Zajímavosti o Auta

82%

Zajímavosti 21

  • Hudba z traileru je hlavním hudebním tématem z filmu Život brouka (1998). Další písní v ukázce je např. Westbound Sign skupiny Green Day z jejich alba Insomniac z roku 1995.
  • Návrhy všech aut byly inspirovány podobnými sochami aut vystavovanými v centru města Detroit.
  • Původní závodní číslo Bleska McQueena mělo být "57", což je rok narození režiséra Johna Lassetera. Později bylo změněno na "95", což představuje rok, kdy byl uveden film Toy Story: Příběh hraček.
  • Minibus VW dabovaný v českém znění Jiřím Macháčkem má státní poznávací značku "51237". To je datum narození George Carlina (12. květen 1937), který auto s minulostí „květinového dítěte“ namluvil v originále.
  • Pneumatiky Bleska McQueena vyrábí Lightyear, což je odkaz jak na skutečného výrobce pneumatik - společnost Goodyear, tak i na postavu jménem Buzz Lightyear - známou z předchozích filmů Johna Lassetera (tj. Toy Story - Příběh hraček a jeho skvělé pokračování Toy Story 2: Příběh hraček.
  • Do režisérského křesla se po delší přestávce vrátil John Lasseter, jeho posledním režijním počinem byl snímek Toy Story 2: Příběh hraček z roku 1999. Během uplynulých sedmi let se kromě vedení produkce Aut podílel na všech vznikajících filmech Pixaru.
  • Když se zblízka podíváte na jedno ze závodních aut, je bílé, má Apple logo a číslo 84. Jedním ze zakladatelů firmy Apple byl Steve Jobs, ředitel společnosti Pixar. 1984 je rok, kdy společnost Apple uvedla na trh Macintosh.
  • Postava Blesk McQueen je odkazem na Glenna McQueena, animátora společnosti Pixar, který zemřel v roce 2002.
  • Přípravy na premiéru vyžadovaly devět dnů, aby bylo nainstalováno přes 4.000 stop ocelové tyčoviny pro plátna a lešení, přes šest mil audio-vizuálního kabelu a 11 mil vláknové optiky. Na přepravu veškerého zařízení bylo třeba 50 nákladních aut.
  • Světovou premiérou filmu Auta společnosti Disney/Pixar začala legendární Memorial Day weekend Coca Cola 600 (soutěž závodních aut) a uvítala přes 30 000 hostů včetně řidičů NASCAR a jejich rodin, filmařů, dabérů, celebrit, VIP hostů a závodních fanoušků.
  • Státní poznávací značka Buráka je "A113", což je odkaz na animační místnost v Kalifornii na Institute of the Arts (Institut umění), kde studovalo mnoho z animátorů společnosti Pixar.
  • Když náklaďák Mack veze Bleska po dálnici, tak v jednom záběru je na telegrafním drátě vidět hejno ptáčků z minifilmu For The Birds.
  • Kromě šesti regulérních scénáristů se na Autech podílel jestě půltucet dalších autorů.
  • Původně měla Auta být o elektrickém autíčků žijícím ve světě aut poháněných plynem.
  • Navzdory tomu, že Pixar měli čtyřnásobně rychlejší počítače než při tvorbě Úžasňákových (r. Brad Bird, 2004), vytvoření každého políčka filmu trvalo strojům v průměru 17 hodin.
  • Přestože je Pixar průkopníkem a současnou jednotkou mezi tvůrci trojrozměrných animovaných filmů, na Fillmorovi je nálepka Zachraňte 2-D animaci.
  • I když většina aut v kreslených filmech má místo reflektorů oči, John Lassetter se rozhodl umístit oči na přední skla. Inspiraci přiznává ve svém oblíbeném krátkém animáku Susie – Malé modré kupé (r. Clyde Geronimi, 1952).
  • Většina lokací je inspirována skutečnými místy včetně legendární americké Route 66, která měří 3 939 kilometrů a přetíná více států. Oba režiséři i s částí štábu po ní podnikli cestu v roce 2001.
  • Animátoři vytvořili při navrhování aut více než 43 000 skic.
  • Původní název snímku byl „Route 66“, ale tvůrci jej změnili, aby si film diváci nepletli se starším, stejně nazvaným TV programem.
  • Jeden z nejdražsích animáků stál Pixar 120 milionů a během úvodního víkendu (9. – 11. 6. 2006) promítání vydělal 60 mil. dolarů. Nepřekročil tak strop studia, jak ho naznačili předcházející projekty Úžasňákovi (70,4 mil.) a Hledá se Nemo (70,2 mil.). Po dvou měsících se výdělek vyšplhal na 237,5 milionu, čímž se snímek dostal na páté místo mezi sedm pixarovek v rámci jejich výdělků z amerických kin.