Oslnivá taneční skupina z Montrealu La La La Human Steps uvedla své představení Amélia, které odborníci označili za ztělesnění čisté virtuozity s výrazně abstraktní a mimořádně zkoncentrovanou choreografií, poprvé v Praze v roce 2002. Režisér a choreograf v jedné osobě Édouard Lock se nespokojil jen s pouhým záznamem představení, ale podařilo se mu zachytit samotnou podstatu taneční práce. Jeho původním záměrem bylo vytvořit nekončící sled živých obrazů, zasazený do jednoduchého prostředí, který by byl přerušován jen změnami nasvícení a úhlů kamer. Častý pohyb šestnáctimilimetrové kamery o celých 360 stupňů si vynutil i některá dodatečná choreografická řešení, aby bylo možné tanečníky dostat do záběru a mimo něj. Náročná partitura pro housle, violoncello, klavír a jeden vokál kombinuje výrazně obrazovou minimalistickou hudbu spolu s texty z nejslavnějších písní Lou Reeda a Velvet Underground.
Herci a tvůrci 8
Režie:
Hudba:
Dodatečné informace
Zajímavosti 5
- Na 41. mezinárodním televizním festivalu Zlatá Praha (8. - 12. 5. 2004) získal film AMELIA cenu Český křišťál v kategorii Hudební nebo taneční pořady přepracované pro televizi a Zvláštní uznání studentské poroty.
- Film Amelia byl po kanadské premiéře uveden v České republice na 38. Mezinárodním filmovém festivalu Karlovy Vary (7. 7. 2004).
- Spolupráce režiséra a choreografa Édouarda Locka a tanečního souboru La La La Human Steps zahrnuje uvedení mnoha dalších původních choreografií, např. Lily Marlene in the Jungle (1980), Oranges (1981), Businessman in the Process of Becoming an Angel (1983), Infante, c'est destroy (1991 - hudba: Einstürzende Neubauten).