Zajímavosti 18
- Architektonický styl římské čtvrti Coppedè (vlastně několika bloků) vycházel ze scénářů "Cabiria". Architekt Gino Coppedè, který na projektu začal pracovat v roce 1915, byl velkým fanouškem tohoto filmu. Samotná lokalita byla použita jako místo natáčení mnoha filmů, například "L'Audace Colpo dei Soliti Ignoti" (1959), "Il Boom" (1963), "L'uccello dalle piume di cristallo" (1970) nebo "Violent Rome" (1975).
- Ve filmu jsou použiti sloni indičtí, což je historicky správně, a nikoli mnohem menší a méně hrozivý slon severoafrický nebo slon africký.
- Historické pozadí a postavy jsou převzaty z Liviova spisu Ab Urbe Condita (napsaného asi 27-25 př. n. l.). Kromě toho byl scénář Cabirie částečně založen na románu Gustava Flauberta "Salammbo" a románu Emilia Salgariho "Carthage in Flames".
- Autorem pastischové filmové hudby je Manlio Mazza, který přepracoval hudbu několika skladatelů včetně Mozarta, Mendelssohna, Spontiniho, Donizettiho a Glucka. Partitura však obsahovala i původní skladbu Mazzova bývalého učitele Ildebranda Pizzettiho: Sinfonia del fuoco.
- Sinfonia del fuoco, napsaná pro velký orchestr, včetně šesti prvních a šesti druhých viol, barytonu a více než pětičlenného smíšeného sboru, byla provedena pouze jednou, a to 18. dubna 1914 v Teatro Vittorio Emanuele v Turíně v den premiéry filmu pod Mazzovým vedením. Soudobé recenze uvádějí, že při této příležitosti bylo dílo provedeno jako předehra na začátku filmu.
- Přestože je film fikcí, zachycuje několik historických momentů, které se skutečně staly: obléhání Syrakus (213-212 př. n. l.), Hannibalův vpád do Alp a dobytí Kartága Římany.
- Restaurovaná verze filmu Cabiria byla promítnuta 27. května 2006 na filmovém festivalu v Cannes, kde ji zfilmoval režisér Martin Scorsese.
- Ve filmu "Dobré ráno, Babylone" (1987) jsou hlavní postavy (v podání Vincenta Spana a Joaquima de Almeidy) dva kameníkovi synové z Itálie, kteří odjedou do Spojených států a tvrdí, že pracovali ve filmu Cabiria na výrobě soch. Díky této schopnosti získají práci, aby dělali totéž ve filmu Davida Warka Griffitha "Intolerance".
- Postava Macista, vytvořená pro tento film, se opakovaně objevovala v několika pozdějších filmech až do poloviny šedesátých let, vždy jako hrdina plný fyzické síly podobný Herkulovi.
- Pastrone původně najal slavného spisovatele Gabriele D'Annunzia, aby napsal scénář. Po dlouhých odkladech se Pastrone se svým asistentem vydal do Paříže, kde D'Annunzio v té době žil, aby ho vyburcoval k akci. Uplynulo více času, režisérova trpělivost se stále ztenčovala a nakonec D'Annunzio pouze přepsal do poetické prózy Pastronem připravené titulky.
- Jedná se o nejstarší film zařazený na seznam "Great Movies" Rogera Eberta.
- Jednalo se o první celovečerní film promítaný na půdě Bílého domu.
- Podle Martina Scorseseho vynalezl Pastrone v tomto díle epický film a zasloužil se o mnoho inovací, které jsou často připisovány D. W. Griffithovi a Cecilu B. DeMilleovi.
- Jednalo se o první film, v němž byl použit systém dolly-track, jehož efekty byly v oboru označeny jako "Cabiriiny pohyby".
- Boj o světovládu je prvním hraným filmem, kde byl použit kamerový vozík (pro pohyb kamery).
- Mezititulky k tomuto filmu psal spisovatel Gabriel d'Annunzio, pozdější stoupenec Mussoliniho režimu.
- Bartolomeo Pagano pobíral plat 20 lir za každý den natáčení.
- Bartolomeo Pagano před svou rolí v tomto filmu pracoval jako přístavní dělník v Janově.