Úžasný audiovizuálny zážitok, dokonalé prepojenie obrazu a hudby. Silná myšlienka hľadania večného života a konečné zmierenie sa s ľudskou smrteľnosťou. Výsledkom zúfalého zápasu o život milovanej osoby je poznanie, že najdôležitejšia je fyzická blízkosť v kľúčových momentoch a ich spoločné prežívanie. Hugh Jackman bol doteraz pre mňa skôr akčný hrdina, avšak v tomto filme exceluje ako dramatický herec. Film ma zaujal a pohltil od prvej minúty až do záverečných titulkov, Aronofsky ma týmto kúskom naozaj dostal!
Filmy o cestování v čase, oparalelnich rovinách, o časovém paradoxu sleduji velmi rad a na Fontanu jsem se dlouho těšil a odkládal jeho sledování a asi jsem díky tomu měl od filmu velké očekávaní. Nakonec se dostavilo velké zklamání, jelikož mě film vůbec neoslovil.
Těžko popsatelný film o lásce a smrti, který je celkem složitý na pochopení a vidět ho jednou nestačí. Darren Aronofsky prostě umí, i když Black swan bylo zdařilejší. Ale ta hudba, kterou je celý film doprovázen, je dokonalá.
První hodinu a čtvrt bych ještě dala 4 hvězdičky, ale posledních patnáct minut, které jsem si mimochodem raději pustila hned dvakrát, film v mých očích tak nějak znehodnotilo. Sice zajímavé zpracování a dobré výkony, ale to bohužel není všechno. Možná při druhém zhlédnutí dám víc, ale dnes ne.
Vizuálně nádherné, režie perfektní, herci bezchybní, děj slabý. Jackman se naučil hrát, k snídani si dává i držitelku Oscara Rachel Weisz a nevypadá to, že by mu to dělalo nejmenší problémy. Darren šest let po úžasně deprimujícím 'Requiem for a dream' natočil naprosto odlišný příběh...no, vlastně tři. Tři životy jinak oblečených, oholených, umytých a inteligentních lidí, které se jinak popravdě neliší. Snímek je to silný, dojme, zaujme i překvapí, ale jinak mi nic nedal. Žádný šok ani zamyšlení po skončení nenásledovalo. Uvidíme po možném, ale nepravděpodobném promítání číslo dva, zatím silné tři hvězdy.
Ona mu umírá. No jo. Nic proti, ať si klidně umírá, ale sdělovat to takhle kýčovitě, je dle mého urážka všeho umírání (protože, jak říkal Skácel: "S takovýma věcma se nežertuje!")... To ji musí posadit, kurva, na střechu, do sněhu, bosky... a u toho musí pozorovat dalekohledem hvězdy... a smolit o tom kýč v kýči, jakýsi svůj "Star Horse"... no, Aronofsky, jdi se bodnout... laskavě...
Film Fontána mě překvapil pro mě novým způsobem vyprávění. Shlédla jsem jej několikrát, neboť mě zcela pohltila naprosto skvostná hudba i vizuál. Rozhodně je toto film, který mě při každém dalším shlédnutí znovu o kousek obohatí a odkryje další díleček skládanky.
Darren Aronofsky stvořil dílo, kterým redefinoval kinematografii a na které ještě současné publikum není připraveno (viz minimální tržby v USA a katastrofální distribuční strategie u nás). Fontánu je možno brát jako strhující romantické drama o obětování, pomoci a naději, jako okouzlující filozofické dílo, které se ale nesnaží (jak se někteří mylně domnívají) hledat smysl života, ale ukazuje cestu hledání nesmrtelnosti a nakonec se na ni můžete podívat "jenom" jako na geniálně natočený, skvěle zahraný a fascinující hudbou podbarvený zážitek.