Jen málokterého filmového fanouška minula aféra, kterou na festivalu v Cannes rozpoutal režisér Lars Von Trier (Dogville, Antichrist) svým proslovem o tom, že rozumí nacistům a Hitlerovi. Mnohý divák si v tu chvíli asi položil otázku, co vlastně vede člověka k pokusu zničti si během pár minut před kamerami celou kariéru.
"Nemyslím si, že to byl akt sebedestrukce. Cítil jsem se skvěle, ale nemohl jsem se zastavit. Řekl jsem pár otřesných věcí, za které se omlouvám. Zcela chápu rozzuřenou reakci lidí, kterých jsem se tím dotkl," snažil se vysvětlit Trier na tiskové konferenci, "Je ale přece jasné, že nesympatizuji z Hitlerem, bylo to celé vytržné z kontextu. Mým záměrem bylo zdůraznit, že potenciál k extrémnímu zlu, nebo dobru, je skrytý v každém člověku, bez ohledu na jeho národnost, rasu nebo náboženské vyznání."
Přestože pobyt v Cannes tím pro Triera skončil, jeho nejnovější film Melancholia si nevedl vůbec špatně. Porotkyně Olivier Assayas připustila, že "Melancholia patří k nejlepším filmům sezóny, má úžasné herecké výkony a je to skutečné umělecké dílo".