Jedna z nejvýraznějších osobností francouzské filmové komedie natočila podle vlastního scénáře osobitou komedii o pošťákovi z malé a ospalé vesničky, který je posedlý zaváděním metod amerického poštovního systému do své venkovské praxe. Tento na první pohled nepříliš složitý námět vytvořil scenáristovi, režisérovi a představiteli hlavní role J. Tatimu dostatečný prostor pro prezentaci neopakovatelného humoru, který dokonale navazuje na slavné tradice němé grotesky. Skvěle rozehraná obrazová složka filmu je v potřebných místech působivě podpořena vhodně užitým dialogem či hudbou.
Herci a tvůrci 21
Dodatečné informace
Původní název:
Jour de fête (více)
- Jede, jede poštovský panáček
- Jour de fête
- Carrossel da Esperança
- Den roliga brevbäraren
- Día de fiesta
- Dzien swiateczny
- En festlig dag
- Fest i byen
- Fest i byn
- Giorno di festa
- Há Festa na Aldeia
- Ide, ide poštový panáčik
- Imera giortis
- Jour de Fête
- Kisvárosi ünnep
- Lystikäs kirjeenkantaja
- Mera giortis
- Tatis Schützenfest
- Tempo - Tempo
- Vandaag is 't feest
Země původu:
Francie
Ocenění:
Kde sledovat online: Jede, jede poštovský panáček
Půjčení nebo nákup
Zajímavosti 1
- Snímek byl od začátku natáčen dvěma kamerami, zároveň na černobílý i na barevný materiál. Použitý barevný systém Thompsoncolor se však ukázal jako nedokonalý (údajně nebylo možné z barevné negativní kopie vyrobit pozitiv). Při restaurování kopie byly použity počítače, nejde však o elektronicky kolorovanou verzi. Francouzský dokumentarista a publicista Francois Ede ve spolupráci s potomky Jacquese Tatiho, režisérkou Sophií Tatischeffovou a producentem Pierrem Tatim, s pomocí dosud žijících účastníků natáčení a s použitím speciálních optických přístrojů rekonstruovali barevnou verzi snímku v podobě, jakou Tati původně zamýšlel (ale i s nedostatky tehdejší techniky; např. s vybledlým obrazem, s barevnou nevyrovnaností některých scén, s "rastrovým" efektem atd.)