Předplatitelé Netflixu na kvalitu nehledí. Sledovanosti vévodí extrémně nepovedený film
Mea Culpa je na jedné straně thrillerem ze soudního prostředí, v němž papírově hraje velkou roli erotika a krize manželství. Obhájkyni Mea Harper (Kelly Rowland) se rozpadá vztah s manželem Kalem (Sean Sagar), jenž přišel o práci kvůli užívání drog a zřejmě si začíná románek jinde. Mea bere případ umělce Zyaira Malloye (Trevante Rhodes), jenž čelí obvinění ze zabití vlastní přítelkyně. Nejenže obžalobu vede hrdinčin švagr, ale Malloy rozrušenou ženu svádí a zatahuje ji do partie ústící do už pověstného finálního zvratu.
Film měl premiéru 23. února a rychle se vyšplhal na špičku sledovanosti, přestože recenze mu nepřejí. Na Rotten Tomatoes se jich sice nashromáždilo jen sedm, avšak palec nahoru zvedla jediná a průměrné hodnocení činí 3,1 z 10. Publikum není o moc milosrdnější a na tomtéž webu uděluje 39 %. Takřka veškeré reakce žehrají na odfláknutý scénář, který působí jako toporně rozpohybovaný první draft. Perryho dialogy šustí papírem a mnozí se pozastavují i nad bídnými hereckými výkony. To je přitom zarážející hlavně u Rhodese, jenž se proslavil v oscarovém Moonlight a s přehledem utáhl i životopisnou minisérii Mike.
Jenže zatímco recenze od The Guardian jednoznačně odsoudila přeplácaný děj zakončený nesmyslným zvratem, jiné kritické názory opatrně vyzdvihly Perryho záměr natočit „zábavně špatný film.“ Will Sayre z Movieweb například tvrdí, že „se jedná o popcornový flák nejlépe konzumovatelný po boku přátel, s nimiž můžete probírat a dohadovat se o tom, co přesně se před závěrečnými titulky stalo.“ Takové zvěsti kolují internetem od ucha k uchu a postaraly se o další Perryho úspěch, který Netflixu potvrzuje, že k oslovení širokého publika nepotřebuje Občana Kanea.
V USA není první pozice pro Mea Culpa až tak překvapivá. Tyler Perry je hlavně pro afroamerickou cílovku kultovní tvůrce stojící za sérií Madea, v níž od roku 2005 ztvárňuje postarší ženu. Kritici jeho filmy na pomezí bláznivé převlekové komedie a sociálního dramatu nesnáší a publikum přitakává s výjimkou jeho nezanedbatelné části, která Perryho miluje. Režisér, scenárista a herec, jehož si můžeme pamatovat také jako právníka z FincherovyZmizelé, pořizuje snímky maximálně za 20 milionů dolarů a většinou mu nehrozí, že by šel finančně do mínusu. Daří se mu naopak tolik, že vlastní vůbec největší hollywoodské studio s rozlohou 330 akrů.
S Mea Culpa Perry prodlužuje spolupráci s Netflixem, kde měl úspěch už poslední díl jeho travesty série Madea se vrací. I ten si od kritiků na Rotten Tomatoes vysloužil slabé skóre a ze 14 recenzí ho opatrně doporučilo jen pět. Režisérova aktuální novinka má přece atraktivnější námět, který podle synopse zabíhá do erotického thrilleru. To je teritorium, kde pokleslé psaní a bláznivé zvraty automaticky vyvolají větší odezvu než u komedií zaměřených na menšinové publikum. Dvakrát tolik v případě filmu, jehož název v latině pochází ze zpovědní modlitby a doslova znamená „mým přičiněním“. Dosavadní odezva tomu ostatně napovídá a sociální síť X hýří posměšnými statusy, které Perryho za tento zločin proti filmařině dokonce vsazují za mříže. Obrázek si však musíte udělat sami.
zdroje: Movieweb, The Guardian, Rotten Tomatoes
Pro nadějnější divácké vyhlídky si prohlédněte žebříček nejočekávanějších filmů tohoto roku.