Svébytný a stále slavnější a úspěšnější scenárista a režisér Taika Waititi (Co děláme v temnotách, Thor: Ragnarok) ve svém aktuálně posledním (a opět velmi osobitém) snímku, jehož hlavním hrdinou je německý chlapec nadšený nacismem, nevybíravě zesměšňuje zmíněnou ideologii a její umanuté zastánce, současně se mu ale daří i vzbuzovat silné emoce ve vážných a dojímavých pasážích.
Tříhodinový čínský snímek je rodinnou ságou zobrazující několik desetiletí nedávné čínské historie skrze příběh manželského páru, jenž zasáhla velká osudová rodinná tragédie. Sbohem, synu skrze osobní lidské drama poukazuje na odvrácenou stranu čínské kulturní revoluce a především politiky jednoho dítěte. Snímek byl na loňském Berlinale oceněn dvěma Stříbrnými medvědy za nejlepší mužský a ženský herecký výkon a byl nominován na Zlatého medvěda za nejlepší film.
Ridley Scott v posledních letech bohužel není zrovna v nejlepší formě. Znát je to především na dvojici vetřelčích prequelů Prometheus a Vetřelec: Covenant. Oba snímky byly zcela logicky netrpělivě očekávané - a oba nedopadly dvakrát dobře (a fanoušky kultovní série hodně rozladily, ne-li rovnou naštvaly). V produkci HBO teď Scott přišel s ambiciózním sci-fi seriálem (první dvě epizody sám i režíroval), jenž se odehrává na tajemné panenské planetě, jež právě prochází ranou fází kolonizace. Na počátku sledujeme dvojici androidů pověřených výchovou lidských dětí v rozrůstající se kolonii, jejíž soudržnost ovšem začnou ohrožovat náboženské rozdíly. V hlavní roli Travis Fimmel (seriál Vikingové).
Stanley Kubrick patří mezi těch pár vyvolených režisérů, od nichž se dozajista vyplatí vidět vše, co za svůj život stihli natočit. Nepochybně to platí i o této legendární válečné satiře, v níž si neméně legendární Peter Sellers (série Růžový panter) zahrál rovnou trojroli. V době probíhající studené války, kdy po světě panoval strach z jaderné hrozby, se Kubrick odvážil natočit film otevřeně zesměšňující nejvyšší vládní činitele, a poukázat na to, jak málo by mohlo stačit k tomu, aby mezi sebou jaderné velmoci rozpoutaly třetí světovou válku.
20. ledna 1942 se nedaleko Berlína v domě u jezera Wannsee sešlo několik nacistických pohlavárů včetně říšského protektora Reinharda Heydricha (Kenneth Branagh), aby zde našli "konečné řešení židovské otázky". Skvěle obsazený (Colin Firth, Stanley Tucci) a zahraný televizní snímek odehrávající se převážně u jednoho stolu, je velmi mrazivým zachycením události, která vedla k nepopsatelné tragédii, která stála životy milionů lidí z celé Evropy.
Opravdu dobrých filmových parodií je celkově tak strašně málo, až je to k pláči. V USA se jimi v 80. a 90. letech nejvíce proslavilo trio ZAZ (Zucker-Abrahams-Zucker), jež stojí za nepřekonatelnými sériemi Bláznivých střel a Žhavých výstřelů. První velkou peckou z jejich produkce byl ale právě tento snímek, v němž si tvůrci tropili bezbřehou legraci převážně z katastrofických snímků, které si svou zlatou éru odbyly v 70. letech. Ve vedlejších rolích se zde objevily i dvě velké komediální hvězdy, jež si pak zahrály klíčové charaktery ve výše zmíněných sériích - Leslie Nielsen a Lloyd Bridges. Snad se časem na HBO GO objeví i pokračování, které vzniklo o dva roky později.