Mé jméno je láska

68%
Mé jméno je láska

Ruská emigrantka Emma Recchi (Tilda Swinton) je manželkou bohatého dědice textilního impéria. Obklopena luxusem a společenskými povinnostmi už téměř zapomněla, jaké to je někoho milovat nebo po někom toužit. Až do chvíle, než potkává na rodinné večeři mladého kuchaře Antonia. Vášnivá aférka, která mezi nimi vznikne, ale nepromění jen Emmu, tragicky ovlivní i celou dynastii Recchiů, která nerovné svazky neodpouští. Skvěle obsazený (ve vedlejších rolích A. Rohrwacher, G. Ferzetti) melancholický milostný příběh režiséra Luky Guadagnina se odehrává na přelomu století, přičemž ale vznikal téměř 11 let a na jeho produkci se podílela i T. Swinton. (Febiofest)




ZkuKol
12 290 bodů
8
Velmi poutavý příběh z "vyšší horní." Rechi jsou rodina továrníků s jasnými pravidly, rodiným sídlem a konzervativní morálkou. Tilda Swinton tu dostala roli, jaká se nezapomíná a jestli nebude akademie slepá, tak se dočká další sošky. Le Saux se přestěhoval od Ozona a s kamerou zde obstojí ve všech povinných i volných disciplínách. Adams složil velmi pestrý soundtrack, který pracuje s vášní, emocemi i pointou. Guadagnino si vymyslel zajímavý příběh, dobře načrtl prostředí i charaktery, poctivě vedl herce, ale asi chtěl stihnout víc než se dalo. Několikrát mění tón vyprávění (pečlivé portréty fungování domů vs. sledovačka vs. "malickovské" scény Emmy a Antonia), s tím se pojí i nestálost tempa a občas i nejasnost vyznění. Na druhou stranu potěší precizní dialogy, čtení z obličejů a absence doslovného vysvětlení. U filmu je radost si domýšlet. Vrcholem je ovšem spolupráce čtyř výše zmíněných při dlouhých dynamických scénách, které dává dohromady šikovným střihem Walter Fasano. Luca má zjevně pro Tildu slabost a věk mu poskytju čas na broušení stylu, tak se jich obou třeba brzo dočkáme při dokonalejší spolupráci. Být "výkonou matkou rodu" není žádný med, obzvlášť v dobách, kdy se předává firemní následnictví, láska boří stereotypy a tajemství se derou na povrch... 75%
kOCOUR
kOCOUR
7 123 bodů
6
Takové to rozmáchlé uměníčko s přesahem, které je paradoxně jenom plné banalit. Nejsem škarohlíd z principu, ale nemyslím, že jeden skvělý herecký výkon a dvě perfektně natočené a vygradované scény ospravedlňují tak dlouhý bloudící celek, který si ve finále z čiré marnosti prostě jenom vypomůže tím nejzákladnějším klišé, na které lze ve "velkých dramatech" narazit. Škoda pak té pečlivé melodramatičnost i snahy o originální obrazotvornost - příběhu to slouží jen zpola.

Dodatečné informace

Původní název:
Io sono l'amore (více)
  • Itálie Mé jméno je láska
  • Itálie Io sono l'amore
  • Itálie Amore
  • Itálie I am Love
  • Itálie I Am Love
  • Itálie Yo soy el amor
Země původu:
Itálie
Rozpočet:
3,6 mil. USD
Tržby:
12,01 mil. USD (celosvětově)

Podobné