Recenze filmu Kronika mutantů

53%

Komentáře a recenze 13

Pas
Pas
6 225 bodů
4
Tady hodně záleží na tom, jak vám sedne ta ultralevná stylizace. Mě osobně docela štvala, stejně jako podivně a chaoticky natočené akční scény a strašně debilní příběh. Herecké obsazení je fajn, přestože Malkovich je tu jen pár minut a Ron Perlman je téměř nevyužitý (film tak stojí hlavně na Thomasu Janeovi, jemuž role drsného vojáka rozhodně sedla). Nevadí mi hloupá béčka (některá mám dokonce velmi rád), pokud svou tupost dokážou vykompenzovat dostatečným množstvím zábavy, bohužel KRONIKA MUTANTŮ je na můj vkus zábavná a divácky přitažlivá opravdu málo... 40 %
Ombak_Penari
2 764 bodů
6.5
Tak v zásadě to není špatný film, ovšem čím více se blíží k závěru, tím víc mu dochází dech. Kvalita snímku je rozporuplná. Zajímavý, ovšem dost primitivně vykreslený svět budoucnosti a záchrana světa lidí před vražednými mutanty - film obsahuje snad všechna sci-fi klišé, na která si jen vzpomenete, ale přitom mu nelze upřít dávku originality. Prolínají se tu prvky středověku, duchovních řádů, kulisy 1. světové války, parní stroje jakožto hlavní dopravní prostředky budoucnosti či města pohřbená hluboko pod povrchem - to vše více či méně povedeně smícháno dohromady. Nijak výrazné dílo, ale celek v zásadě stojí za shlédnutí a pro fanouška sci-fi je to spíš povinnost. Herecké výkony obecně vcelku ucházející a až překvapivě hvězdné obsazení (Ron Pearlman, John Malkovich).
Rarak
Rarak
1 609 bodů
6
Při sledování filmu jsem si myslel, že je to béčko podle nějakého comicsu - velmi se mi líbila barevná stylizace, kdy byla většina barev utlumena a některé naopak zvýrazněny (hlavně červená;), a budoucnosti vypadající jako 'alternativní začátek 20. stol.' (válečná scéna na začátku je jak z filmů o první světové, létající stroje pohání kotle na uhlí..) jsem také postupně přišel na chuť. Ani mi moc nevadily slabší triky, některé scény mi možná proto připomínaly filmy od Karla Zemana. Bohužel téměř veškeré dialogy postav mi přišly nereálné (často pronášejí 'hluboké' myšlenky a tak to občas zní jako sled monologů) a chování hrdinů bylo někdy hodně na efekt na úkor logiky. Přičítal jsem to věrné adaptaci comicsu, avšak (jak jsem zjistil) snímek je na motivy stejnojmenné deskové hry, proto je vina hlavně na straně tvůrců. Ve filmu jsou ale naštěstí i zábavné momenty a vizuální podoba mi sedla, takže jsem se ve výsledku docela dobře bavil.