Komentáře a recenze 18

8
Od začátku chytne a až do konce nepustí. Konec filmu mě sice trochu nasral, ale těch "zprasených" 5-8 minut už celkový dojem až tolik nezkazí. 78%
Zoltan
Zoltan
4 057 bodů
8
Krásný film s podivným koncem. První část (Paříž) a hrdinovo poznávání vůní byla krásně atmosférická a sám Jean-Babtiste Grenouille se jeví jako sympatický blázen. 5* Část druhá (Provence) nabídla doslova thriller, velmi zábavný a napínavý, ale už si nezachoval atmosféru Paříže - 4* Poslední část, ten proslulý závěr se mě hodnotí velmi těžko. Je do jisté míry nečekaný a originální, ale zároveň působí ... no zkrátka zvláštně. V knize vyzní jistojistě daleko lépe než ve filmu. 3* Hereckému obsazení vévodí jednoznačně Dustin Hoffman a Alan Rickman, ale také Rachel Hurd-Wood, která nejenom že roste do krásy, ale také do velmi dobré herečky. Naopak Ben Whishaw mě v hlavní roli místy neseděl, hlavně v již zmiňované závěrečné scéně, kde působil naprosto komicky a směšně. Celkově je Parfém: Příběh vraha voňavým filmem, a těm, kdo ho ještě neviděl radím jedinou věc: čichněte si. I přes nějaké ty chybičky se jedná o výborný zážitek. Lepší 4*
bidlobox
3 802 bodů
Vizuálně úchvatný film, na kterém se podílela i pražská postprodukční společnost UPP.
65David21
65David21
3 416 bodů
8
Velice zajímavý snímek, ve kterém jsem s jistotou nevěděl, co po mně tvůrce chce. Zdali mám hlavní postavě fandit, protože znám okolnosti jejího příběhu, anebo doufat, že bude, co nejdříve dopadena za své hrůzné činy. Ben Whishaw svoji roli zvládl náramně, což byl v tomto filmu jeden z nejdůležitějších aspektů. Sporadicky (vlastně docela často) tu byl vypravěč, jenž citoval (aspoň bych řekl) úryvky z knižní předlohy a zrovna v tomhle snímku mi to tolik nevadilo a sedělo mi to sem. K tomu všemu musíme přičíst dobře zpracovanou šedou Paříž v 18. století a krásnou barvitou Provence s pěkným městem Grasse. 85%
TARANTlNO
TARANTlNO
3 345 bodů
10
Geniální dílo jsem naposled psal u Kubricka, Tarantina, nebo u Hitchcocka. Momentálně píši k Tykwerovi, který mě zasáhl přímo do srdce. Geniální dílo Toma Tykwera, který je perfektní ve všech stránkách. Dokonalá výprava, režie, scénář a námět za miliardu dolarů. Už dlouho mi nebylo během filmu tak krásně. Herecké obsazení na jedničku Whisha / Hoffman / Hurd-Wood. Tykwer má herce perfektně zvládnuté a do detailu vytvořené, skvěle má vše rozehrané a dokonale nás v závěru uchvátí. Nekompromisní K.O závěr, kdy jsem sledoval v kamenném výrazu závěrečné titulky až do konce. Stanley Kubrick by chtěl tohle filmové zpracování určitě vidět. "Škoda", že to přišlo až tak pozdě. Moc bych mu to přál.
miza
miza
2 336 bodů