Nedávná minulost z jiného hlediska.A toho sportovního.Drama výborné kvality,kde vyniká Judit Bárdós a v roli estébáka pan Bareš.Je až s podivem,kam komunistická sféra zasahovala a snažila se prosadit i jinak,než svoji politickou hrůzou.
Malý, komorní příběh o pár hercích, rekvizitách, prostředích, tak jak se dnešní české filmy točí. Pomalá vypjatá Pouta Radima Špačka o STB a komunismu to nejsou, i když Ondřej Malý zase hraje svini. Film získá na napětí až v poslední třetině. Televizních 55 minut by bylo skvělých a na obrazovce by to pak byl asi výborný snímek. Kdo ví, kam to mělo být. Na plátno, délku filmu, to chtělo mrazivější atmosféru, větší výpravu, či epičtější příběh. Všechno bylo někde na půl. Pokud tahle nadprůměrná televizní hra na pětníku ( co se týká prostředí, rekvizit doby: "jedno" auto na parkovišti) je filmem na Oscara za ČR, co pak ostatní české filmy uplynulého roku? Každopádně nejlepší film Andrei Sedláčkové, co jsem podle výpisu za režii viděl. Přál bych jí velký film. Navíc mám pocit, že se na české filmy díváme už jinou optikou, než na jiné evropské, či světové filmy.
izuální atmosféra je skvělá, typická socialistická šeď a chmura. Film je silný v zobrazení mechanismu fungování tehdejší společnosti. Všichni se navzájem drží pod krkem, musíš to pro mě udělat, jinak jsem v ohrožení. Charaktery se lámaly pro zachování pozic. Aňa Geislerová (matka) a Judit Bárdos (dcera) mile souznějí. Aňa Geislerová vyváženě osciluje mezi lehce zdeptanou matkou bez perspektivy a zbytky hrdosti z dřívějších dob, Judit Bárdos překračuje obvyklou jednoduchost vrcholového sportovce. Z vedlejších rolí zaujme Igor Bareš jako typicky hnusný estébák a Ondřej Malý v roli sportovního lékaře. Takový malý Mengele. Osobně bych se raději svěřila veterináři než jemu. Naopak nijak nepřesvědčuje Ondřej Novák v roli Annina milého Tomáše. Celkově je daleko výraznější stránkou filmu zobrazení mechanismů doby oproti síle dramatu. Příběh je poutavý, ale občas sklouzne po slupce. Povinně naordinovat pravidelné promítání těm, kteří tvrdí, jak idylické mezilidské vztahy panovaly za socialismu.
Trvalo docela dlouho nez se nekdo odhodlal venovat se dlouho diskutovanemu tematu ohledne statem rizeneho dopingu. A je dobre, ze se tak stalo a ze se film povedl - nejde o zadne mravoucne dilko a presto kazdy pochopi, v jake pozici byli vrcholovi sportovci v CSSR. Vubec jim nezavidim a vubec by me nelakalo v te dobe se rozhodovat, zda povinne "zobat", nebo se vybrane aktivity a vysnenych uspechu vzdat a jeste nechat rezim se mstit. A tem, co se rozhodli zobat chemii, aby se pak politici rozhodli bojkotovat LOH v Los Angeles.....to uz byla totalni prasarna od komousu. --- Herecke vykony i kamera skvele !
Další český film, který po snímcích Okresní přebor - Poslední zápas Pepika Hnátka, Ve stínu, Příběh kmotra a Pojedeme k moři dokazuje, že tuzemská kinematografie má stále co nabídnout a netočí se u nás jen podprůměrná zábava typu Blbovřesky.
Velmi příjemné překvapení. Mechanika státního dopingového systému na pozadí rodinných vztahů funguje perfektně, zejména díky skvělým herečkám v hlavních rolích...
Jeden z těch nadprůměrných českých filmů poslední doby. Navíc konečně trochu zajímavé téma. Posledních deset let jsou totiž skoro všechny filmy pořád o tom samém. Igoru Barešovi již role záporáků zřejmě zůstanou napořád (nedivím se). Trochu se mi pletly svou podobou obě hlavní hrdinky (Martina a Anna). Mé hodnocení: 85%. Viděno: 49. MFF KV.
Český nadprůměr, líbilo se mi zachycení tehdejší doby (ačkoliv jsem ji nezažil) ... a zaujal mě rozhovor režiserky v Show Jana Krause, kdy řekla, že řada stále platných světových rekordů pochází z tohoto období...