Kanadský dokument o nečistých praktikách výrobců cigaret.
Každý rok umírá na světě pět milionů lidí na následky kouření. Denně tedy zemře na 30 000 kuřáků. Ve 20. století zemřelo sto milionů kuřáků, a pokud se tento trend nezmění, tak v našem 21. století jich zemře celá miliarda. Jde o pandemii, které se lidstvo dobrovolně vystavuje a jež je zdrojem přímo pohádkových příjmů několika velkých světových tabákových firem. Vydělávají miliardy na na ničení zdraví miliard lidí - kuřáků i nekuřáků. Tabákové koncerny se v USA a západní Evropě už více než před padesáti lety sjednotily v postupu vůči veřejnému mínění. Spojování kouření a výskytu rakoviny ignorovaly, i když si tohoto faktu byly vědomy, a veřejnost zahrnuly svádivou reklamou. Větší problémy jim nastaly v 90. letech 20. století, kdy 46 států USA podalo společnou žalobu na tabákový průmysl ve věci ohrožování zdraví lidu. Velká protitabáková kampaň se rozjela také v západní Evropě. Na to reagovaly koncerny stylem "mrtvého brouka" a přesměrováním přímé reklamy na sponzorování různých sportovních a kulturních akcí. Největší aktivitu projevily na nových trzích ve východní Evropě a ve státech Afriky a Asie, kde regulace kouření je takřka nulová.
Každý rok umírá na světě pět milionů lidí na následky kouření. Denně tedy zemře na 30 000 kuřáků. Ve 20. století zemřelo sto milionů kuřáků, a pokud se tento trend nezmění, tak v našem 21. století jich zemře celá miliarda. Jde o pandemii, které se lidstvo dobrovolně vystavuje a jež je zdrojem přímo pohádkových příjmů několika velkých světových tabákových firem. Vydělávají miliardy na na ničení zdraví miliard lidí - kuřáků i nekuřáků. Tabákové koncerny se v USA a západní Evropě už více než před padesáti lety sjednotily v postupu vůči veřejnému mínění. Spojování kouření a výskytu rakoviny ignorovaly, i když si tohoto faktu byly vědomy, a veřejnost zahrnuly svádivou reklamou. Větší problémy jim nastaly v 90. letech 20. století, kdy 46 států USA podalo společnou žalobu na tabákový průmysl ve věci ohrožování zdraví lidu. Velká protitabáková kampaň se rozjela také v západní Evropě. Na to reagovaly koncerny stylem "mrtvého brouka" a přesměrováním přímé reklamy na sponzorování různých sportovních a kulturních akcí. Největší aktivitu projevily na nových trzích ve východní Evropě a ve státech Afriky a Asie, kde regulace kouření je takřka nulová.
Herci a tvůrci 8
Dodatečné informace
Původní název:
Tabac, la conspiration (více)
- Tabáková spiknutí
- Tabac, la conspiration
- Tabac, retenez votre souffle !
- Tabac, retenez votre souffle!
- The Tobacco Conspiracy
- Tobacco Conspiration
Země původu:
Francie, Kanada
Ocenění:
Žádná ocenění