Frontman skupiny Monkey Business není na poli filmu žádným nováčkem. Poté, co debutoval v Pupendu Jana Hřebejka, následovaly role v britsko-české koprodukční komedii Sklapni a zastřel mě a v neprávem opomíjeném snímku Pusinky režisérky Karin Babinské.
Nyní si ho pro filmový příběh z poválečného období s názvem 3 sezóny v pekle vybral scenárista a režisér Tomáš Mašín.
V průběhu let, kdy sklízel na poli mezinárodní reklamní tvorby jeden úspěch za druhým, Mašín precizně připravoval a do nejmenších detailů promýšlel svůj celovečerní debut o mladické revoltě a osudové lásce devatenáctiletého básníka Ivana Heinze na pozadí neveselého konce 40. let v Československu.
Nyní si ho pro filmový příběh z poválečného období s názvem 3 sezóny v pekle vybral scenárista a režisér Tomáš Mašín.
V průběhu let, kdy sklízel na poli mezinárodní reklamní tvorby jeden úspěch za druhým, Mašín precizně připravoval a do nejmenších detailů promýšlel svůj celovečerní debut o mladické revoltě a osudové lásce devatenáctiletého básníka Ivana Heinze na pozadí neveselého konce 40. let v Československu.
S kamarádem na place
Matěje Rupperta si zvolil pro roli překupníka, kterému nikdo neřekne jinak než Skokan. Hrající zpěvák měl štěstí, že ho na place podpořil dlouholetý přítel.
"S Kryštofem Hádkem se známe dobře a troufám si říct, že jsme opravdoví kamarádi. A právě to mi během natáčení hodně pomáhalo. Pro mě je to tak lepší, když mám na place kamaráda, cítím se jistější," říká Ruppert, který měl to štěstí, že hrál ve všech scénách právě se svým přítelem.
"Byl jsem v podstatě pořád s Kryštofem a on mě vždycky uklidnil a podržel. Jiné to bylo, když jsem točil Pupendo. Představte si, že moje úplně první filmová hláška byla s Bolkem Polívkou! Sice jsme se už tehdy trochu znali, ale měl jsem před ním opravdu velkou trému," vzpomíná na své filmové začátky.
Na svou hereckou kariéru se ale i přes na zpěváka úctyhodný počet rolí dívá "s velkým nadhledem".
"Necítím se být hercem a nikdy jsem herecké ambice neměl. Není to programové, nejsem v žádné castingové agentuře a na role nečekám. Koneckonců ono to není zas tak výjimečné, zpěváci bývají čas od času obsazováni. Určitě je to tím, že režiséři hledají neokoukané tváře, což oceňuji, a zároveň potřebují někoho, kdo se umí tak trochu předvádět a umí projevit nějaké citové rozpoložení," odhaduje zpěvák.
Pokud by ale šlo jen o obsazení neokoukané tváře, skončil by Matěj Ruppert nejspíš u role šmelináře s nevkusnými soškami v Pupendu. Jenže následovaly další role a nutno dodat, že Matěj vždy obstál.
"Já mám pocit, že všechny moje filmové postavy jsou stejné. Vždycky jsem obsazen do role nějakého veksláka nebo šejdíře. První role byla v Pupendu, kde jsem hrál veksláka a od té doby – ve Sklapni a zastřel mě nebo v Pusinkách - to bylo víceméně stejné. No a teď je to zase typově stejná role, jen je to celé zasazené do jiné doby. Tady hraju takového novináře-překupníka. A koneckonců i v kapele mám přezdívku vekslák, takže mi to jen tak někdo neodpáře," směje se.
S kapelou Monkey Business si Matěj Ruppert 17. listopadu zahrál na velkém koncertě na pražské Národní třídě v rámci oslav 20 let od pádu komunismu.
Přesně o měsíc později je čeká koncert ve velkém sále Lucerny a kromě toho připravuje s Romanem Holým studiové album Neruda.
"Myslím, že leckoho tou deskou překvapíme, je experimentálnější. Muzika na ní bude hodně tvrdá a já se snažím zpívat odlišně, než jak mě lidé znají z Monkey Business," říká.
O hudbě a zpěvu umí Matěj mluvit a přemýšlet snadno a lehce. Uměl by definovat i svou hereckou metodu?
"Teda já za sebe mohu říct, že na nějakého Stanislavského nemám při natáčení vůbec čas. Jsem většinou rád, že to mám prostě za sebou. Před záběrem mám vždycky velkou trému a furt si opakuju text, který pak při ostré stejně většinou zapomenu. Snažím se působit přirozeně – to je opravdu to jediné, na co při hraní myslím," dodává Ruppert.
Matěje Rupperta si zvolil pro roli překupníka, kterému nikdo neřekne jinak než Skokan. Hrající zpěvák měl štěstí, že ho na place podpořil dlouholetý přítel.
"S Kryštofem Hádkem se známe dobře a troufám si říct, že jsme opravdoví kamarádi. A právě to mi během natáčení hodně pomáhalo. Pro mě je to tak lepší, když mám na place kamaráda, cítím se jistější," říká Ruppert, který měl to štěstí, že hrál ve všech scénách právě se svým přítelem.
"Byl jsem v podstatě pořád s Kryštofem a on mě vždycky uklidnil a podržel. Jiné to bylo, když jsem točil Pupendo. Představte si, že moje úplně první filmová hláška byla s Bolkem Polívkou! Sice jsme se už tehdy trochu znali, ale měl jsem před ním opravdu velkou trému," vzpomíná na své filmové začátky.
Na svou hereckou kariéru se ale i přes na zpěváka úctyhodný počet rolí dívá "s velkým nadhledem".
"Necítím se být hercem a nikdy jsem herecké ambice neměl. Není to programové, nejsem v žádné castingové agentuře a na role nečekám. Koneckonců ono to není zas tak výjimečné, zpěváci bývají čas od času obsazováni. Určitě je to tím, že režiséři hledají neokoukané tváře, což oceňuji, a zároveň potřebují někoho, kdo se umí tak trochu předvádět a umí projevit nějaké citové rozpoložení," odhaduje zpěvák.
Pokud by ale šlo jen o obsazení neokoukané tváře, skončil by Matěj Ruppert nejspíš u role šmelináře s nevkusnými soškami v Pupendu. Jenže následovaly další role a nutno dodat, že Matěj vždy obstál.
"Já mám pocit, že všechny moje filmové postavy jsou stejné. Vždycky jsem obsazen do role nějakého veksláka nebo šejdíře. První role byla v Pupendu, kde jsem hrál veksláka a od té doby – ve Sklapni a zastřel mě nebo v Pusinkách - to bylo víceméně stejné. No a teď je to zase typově stejná role, jen je to celé zasazené do jiné doby. Tady hraju takového novináře-překupníka. A koneckonců i v kapele mám přezdívku vekslák, takže mi to jen tak někdo neodpáře," směje se.
S kapelou Monkey Business si Matěj Ruppert 17. listopadu zahrál na velkém koncertě na pražské Národní třídě v rámci oslav 20 let od pádu komunismu.
Přesně o měsíc později je čeká koncert ve velkém sále Lucerny a kromě toho připravuje s Romanem Holým studiové album Neruda.
"Myslím, že leckoho tou deskou překvapíme, je experimentálnější. Muzika na ní bude hodně tvrdá a já se snažím zpívat odlišně, než jak mě lidé znají z Monkey Business," říká.
O hudbě a zpěvu umí Matěj mluvit a přemýšlet snadno a lehce. Uměl by definovat i svou hereckou metodu?
"Teda já za sebe mohu říct, že na nějakého Stanislavského nemám při natáčení vůbec čas. Jsem většinou rád, že to mám prostě za sebou. Před záběrem mám vždycky velkou trému a furt si opakuju text, který pak při ostré stejně většinou zapomenu. Snažím se působit přirozeně – to je opravdu to jediné, na co při hraní myslím," dodává Ruppert.