"Postavy vyznávající hru na život se ve filmu Ela Havetty od Jakubiskových odlišují, ač pocházejí ze stejných kořenů. Svět se pro ně stal nepřerušovanou karnevalovou slavností. V průběhu celého filmu nenastane nic, co by narušilo nebo popřelo tyto bakchanálie a slastný vitalismus obyvatel jihoslovenské vinařské obce Babindol. Nic nevrhne stín do prudké sluneční záře jejich žití, jež se zúžilo do jediné oblasti - erotické tělesnosti a poživačných choutek. Erós a láska, vyladěny do polohy bláznivého humoru, zaměstnávají všechny postavy v neustálém milostném sváru mužského a ženského rodu. Hlavní událostí ve filmovém ději a vesnickém životě je příjezd světáckého odrodilce Pierra, "Francouze", který si umane v rodné vsi vykonat zázrak. Pierre zosobňuje touhu po svobodě, jejíž síla člověka vytrhuje z rodných kořenů a odvádí do světa."