Zajímavosti 12
- Celovečerní režijní debut režiséra Kwang-Hyun Parka.
- Předpokládá se, že ani v jedné z Korejí neexistuje vesnice s názvem „Dongmakgol“. Poblíž města Jecheon v Jižní Koreji však existuje malá vesnice, která se jmenuje Dongmakgol.
- Park byl velkým fanouškem tvorby japonského režiséra animovaných filmů Hayao Miyazakiho už od doby, kdy jako dítě sledoval film "Future Boy Conan". A jedním z Mijazakiho nejvýznamnějších spolupracovníků byl skladatel Joe Hisaishi. Park si Hisaishiho oblíbil natolik, že scénář psal s myšlenkou na jeho hudbu a v duchu si představoval scény při poslechu jeho dřívější tvorby. Během preprodukce se producent Eun-ha Lee zeptal Parka, kdo by byl pro tento projekt nejlepším hudebním režisérem, a on ani na okamžik nezaváhal a odpověděl: „Joe Hisaishi.“ A tak se stalo. Lee poté napsal Hisaishiovi velmi srdečný dopis, ve kterém mu vysvětlil jejich situaci a přeložil pro něj scénář do japonštiny. Hisaishi nabídku přijal a později uvedl, že ho nadšení a upřímnost v dopise dojala, a vybral si "Welkeom tu Dongmakgol" (2005) jako svůj vůbec první korejský film.
- Film byl ve Velké Británii uveden pod alternativním názvem Battle Ground 625.
- V září 2005 byl vybrán, aby reprezentoval Jižní Koreu v kategorii Nejlepší zahraniční film na Oscarech 2006. Přestože byl údajně na projekcích Akademie velmi dobře přijat, nominaci nezískal.
- Měl stát jen asi 4 miliardy wonů, protože v něm nehrály žádné velké hvězdy, ale většinou herci z rodiny Jang Suda nebo herci, kteří se s ní znají z dřívějška. Natáčení a postprodukční CGI však trvalo mnohem déle, než se očekávalo, a rozpočet se vyšplhal na 8 miliard wonů, což Jangovu společnost dostalo do problémů: pro malou produkční společnost, jako je Film It Suda, by neúspěch s tímto filmem znamenal katastrofu.
- Celovečerní režijní debut režiséra Kwang-Hyun Parka.
- Předpokládá se, že ani v jedné z Korejí neexistuje vesnice s názvem „Dongmakgol“. Poblíž města Jecheon v Jižní Koreji však existuje malá vesnice, která se jmenuje Dongmakgol.
- Park byl velkým fanouškem tvorby japonského režiséra animovaných filmů Hayao Miyazakiho už od doby, kdy jako dítě sledoval film "Future Boy Conan". A jedním z Mijazakiho nejvýznamnějších spolupracovníků byl skladatel Joe Hisaishi. Park si Hisaishiho oblíbil natolik, že scénář psal s myšlenkou na jeho hudbu a v duchu si představoval scény při poslechu jeho dřívější tvorby. Během preprodukce se producent Eun-ha Lee zeptal Parka, kdo by byl pro tento projekt nejlepším hudebním režisérem, a on ani na okamžik nezaváhal a odpověděl: „Joe Hisaishi.“ A tak se stalo. Lee poté napsal Hisaishiovi velmi srdečný dopis, ve kterém mu vysvětlil jejich situaci a přeložil pro něj scénář do japonštiny. Hisaishi nabídku přijal a později uvedl, že ho nadšení a upřímnost v dopise dojala, a vybral si "Welkeom tu Dongmakgol" (2005) jako svůj vůbec první korejský film.
- Film byl ve Velké Británii uveden pod alternativním názvem Battle Ground 625.
- V září 2005 byl vybrán, aby reprezentoval Jižní Koreu v kategorii Nejlepší zahraniční film na Oscarech 2006. Přestože byl údajně na projekcích Akademie velmi dobře přijat, nominaci nezískal.
- Měl stát jen asi 4 miliardy wonů, protože v něm nehrály žádné velké hvězdy, ale většinou herci z rodiny Jang Suda nebo herci, kteří se s ní znají z dřívějška. Natáčení a postprodukční CGI však trvalo mnohem déle, než se očekávalo, a rozpočet se vyšplhal na 8 miliard wonů, což Jangovu společnost dostalo do problémů: pro malou produkční společnost, jako je Film It Suda, by neúspěch s tímto filmem znamenal katastrofu.