Přišlo mi to moc prvoplánovité. Tím neříkám, že to nebylo dobré. Moc hezký film, ale na absolutorium to prostě nemá. Fincher se mi líbí více v jiných rovinách, tady je ho opravdu škoda.
Film po kterém si snad už všichni přestanou myslet, že Brad Pitt je jen jeskyně v Yorkshiru. Hlavně Akademici by tedy už mohli. A o změně mínění o Davidu Fincherovi by to snad mohlo platit taky. Stvořil totiž dílo, jenž hodno zapamatování jest, a které se bude do budoucna jen velmi těžko překonávati. Epizodnost, roztříštěnost, grotesknost jdou ruku v ruce s okouzlující atmosférou, díky níž se podíváte okolo světa(a nikoli jen před modré či zelené plátno). Naprosto živý a realistické obraz, davá zapomenout za neforemný vlastní svět, kde nefungují základní pravidla a hraje se jen na efekt. Fincherovi se občas v té změti ozubených koleček a řetězů něco zadrhne(při tak megalomanském díle se ale divým, že ani na okamžik nenudí), ale nic z toho nemůže tenhle opravdu podivuhodný případ Benjamina Buttona nějak výrazněji poškodit. I přesto všechno jde totiž stále na čas, i když obráceně. **Míra detailů, propracovanost obrazu a sladěnost s divákem je stejně jako přirozenost všech herců (ne)uvěřitelnostá.(F. X. Šalda pro Manifest světové moderny)** **Vskutku megalomanské dílo, které snese srovnání i s Titanikem(Roger Ebert pro Chicago Sun Times)**. **Kandidát na jakkoukoli kvalitativní cenu v jakkékoli kategorii(Sdružení filmových kritiků kritizujících kritiku pro Kritickou kritiku okamžiku).** **Perfektně vybroušený devadesátikarátový briliant.(Jiří Bartůněk pro csfd.cz)** P.S. Pro mnohé bude vlastně námět nezajímavý až triviální a přejdou ho mávnutím ruky. Osobně jsem ale silnější námět a dilema, které musí hrdina řešit viděl jen málokdy. A i když je je tu většina lidí spíš flegmatická, než cholerického ražení, myslím, že to není na škodu(někomu ten řev ale může chybět). Vynořují se také zprávy, že film je citově zcelá prázdný. Kdeže! Spíš mnozí potřebují doják, aby tam city a emoce vůbec dokázali vycítit. .%09 ,tavíd ěnrozop es íčats ěM
Fincherova ukázka dokonalého filmového umění. Krásný film, který mě během každého zhlédnutí dokáže dojmout, ale zároveň i zvláštně pohladit. Nějaké chyby ve filmu divák nenajde, ani kdyby chtěl. Délka je dlouhá, ale v tomto filmu je třeba si pořádně vychutnat každou scénu, každý záběr, každý tón, už jsem film viděla víckrát a pokaždé mám pocit, jako bych s Benjaminem skutečně prožila celý život. Fincher má můj velký obdiv a jsem mu za tento film vděčná, protože mě dokáže úplně odtrhnout od skutečného světa, alespoň na chvíli.
Tohle měli moji rodiče na DVD, když jsem byl mladší a po chvilce jsem se rozhodl, že na to s nimi nechci koukat. Vadilo mi, že je tam divně udělaný Brad Pitt jako dítě - stařeček a celý mi to přišlo jako blbost. A po opětovném zkouknutí, si pořád myslím, že je ten nápad trochu divný, ale zvedám hodnocení až skoro ke špičce. Tomu nelze moc vytknout, snad jen pár hnidopišských poznámek.
Fincher tady má řemeslo dokonale zvládnuto a filmu nechybí nic. Je perfektní. Možná jen pokulhávají emoce. Neplakal jsem. Tam, kde bych měl, jsem zkrátka slzičku neukápl a to je škoda. Taky mi přišla hlavní romantická linka ne úplně dopečená. Chtělo to ještě trochu, možná by tomu klidně slušela i půlhodinka navíc, proč ne, ten film i přes svojí délku vůbec nenudil. Jinak nemám výhrad, skvělá práce.
David Fincher opět zahrál na správné struny někde ve mně...A onu melodii doplňovali skvostně hrající Pitt, Swinton, Blanchett a spol. Naprosto dokonalá kombinace všeho, co bych očekával a při svém dojetí nejsem schopen ani najít chyby (od toho se určitě najdou jiní). V životě se vždy dá udělat radikální změna, abychom se cítili lépe...Ach, ten sentiment... 96%