Zajímavosti o Legenda o opilém Mistrovi

80%

Zajímavosti 23

  • Během boje s davem je vidět, jak se jeden z grázlů se sekerou ohání páčidlem.
  • Asi ve 4. minutě filmu, když postava Jackieho Chana hraje ve vlaku šachy se svým otcem a snaží se ho rozptýlit, aby se podíval z okna, jeho otec se nepodívá: když se podíváte, uvidíte velké letadlo, které proletí kolem hned poté, co kolem projdou stromy.
  • Když Fei-Hungova matka nabídne něco zákazníkovi, který si objednal ženšen, jeho otec řekne: „Co děláš s tou tuřínem?“. To nebyla tuřín. Ve skutečnosti to byla ředkev daikon. Druh bílé ředkve, která se používá v asijské kuchyni.
  • Když je John kopnut do hromady uhlí, těsně předtím, než se (spolu s Johnem) dostane na druhou stranu, jsou na Wongových rukou krátce vidět rukavice.
  • Když Fei-Hunga strčí do jámy s žhavým uhlím, jeho oblečení se spálí a ušpiní. Když se dostane z jámy a padá dolů po schodech, jeho oděv je naprosto neporušený. Když ho vidíme dole pod schody, jeho oblečení je opět roztrhané a špinavé.
  • Popáleniny, které Fei-Hung utrpí na rukou a obličeji v závěrečné bitvě, když spadne do žhavého uhlí, zmizí těsně předtím, než se napije.
  • Poté, co ho Fei-hung zapálí, hraje předáka Henryho v převleku režisér Chia-Liang Liu.
  • Hned na začátku první scény pouličního boxerského zápasu v opilosti se Fei-hungova nevlastní matka protlačí kolem vysokého blonďáka v šedém obleku a kravatě, aby šla s přítelkyněmi dovnitř a přinesla Fei-hungovi víno. V další scéně vidíme, jak jdou k baru a berou nějaké lahve, přičemž se nejprve protlačí kolem úplně stejného blonďáka zvenčí.
  • Osm opilých nesmrtelných představených ve filmu "Mistrův syn" (1978) je následujících: Lu Dongbin - opilec s vnitřní silou; Zhang (Chan) Gualao - opilec s rychlými dvojitými kopy; Lan Caihe - opilec s náhlým smrtícím útokem v pase; He (Ho) Xiangu - opilá žena, která se chlubí svým tělem; Li Tieguai - opilý mrzák se silnou pravou nohou; Han Xiangzi - opilý hráč na flétnu se silným zápěstím; Cao (Tso) Guojiu - opilec se silným zámkem na krku; Zhongli (Jun) Quan - opilec držící v náručí hrnec.; Jackie hraje Lua také ve filmu "Zakázané království" (2008) pod rodným jménem postavy.
  • Hsia Hsu se objevil ve filmu "Mistrův syn" (1978) jako Král bambusu. Zde hrál jinou postavu jako vůdce gangu sekerníků.
  • Vydáno šestnáct let po filmu "Mistrův syn"(1978).
  • V hongkongské verzi ve výstupech zpívá ústřední hudbu Jackie Chan. Většinu z nich zpívá ve svých původních hongkongských filmech.
  • Donnie Yen dostal nabídku na roli Johna, ale odmítl ji.
  • V anglickém dabingu se objevují odkazy na zvířecí kung-fu styly, jako je Opilá opice, a také vymyšlené názvy pro náhodné pohyby během prvních dvou případů, kdy Wong Fei-hung používá opilecký box. Původní dialog odkazuje na techniku Osm opilých nesmrtelných, která se objevila i ve filmu "Mistrův syn" (1978) založeném na skutečném taoistickém stylu Opilá pěst. Tato změna byla nejspíše provedena proto, aby se kompenzovala neznalost čínské mytologie a prvního filmu ze strany širokého západního publika.
  • Postava Jackieho Chana má být o polovinu mladší, než byl herec v době natáčení.
  • Jackie Chan je o devět let starší než Anita Mui, která hrála jeho nevlastní matku.
  • Jackie Chan je jen o osm let mladší než Lung Ti, který hrál jeho otce.
  • V severoamerické kinodistribuci Miramax Films byl film "Legenda o opilém Mistrovi" sestříhán nejméně. Scéna, v níž Wong opilý zpívá v kavárně, byla mírně přestříhána a bylo použito několik alternativních záběrů, které v původní kantonské verzi nebyly k vidění. Kromě toho byla o třicet pět vteřin sestříhána závěrečná scéna filmu, která ukazuje Wonga oslepeného a duševně ochromeného v důsledku vypití průmyslového alkoholu během závěrečného souboje ve filmu. Scéna, která byla zahrána pro smích, byla společností Miramax Films považována za nevkusnou.
  • Styl opileckého boxu existuje i ve skutečnosti, pochází z Číny. V čínštině se nazývá „Zui Quan“ (někdy se mu říká Zuijuquan). Na rozdíl od filmu je však nebezpečné provozovat toto umění v opilosti, protože může dojít k vážným zraněním.
  • Souboj na konci měl původně být Jackie Chan versus Ho-Sung Pak, ale Ho-Sung Pak si opakovaně natáhl kotník. Místo toho Chan nechal svého osobního strážce Kena Lo tři měsíce intenzivně trénovat (hodně protahování a rychlých kopů), aby mohl roli převzít.
  • Sedmiminutový souboj na konci filmu se natáčel téměř čtyři měsíce. Jackie Chan uvedl, že za jeden natáčecí den obvykle vzniknou tři sekundy použitelného filmu.
  • Režisér Chia-Liang Liu a Jackie Chan se během natáčení často střetávali. Mezi jejich neshody patřil Liuův zvláštní styl natáčení, který zahrnoval rychlé sledovací záběry, zpomalené záběry a používání širokoúhlých objektivů pro hru s perspektivou, což Chan neocenil, Liu chtěl mít více realistický styl boje Huen-Gar, zatímco Chan měl pocit, že fanoušci chtějí spíše opilecký styl, a Liu chtěl během bojových scén používat dráty, proti čemuž byl Chan kategoricky proti. Liu nakonec z filmu odešel a Chan převzal režii závěrečné bojové scény.
  • Jackie Chan se skutečně dvakrát plazil přes žhavé uhlíky. Poprvé měl pocit, že „nemá správný rytmus“.