Nejděsivější filmové monstrum naživo. Blížící se Vetřelec byl hrozivý i během natáčení
„Hraji si s oblíbenou hračkou v zákulisí Vetřelec: Romulus. RC facehugger vytvořený skvělým týmem Wētā Workshop. Pěkný AlienDay všem!,“ napsal Álvarez k příspěvku zachycujícím dobře známého parazita, jehož polibek přináší něco horšího než smrt. Facehugger se roku 1979 postaral o šokující zvrat v prvním Vetřelci, do těla průzkumníka Kanea (John Hurt) na cizí planetě vpravil zárodek vražedného Xenomorpha, jenž se z něj drasticky vyklubal během jinak příjemné společné večeře na vesmírné lodi. Překvapení byli tehdy i herci, kteří o vyústění scény nebyli informovaní.
Dnes už publikum kompletní kánon Vetřelce dobře zná, a byť mu možná vinou matoucích prequelů Ridleyho Scotta (Prometheus, Vetřelec: Covenant) úplně nerozumí, série zůstává na těžbu infarktového napětí hodně úrodná. Do karet jí navíc hraje nehynoucí popularita prvních dvou filmů, mezi jejichž události Álvarez vtlačil příběh své očekávané novinky. Ta se zatím skvěle uvedla kratším nervydrásajícím trailerem a doprovází ji také nadšené výkřiky od návštěvníků lasvegaského CinemaConu, kde se promítala další, údajně nesmírně brutální a napínavá upoutávka.
Jedním z trumfů Romula, v němž si pod režisérem hororových hitů Lesní duch a Smrt ve tmě zahrály Cailee Spaeny či Isabela Merced, mají být preferované praktické efekty. Álvarez už pro Entertainment Weekly s nadšením popisoval účast mnoha zkušených trikařů, kteří se podíleli na původním Vetřelci či na Cameronových Vetřelcích. Novozélandská společnost Wētā Workshop, již spoluzakládal Peter Jackson, dlouhodobě patří ke špičkám ve svém oboru. Jak by bez ní asi vypadal filmový svět Pána prstenů, o tom ani nechceme hypoteticky uvažovat. „Zapojili jsme loutky, animatroniku a starosvětské techniky. Měli jsme k tomu ty správné chlapy, kteří dělali na originálech. Potřebovali jsme, aby určitým nestvůrám vtiskli tentýž design jako v minulosti. Zároveň jsme ale chtěli i něco nového a tihle chlapi se postarali o to, aby jsme zůstali věrní originálním filmům,“ vysvětlil režisér, jehož film se prý odvolává ke všem dosavadním projektům.
Facehugger je neodmyslitelnou součástí prvních dvou dílů, přičemž každý z nich jej využil jiným způsobem. Pavoukovité stvoření možná není fyzicky nebezpečné jako jeho následný plod, ale jakmile se své oběti dostane na kobylku, obmotá se kolem krku a zacílí na dutinu ústní, člověk se ocitá v nefalšovaném pekle. Trailer vyjevil dva záběry, v nichž se to za lidskými protagonisty těmito škůdci jen hemžilo. Zákulisní video pak dokresluje realističnost a Álvarezova jistě nekřesťansky drahá hračka vytváří famózní efekt. V souhře s digitálními efekty tudíž v kině dostaneme trikovou podívanou z ranku Jurského parku a samozřejmě původních Vetřelců, kde působivou kulisu utvářely špičkové masky a vypiplaná architektura, již se přizpůsoboval i design vesmírného monstra.
Romulus má mít trochu odlišné vetřelce, ale Álvarez dělá dobře, když lpí na přednostech svých filmových vzorů. Scottův i Cameronův horor v podstatě nezestárly a utváří etapu science fiction tvorby, kdy z trikových záběrů nekřičelo zelené plátno. V případě ‚creature feature‘ je to dvakrát tak cenné a na srpnovou premiéru se dál můžeme bez výčitek těšit.