filmfanouch6
12 654 bodů •
4
Nejslavnějšími filmy režiséra Tobea Hoopera jsou bezpochyby Texaský masakr motorovou pilou a Poltergeist. Na své nejslavnější tituly se následně Hooperovi již nikdy navázat nepodařilo, minimálně se o to ovšem určitě pokoušel. Po pokračování snímku Texaský masakr motorovou pilou se dalším Hooperovým snímkem stal snímek Živá pochodeň. Hooper první verzi scénáře napsal za pouhé 3 dny, s finální verzí mu poté vypomohl Howard Goldberg a realizace celého natáčení se stihla za 8 týdnů. Hooperovi se ovšem tehdy na své nejlepší dny navázat nepodařilo. Při sledování Živé pochodně snadno vyvstane pocit, že by mohlo jít o dílo Davida Cronenberga. Se svým dalším hororem to Hooper zkusil jinak, jako by skutečně čerpal z tvorby dvou Davidů. Jenomže se poté ukáže mnoho problémů, které Živá pochodeň má. Živá pochodeň by možná mohla fungovat jako jeden díl Příběhů ze záhrobí. Příběh o samovznícení člověka by sám o sobě potenciál měl, Brad Dourif v hlavní roli poté film alespoň trochu zvládne táhnout. Zbytek hereckého obsazení bohužel hraje poměrně špatně a to i v rámci béčkového filmu, kterým Živá pochodeň zcela určitě je. Hooper možná v pár momentech dokáže přijít s nástinem fungující atmosféry, ta ovšem jinak v podstatě celou dobu nefunguje. A jak samotný námět může znít zajímavě, samotná zápletka poté celkově dvakrát zajímavá není a to i proto, že se film snaží zaměřovat na nepatřičné prvky, které vlastně nikam nevedou. A ztrácejí tak potenciál ve vystavění zajímavějších elementů zápletky. Již dávno kolují zvěsti o tom, že Poltergeista v podstatě netočil Hooper, ale vše dirigoval Steven Spielberg. Při sledování Živé pochodně to vlastně najednou celé dává smysl. Spielberg totiž vždy uměl solidně pracovat s emocemi, které v Poltergeistovi rozhodně jde spatřit. Hooper v Živé pochodni očividně pracovat neumí. Minimálně slušně fungující atmosféru a napětí jde alespoň vypozorovat v jeho Texaském masakru motorovou pilou. I ta ovšem v Živé pochodni funguje pouze na půl plynu. Je to tak trochu šokující a vlastně to celé tak trochu vysvětluje následující vývoj Hooperovy kariéry. V Živé pochodni není vše úplně špatně. Brad Dourif se snaží a atmosféra alespoň v jistých momentech funguje. Scénář plný nelogičností a děr a především celkově neatraktivní zpracování ovšem způsobují, že se na Hooperově filmu nedá v podstatě nic chválit a velmi snadno se ve finále vypaří z hlavy. Hooper se následně začal věnovat pokleslejší produkci, do své smrti v roce 2017 se mu na úspěch jeho nejslavnějších filmů navázat nepodařilo. I díky jeho zjevnému talentu to byla rozhodně škoda.....