Zajímavosti 10
- Honorář Mikea Myerse za druhý díl byl deset miliónů dolarů, tedy trojnásobek odměny za první díl.
- Kapitána hradní stráže namluvil sám režisér Andrew Adamson.
- Jeden z mála párů, které se sešly ve studiu na nahrávání svých partů, byli John Cleese a Julie Andrewsová. I pro píseň, kterou zpívá Antonio Banderas s Eddiem Murphym, se nahrával každý part samostatně.
- Conrad Vernon, jeden ze tří režisérů, opět namluvil postavičku Perníčka (původně ji namluvil jenom jako vzor, který měl být později nahrazen hlasem skutečného herce).
- Postava kocoura v botách prošla během přípravy filmu mnoha vývojovými stadii – ještě na kreslícím prkně byla změněna barva jeho kožichu z šedé na oranžovou, aby nezanikal vedle stejnobarevného Osla. Nejvýraznější inovace přišly s představitelem Antoniem Banderasem. "Když mi Kocoura v botách představili, byl to typický Francouz. Měl působit asi jako D’Artagnan ze Tří mušketýrů."
- Odkazy se to v druhém Shrekovi jen hemží, od Vlka, který si v traileru čte The New Porker, až po Kocoura v botách a jeho hlášku „Nenávidím pondělky“. Tato věta patří dalšímu kreslenému hrdinovi, Garfieldovi. Pozornější diváci si též všimnou odkazů na Pana prstenů, Krotitele duchů, Flashdance či Spider-Mana.
- Známý americký moderátor Larry King ve filmu prvně propůjčil hlas, neboť ztvárnil někoho jiného než sám sebe. Konkrétně jde o postavu ošklivé nevlastní sestry.
- Režiséři byli za film nominovaní na Zlatou palmu na filmovém festivalu v Cannes, kde měl 15. května světovou premiéru.
- Dalším rekordem bylo též nasazení. Shrek 2 se promítal v neuvěřitelných 4 163 kinech a po 25 dnech se stal nejúspěšnějším animovaným filmem v USA.
- Během tzv. opening weekendu (21. – 23. 5.) se animovaný sequel postaral o druhý nejlepší víkendový výdělek všech dob, když se se sumou 108 mil. dolarů zařadil za prvního Spider-Mana (114,8 mil.). Shrek 2 se promítal už od středy, takže celková suma za první víkend v severoamerických kinech byla o 20,9 milionu vyšší. Zelený hrdina je též držitelem nejvyššího openingu pro animovaný film, protože porazil loňský hit Hledá se Nemo a jeho 70,3 milionový debut. Během druhého zeleného víkendu návštěvníci kin dokonce zanechali v pokladnách o 2 miliony víc, než Nemo získal v prvním.