspirací pro film, nebo v případě Katy Perry náhodou. Audiard prozradil, že on a scenárista Thomas Bidegain při psaní scénáře hodně poslouchali Bon Iver.
  • Armand Verdure hraje nejvýraznější dětskou roli v jednom z filmů Jacquese Audiarda. Pro režiséra to znamenalo další novou výzvu, ale nakonec ji zvládl. "Bylo to velmi těžké, velmi složité," přiznal Audiard v roce 2012 pro The Playlist. "Armand je skvělý kluk, ale na place je velmi nestabilní. Takže jsem pochopil, že by na něj nemělo mluvit několik lidí, ale jen jeden. Když hrál s Matthiasem [Schoenaertsem], režíroval by to Matthias. Když hrál s Marion [Cotillardovou], režírovala ho Marion." A tak se stalo.
  • Ve scénáři byly postavy Marion Cotillardové a Matthiase Schoenaertse rovnocennější, ale ve střižně se Ali a jeho syn Sam stali tlukoucím srdcem filmu. Jacques Audiard vyprávěl, že složité bylo najít rovnováhu, jak nechat plynout čas, a to jak při psaní scénáře, tak ve střižně, ale také najít rovnováhu mezi oběma postavami. Protože chvíli si byly obě postavy rovny, ale teď je hlavní postavou muž, on je ten, kdo dává filmu kompletní oblouk, kvůli dítěti. Audiard měl představu, že dítě je jako němý vypravěč, protože na začátku ho vidíte se zavřenýma očima a na konci ho vidíte, jak se probouzí. Ten příběh s neuvěřitelnými a monstrózními obrazy, s kosatkou a souboji a ženou bez nohou, je jako pohled očima ztraceného dítěte.
  • Píseň "Firework" od Katy Perry, která hraje během scény představení kosatek, je ve skutečnosti písní, která se hraje během představení, které se koná v Marinelandu ve Francii.
  • Roger Ebert, který film při jeho původním uvedení do kin nerecenzoval, jej později zařadil do své série "Great Films" a udělil mu čtyři hvězdičky.
  • Marion Cotillardová začala sledovat videozáznamy s amputovanými končetinami, aby si uvědomila, jak se má pohybovat, a tím oživila fyzickou stránku Stéphaniina postižení. Rychle však usoudila, že to není nutné, protože její postava si teprve zvyká na život v amputaci, používá invalidní vozík a nakonec i protézy. "Bylo by to jiné, kdybych musela hrát amputovaného - někoho, kdo přišel o nohu například před deseti lety," říká. "Udělala bych si větší průzkum a hodně bych zapracovala na fyzičce. Ale to nebyl ten případ. Jediný můj výzkum se týkal kosatek, protože jsem toho o nich moc nevěděla." Cotillardová dodala.
  • Pro demonstraci amputovaných nohou musela Marion Cotillard nosit speciální zelené podkolenky, které byly později zpracovány na počítači.
  • Marion Cotillard a Matthias Schoenaerts se poprvé setkali tři týdny před začátkem natáčení, při čtení scénáře v domě Jacquese Audiarda. Poté Cotillard odjela natáčet film "Temný rytíř povstal" (2012) a až do začátku natáčení se neviděli. Z toho důvodu neměli před natáčením moc času na zkoušení.
  • Marion Cotillardová se na roli připravovala na lekce plavání a strávila týden v Marinelandu, aby se naučila řídit velryby.
  • Tetování na Stéphaniiných nohách "Right/Left" je poctou tetování na rukou "Love/Hate" Roberta Mitchuma z filmu "Lovcova noců (1955).
  • Nejemotivnější scénou pro Marion Cotillard byla scéna poté, co se Stéphanie poprvé pomiluje s Alim. Cotillard vysvětlila, že cítila něco, co nikdy předtím necítila, její postava ji velmi dojala, protože prožije něco výjimečného, a byla za ni velmi šťastná.
  • Carey Mulligan v pořadu "The Graham Norton Show" (2007) prozradila, že viděla Matthiase Schoenaertse ve filmu "Na dřeň" a navrhla ho do role Gabriela Oaka ve filmu "Daleko od hlučícího davu" (2015).
  • Některé scény se natáčely v Belgii a Marion Cotillard byla do filmu"Dva dny, jedna noc" (2014) obsazena poté, co se v roce 2011 setkala s režiséry Jean-Pierrem Dardennem a Lucem Dardennem při natáčení filmu "Na dřeň"; bratři Dardenneové byli koproducenty tohoto filmu. S Cotillardovou se setkali náhodou, když vycházela z výtahu s dítětem v náručí, a okamžitě si je získala. Podívali se na sebe a řekli: "Chtěli bychom s vámi pracovat." A tak se stalo.
  • Pro Matthiase Schoenaertse byla nejtěžší scéna, kterou natáčeli třikrát. Jednalo se o telefonát, který musela jeho postava uskutečnit v závěru filmu, a on ho nezvládl správně. Nejemotivnější pro něj však byla scéna v nemocnici, kde poprvé odhalí velmi upřímné a hluboké emoce.
  • Po smrtelné nehodě cvičitele velryb ve floridském SeaWorldu Orlando a dalším neštěstí v Marinelandu, které se obešlo bez smrtelných následků, nesměla Marion Cotillard během natáčení s kosatkami do vody a scénář musel být v důsledku toho upraven. Nejprve se měla nehoda odehrát se Stéphanie na velrybím čumáku, teď velryba vyrazí z bazénu a zasáhne ji přímo.
  • Během rozhovoru v pořadu The Tonight Show with Jay Leno (1992) Marion Cotillard řekla, že při natáčení v moři měla kamera problém a dlouho se opravovala, takže musela čekat ve studené vodě a byla poštípaná medúzou.
  • Marion Cotillardová natáčela ve Francii film "Na dřeň" a v USA film "Temný rytíř povstal" (2012) ve stejnou dobu a několik měsíců poté, co porodila syna Marcela. Kvůli natáčení obou filmů létala sem a tam mezi USA a Francií.
  • Cate Blanchettová napsala pro časopis Variety článek, v němž chválí výkon Marion Cotillardové ve filmu a označuje ho za "prostě úžasný" a říká, že "Marion vytvořila postavu vznešenou a upřímnou, která se plynule vtělila do světa, který bychom bez ní nemohli znát". Obě herečky se ucházely o cenu The 80th Annual Academy Awards (2008) pro nejlepší herečku, Blanchettová byla nominována za svůj výkon ve filmu "Královna Alžběta: Zlatý věk"(2007), Cotillard za výkon ve filmu "Edith Piaf" (2007). Cotillardová získala Oscara.
  • Marion Cotillard je ekologickou aktivistkou a neochvějnou milovnicí zvířat a působí jako mluvčí organizace Greenpeace. Nápad natočit film, v němž jsou velryby drženy v zajetí v nádržích pro pobavení veřejnosti, byl proti všemu, za co se postavila. Cotillardová řekla, že na tuto konverzaci zapomněla, dokud nebyla obsazena do filmu "Na dřeň" - práci přijala kvůli Jacquesu Audiardovi a protože Stéphanie byla zajímavou záhadou - a neměla scénu s kosatkami chovanými v Marinelandu Antibes na jihu Francie. Pak se jí to vrátilo. "Jsem to teď já v téhle mořské zemi, kterou tak nenávidím. Ale pak jsem se setkala s trenéry a se zvířaty a konečně jsem je začala považovat za zvířata, a ne za zrůdy, tedy za ubohá zvířata, ze kterých lidé udělali zrůdy. Takže ano, musel jsem tu práci dělat, ale do Marinelandu se už nikdy nevrátím. Cvičitelů si vážím, ale nechápu, jak můžete takové zvíře dát do bazénu. To se vymyká chápání."
  • Režisér Jacques Audiard původně nechtěl, aby Aliho hrál profesionální herec, a tak začal hledat možné kandidáty na tuto roli v tělocvičnách a boxerských klubech. Po neúspěšných konkurzech s více než 200 kandidáty ukázal Audiardovi castingový ředitel film "Rundskop"(2011) a ten si na jeho základě vybral Matthiase Schoenaertse. Předtím Schoenaerts dvakrát absolvoval casting bez Audiarda, který se pak chtěl s hercem setkat a roli dostal.
  • Nejoblíbenější scéna Matthiase Schoenaertse je ta, v níž Marion Cotillard komunikuje s velrybou přes sklo.
  • Jacques Audiard prohlásil, že Marion Cotillard byla jeho první a jedinou volbou pro roli Stéphanie, nikoho jiného kromě ní do role nechtěl.
  • Po zhlédnutí filmu na filmovém festivalu v Torontu v roce 2012 autor Craig Davidson prohlásil, že film je lepší než jeho kniha, a dokonce schválil rozhodnutí Jacquese Audiarda změnit pohlaví cvičitelky kosatek na ženu.
  • Ve scéně, kdy Cotillardové postava stojí před skleněnou nádrží a velryba k ní připlave a pohybuje se podle jejího pokynu ze strany na stranu, není žádné velké tajemství - "dáte jim rybu a ony udělají všechno, co po nich chcete" -, ale Cotillardová přesto řekla, že to bylo úžasné setkání. Během zkoušek cítila, že má s kosatkou zvláštní vztah, i když se to změnilo, když se scéna skutečně natáčela. "Za mnou bylo tolik lidí, že se kosatka lekla a najednou na mě zakřičela a otevřela tlamu a i přes bezpečnostní sklo jsem byla úplně v šoku. A ten den jsem se rozbrečela," řekla.
  • Film je natočen podle povídek "Rust and Bone" a "Rocket Ride" z knihy "Rust and Bone" kanadského autora Craiga Davidsona. V knize jde o muže, který po útoku kosatky přijde o nohy, ale režisér Jacques Audiard se rozhodl změnit pohlaví trenéra za ženu, protože se mu zdálo, že v jeho předchozím filmu "Prorok"(2009) bylo mužů dost.
  • Armand Verdure byl do role Sama vybrán poté, co ho castingový agent viděl v ulicích francouzského ghetta. Castingový agent ho začal zkoušet a řekl to Jacquesu Audiardovi: "Vím, co si myslíte, ale neberte ho, protože to bude peklo. Ten kluk je tak trochu cvok." A Audiard řekl: "On je ten pravý" a roli mu dal. Matthias Schoenaerts se pak s chlapcem seznámil a zcela k němu přilnul a strávili spolu měsíce, kdy se chlapec přizpůsoboval představě, že je na place a dělá scény vícekrát.
  • Na konci promítání na 65. ročníku filmového festivalu v Cannes sklidil film desetiminutový potlesk vestoje.
  • Po společném účinkování ve filmu ""Na dřeň"" doporučila Marion Cotillard, Matthiase Schoenaertse pro režijní debut svého přítele Guillauma Caneta v Hollywoodu:"Pokrevní pouto" (2013). Canet uvedl, že si Schoenaertse vybral poté, co několikrát slyšel Cotillardovou chválit jeho herectví.
  • Během několika minut po příjezdu na první den zkoušek v Marinelandu v Antibes na jihu Francie musela Marion Cotillard sledovat velryby, jak vystupují před publikem. "Byla jsem zpožděná a citlivá," vzpomíná. Trenérka, která jí byla přidělena ke spolupráci na její postavě, se jí zeptala, co si o tom myslí. "Nechtěla jsem být neuctivá, ale řekla jsem: 'Omlouvám se, ale musím být upřímná - nesnáším tuhle situaci. Nesnáším, když zvířata dělají klauniády. Myslím, že je to hrozné,' vzpomínala.
  • Marion Cotillardová prohlásila, že nesnáší natáčení sexuálních scén, které jsou pro ni obvykle nejhorší částí herecké práce, ale poprvé si sexuální scény ve filmu "Na dřeň" užila. Řekla: "Třesu se, je mi hrozně špatně a většinu času se mi chce brečet, protože to tak nesnáším, ale tady to bylo úplně jiné. Byla jsem tak zabraná do své postavy, že jsem byla šťastná, že si něco takového užije. Je to film o lásce, o těle, o rzi a kostech, o srdci a sexu, takže bez sexuálních scén by filmu něco chybělo."
  • Matthias Schoenaerts dva měsíce boxoval, denně trénoval MMA a také posiloval a jedl nezdravá jídla jako hamburgery, zmrzlinu a pizzu, aby přibral a měl trochu břicho, protože Jacques Audiard chtěl, aby Ali vypadal silný, ale ne fit, trochu nezdravě, protože jeho postava je chudá, takže nemá prostředky na to, aby se pořádně živil.
  • Název "Na dřeň" odkazuje na chuť krve v ústech, když se po úderu do obličeje rty přitisknou na zuby.
  • Když Ali poprvé nese Stephanii plavat do moře a zvedá ji z lehátka, skutečné nohy herečky vrhají stín.
  • Natáčení začalo v říjnu 2011 a probíhalo dva měsíce v Antibes, Cannes, Belgii, Paříži a severní Francii.
  • Ledová scéna se natáčela na hranicích Švýcarska a Francie.
  • Jedná se o první (a od roku 2016 jediný) film Jacquese Audiarda, který na festivalu v Cannes nezískal jedinou cenu.
  • Jedná se o třetí film o tělesném postižení, v němž hraje Marion Cotillard. Předchozími filmy jsou "Du bleu jusqu'en Amérique" (1999) a "Cavalcade"(2005).
  • V jedné scéně Ali přezdívá Stéphanie"RoboCop". V roce 2012 uvažoval režisér José Padilha o Matthiasi Schoenaertsovi pro hlavní roli v remaku RoboCopa (2014), ale on od toho upustil, protože si myslel, že na tak velký film ještě není připraven. Schoenaerts také spolupracoval s Paulem Verhoevenem, režisérem původního RoboCopa, ve filmu "Černá kniha" (2006).
  • Marion Cotillard se při hledání Stephanie opírala o své známé, od dvou dívek, které znala ze střední školy, až po Matthiase Schoenaertse. Pro Indiewire řekla: "Když vytvářím postavu, vždycky se inspiruji lidmi - lidmi kolem sebe, lidmi, které neznám, životy, které jsem četla."
  • Podle Jacquese Audiarda mají písně a hudba ve filmu zcela odlišný účel. Hudba, kterou složil Alexandre Desplat, pomohla Audiardovi s postavami. Jiná hudba, měla nechat plynout čas, pro atmosféru, ale hlavně pro příběh. Takže hudba byla pro postavy a další hudba slouží spíše k vyprávění příběhu. Co se týče samotného výběru písní, žádná nebyla plánovaná od fáze scénáře, zapadla buď proto, že byla inspirací pro film, nebo v případě Katy Perry náhodou. Audiard prozradil, že on a scenárista Thomas Bidegain při psaní scénáře hodně poslouchali Bon Iver.
  • Armand Verdure hraje nejvýraznější dětskou roli v jednom z filmů Jacquese Audiarda. Pro režiséra to znamenalo další novou výzvu, ale nakonec ji zvládl. "Bylo to velmi těžké, velmi složité," přiznal Audiard v roce 2012 pro The Playlist. "Armand je skvělý kluk, ale na place je velmi nestabilní. Takže jsem pochopil, že by na něj nemělo mluvit několik lidí, ale jen jeden. Když hrál s Matthiasem [Schoenaertsem], režíroval by to Matthias. Když hrál s Marion [Cotillardovou], režírovala ho Marion." A tak se stalo.
  • Ve scénáři byly postavy Marion Cotillardové a Matthiase Schoenaertse rovnocennější, ale ve střižně se Ali a jeho syn Sam stali tlukoucím srdcem filmu. Jacques Audiard vyprávěl, že složité bylo najít rovnováhu, jak nechat plynout čas, a to jak při psaní scénáře, tak ve střižně, ale také najít rovnováhu mezi oběma postavami. Protože chvíli si byly obě postavy rovny, ale teď je hlavní postavou muž, on je ten, kdo dává filmu kompletní oblouk, kvůli dítěti. Audiard měl představu, že dítě je jako němý vypravěč, protože na začátku ho vidíte se zavřenýma očima a na konci ho vidíte, jak se probouzí. Ten příběh s neuvěřitelnými a monstrózními obrazy, s kosatkou a souboji a ženou bez nohou, je jako pohled očima ztraceného dítěte.
  • Píseň "Firework" od Katy Perry, která hraje během scény představení kosatek, je ve skutečnosti písní, která se hraje během představení, které se koná v Marinelandu ve Francii.
  • Roger Ebert, který film při jeho původním uvedení do kin nerecenzoval, jej později zařadil do své série "Great Films" a udělil mu čtyři hvězdičky.
  • Marion Cotillardová začala sledovat videozáznamy s amputovanými končetinami, aby si uvědomila, jak se má pohybovat, a tím oživila fyzickou stránku Stéphaniina postižení. Rychle však usoudila, že to není nutné, protože její postava si teprve zvyká na život v amputaci, používá invalidní vozík a nakonec i protézy. "Bylo by to jiné, kdybych musela hrát amputovaného - někoho, kdo přišel o nohu například před deseti lety," říká. "Udělala bych si větší průzkum a hodně bych zapracovala na fyzičce. Ale to nebyl ten případ. Jediný můj výzkum se týkal kosatek, protože jsem toho o nich moc nevěděla." Cotillardová dodala.
  • Pro demonstraci amputovaných nohou musela Marion Cotillard nosit speciální zelené podkolenky, které byly později zpracovány na počítači.
  • Marion Cotillard a Matthias Schoenaerts se poprvé setkali tři týdny před začátkem natáčení, při čtení scénáře v domě Jacquese Audiarda. Poté Cotillard odjela natáčet film "Temný rytíř povstal" (2012) a až do začátku natáčení se neviděli. Z toho důvodu neměli před natáčením moc času na zkoušení.
  • Marion Cotillardová se na roli připravovala na lekce plavání a strávila týden v Marinelandu, aby se naučila řídit velryby.
  • Tetování na Stéphaniiných nohách "Right/Left" je poctou tetování na rukou "Love/Hate" Roberta Mitchuma z filmu "Lovcova noců (1955).
  • Nejemotivnější scénou pro Marion Cotillard byla scéna poté, co se Stéphanie poprvé pomiluje s Alim. Cotillard vysvětlila, že cítila něco, co nikdy předtím necítila, její postava ji velmi dojala, protože prožije něco výjimečného, a byla za ni velmi šťastná.
  • Carey Mulligan v pořadu "The Graham Norton Show" (2007) prozradila, že viděla Matthiase Schoenaertse ve filmu "Na dřeň" a navrhla ho do role Gabriela Oaka ve filmu "Daleko od hlučícího davu" (2015).
  • Některé scény se natáčely v Belgii a Marion Cotillard byla do filmu"Dva dny, jedna noc" (2014) obsazena poté, co se v roce 2011 setkala s režiséry Jean-Pierrem Dardennem a Lucem Dardennem při natáčení filmu "Na dřeň"; bratři Dardenneové byli koproducenty tohoto filmu. S Cotillardovou se setkali náhodou, když vycházela z výtahu s dítětem v náručí, a okamžitě si je získala. Podívali se na sebe a řekli: "Chtěli bychom s vámi pracovat." A tak se stalo.
  • Pro Matthiase Schoenaertse byla nejtěžší scéna, kterou natáčeli třikrát. Jednalo se o telefonát, který musela jeho postava uskutečnit v závěru filmu, a on ho nezvládl správně. Nejemotivnější pro něj však byla scéna v nemocnici, kde poprvé odhalí velmi upřímné a hluboké emoce.
  • Po smrtelné nehodě cvičitele velryb ve floridském SeaWorldu Orlando a dalším neštěstí v Marinelandu, které se obešlo bez smrtelných následků, nesměla Marion Cotillard během natáčení s kosatkami do vody a scénář musel být v důsledku toho upraven. Nejprve se měla nehoda odehrát se Stéphanie na velrybím čumáku, teď velryba vyrazí z bazénu a zasáhne ji přímo.
  • Během rozhovoru v pořadu The Tonight Show with Jay Leno (1992) Marion Cotillard řekla, že při natáčení v moři měla kamera problém a dlouho se opravovala, takže musela čekat ve studené vodě a byla poštípaná medúzou.
  • Marion Cotillardová natáčela ve Francii film "Na dřeň" a v USA film "Temný rytíř povstal" (2012) ve stejnou dobu a několik měsíců poté, co porodila syna Marcela. Kvůli natáčení obou filmů létala sem a tam mezi USA a Francií.
  • Cate Blanchettová napsala pro časopis Variety článek, v němž chválí výkon Marion Cotillardové ve filmu a označuje ho za "prostě úžasný" a říká, že "Marion vytvořila postavu vznešenou a upřímnou, která se plynule vtělila do světa, který bychom bez ní nemohli znát". Obě herečky se ucházely o cenu The 80th Annual Academy Awards (2008) pro nejlepší herečku, Blanchettová byla nominována za svůj výkon ve filmu "Královna Alžběta: Zlatý věk"(2007), Cotillard za výkon ve filmu "Edith Piaf" (2007). Cotillardová získala Oscara.
  • Marion Cotillard je ekologickou aktivistkou a neochvějnou milovnicí zvířat a působí jako mluvčí organizace Greenpeace. Nápad natočit film, v němž jsou velryby drženy v zajetí v nádržích pro pobavení veřejnosti, byl proti všemu, za co se postavila. Cotillardová řekla, že na tuto konverzaci zapomněla, dokud nebyla obsazena do filmu "Na dřeň" - práci přijala kvůli Jacquesu Audiardovi a protože Stéphanie byla zajímavou záhadou - a neměla scénu s kosatkami chovanými v Marinelandu Antibes na jihu Francie. Pak se jí to vrátilo. "Jsem to teď já v téhle mořské zemi, kterou tak nenávidím. Ale pak jsem se setkala s trenéry a se zvířaty a konečně jsem je začala považovat za zvířata, a ne za zrůdy, tedy za ubohá zvířata, ze kterých lidé udělali zrůdy. Takže ano, musel jsem tu práci dělat, ale do Marinelandu se už nikdy nevrátím. Cvičitelů si vážím, ale nechápu, jak můžete takové zvíře dát do bazénu. To se vymyká chápání."
  • Režisér Jacques Audiard původně nechtěl, aby Aliho hrál profesionální herec, a tak začal hledat možné kandidáty na tuto roli v tělocvičnách a boxerských klubech. Po neúspěšných konkurzech s více než 200 kandidáty ukázal Audiardovi castingový ředitel film "Rundskop"(2011) a ten si na jeho základě vybral Matthiase Schoenaertse. Předtím Schoenaerts dvakrát absolvoval casting bez Audiarda, který se pak chtěl s hercem setkat a roli dostal.
  • Nejoblíbenější scéna Matthiase Schoenaertse je ta, v níž Marion Cotillard komunikuje s velrybou přes sklo.
  • Jacques Audiard prohlásil, že Marion Cotillard byla jeho první a jedinou volbou pro roli Stéphanie, nikoho jiného kromě ní do role nechtěl.
  • Po zhlédnutí filmu na filmovém festivalu v Torontu v roce 2012 autor Craig Davidson prohlásil, že film je lepší než jeho kniha, a dokonce schválil rozhodnutí Jacquese Audiarda změnit pohlaví cvičitelky kosatek na ženu.
  • Ve scéně, kdy Cotillardové postava stojí před skleněnou nádrží a velryba k ní připlave a pohybuje se podle jejího pokynu ze strany na stranu, není žádné velké tajemství - "dáte jim rybu a ony udělají všechno, co po nich chcete" -, ale Cotillardová přesto řekla, že to bylo úžasné setkání. Během zkoušek cítila, že má s kosatkou zvláštní vztah, i když se to změnilo, když se scéna skutečně natáčela. "Za mnou bylo tolik lidí, že se kosatka lekla a najednou na mě zakřičela a otevřela tlamu a i přes bezpečnostní sklo jsem byla úplně v šoku. A ten den jsem se rozbrečela," řekla.
  • Film je natočen podle povídek "Rust and Bone" a "Rocket Ride" z knihy "Rust and Bone" kanadského autora Craiga Davidsona. V knize jde o muže, který po útoku kosatky přijde o nohy, ale režisér Jacques Audiard se rozhodl změnit pohlaví trenéra za ženu, protože se mu zdálo, že v jeho předchozím filmu "Prorok"(2009) bylo mužů dost.
  • Armand Verdure byl do role Sama vybrán poté, co ho castingový agent viděl v ulicích francouzského ghetta. Castingový agent ho začal zkoušet a řekl to Jacquesu Audiardovi: "Vím, co si myslíte, ale neberte ho, protože to bude peklo. Ten kluk je tak trochu cvok." A Audiard řekl: "On je ten pravý" a roli mu dal. Matthias Schoenaerts se pak s chlapcem seznámil a zcela k němu přilnul a strávili spolu měsíce, kdy se chlapec přizpůsoboval představě, že je na place a dělá scény vícekrát.
  • Na konci promítání na 65. ročníku filmového festivalu v Cannes sklidil film desetiminutový potlesk vestoje.
  • Po společném účinkování ve filmu ""Na dřeň"" doporučila Marion Cotillard, Matthiase Schoenaertse pro režijní debut svého přítele Guillauma Caneta v Hollywoodu:"Pokrevní pouto" (2013). Canet uvedl, že si Schoenaertse vybral poté, co několikrát slyšel Cotillardovou chválit jeho herectví.
  • Během několika minut po příjezdu na první den zkoušek v Marinelandu v Antibes na jihu Francie musela Marion Cotillard sledovat velryby, jak vystupují před publikem. "Byla jsem zpožděná a citlivá," vzpomíná. Trenérka, která jí byla přidělena ke spolupráci na její postavě, se jí zeptala, co si o tom myslí. "Nechtěla jsem být neuctivá, ale řekla jsem: 'Omlouvám se, ale musím být upřímná - nesnáším tuhle situaci. Nesnáším, když zvířata dělají klauniády. Myslím, že je to hrozné,' vzpomínala.
  • Marion Cotillardová prohlásila, že nesnáší natáčení sexuálních scén, které jsou pro ni obvykle nejhorší částí herecké práce, ale poprvé si sexuální scény ve filmu "Na dřeň" užila. Řekla: "Třesu se, je mi hrozně špatně a většinu času se mi chce brečet, protože to tak nesnáším, ale tady to bylo úplně jiné. Byla jsem tak zabraná do své postavy, že jsem byla šťastná, že si něco takového užije. Je to film o lásce, o těle, o rzi a kostech, o srdci a sexu, takže bez sexuálních scén by filmu něco chybělo."
  • Matthias Schoenaerts dva měsíce boxoval, denně trénoval MMA a také posiloval a jedl nezdravá jídla jako hamburgery, zmrzlinu a pizzu, aby přibral a měl trochu břicho, protože Jacques Audiard chtěl, aby Ali vypadal silný, ale ne fit, trochu nezdravě, protože jeho postava je chudá, takže nemá prostředky na to, aby se pořádně živil.
  • Název "Na dřeň" odkazuje na chuť krve v ústech, když se po úderu do obličeje rty přitisknou na zuby.