Navíc novinku provází pověst, že kdyby nemířila dál a výš, příští karlovarský festival by ji s radostí pozval do mezinárodní soutěže. Dá se však předpokládat, že snímek, který do kin vstupuje 26. listopadu, pomýšlí na zahraniční přehlídky včetně Berlinale. Už proto, že v koprodukci s Německem vznikl; podpořily jej také Slovensko i evropské programy Eurimages a Media Plus.
Zpívá Dan Bárta
Nejnověji se dotočila píseň pod titulky, kterou nazpíval Dan Bárta. Jde o logické propojení, neboť zpěvákův spoluhráč z Illustratosphere, trombonista a klávesista Filip Jelínek, je autorem hudby k filmu.
Z filmu 3 sezóny v pekleZ filmu 3 sezóny v pekle
A pro Kryštofa Hádka v hlavní roli znamenají 3 sezóny v pekle završení hercova silného podzimu. Za dva týdny se totiž vrátí do kin jako zamilovaný dědic vinohradu v romantické komedii 2Bobule, jejíž první díl se stal diváckým hitem. Načež v Mašínově dramatu překvapí docela jinou rolí: básnického rebela z konce 40. let, volně inspirovaného Egonem Bondym.
"Po válce ještě coby naivní levicový intelektuál věří, že se zruší peníze. Ovšem s nástupem komunistů zažije šok," líčil svého hrdinu herec, jejž si režisér podle vlastních slov vybral kvůli výrazu chlapecké čistoty. "Děsí mě, že jen tři roky po válce jsme to, co nestihli zničit Němci, dorazili sami," popsal Hádek svůj dojem z filmu, za jehož hlavní motiv označuje vnitřní svobodu ubíjenou režimem.
Příběh vzdáleně vychází ze zápisků Bondyho, jež se týkají básníkova mládí a jeho lásky Jany Krejcarové. Mašín zdůrazňuje, že nejde o životopis ani dokument, nicméně vzdorná rebelie odráží náladu ve společenství mladých poválečných umělců vyznávajících provokaci, výstřednost, smyslnost a recesi.
Ve filmu se Hádkův hrdina jmenuje Ivan Heinz, v roce 1947 je mu devatenáct let a právě odchází od ustaraného otce alias Martina Huby za svými druhy a sny o nové době plné nadějí. Seznámí se s redaktorem v podání Jana Krause, kterému předkládá své první básně, a hlavně se svobodomyslnou dívkou Janou, která jej zavede do úplně jiného světa dekadence a požitkářství. Představuje ji osobitá polská herečka Karolina Gruszka, známá z Lynchova filmu Inland Empire či z televizního díla Résolution 819, kde byl jejím partnerem Benot Magimel.
"Nejsem vyvolený"
Dvojice hravých milenců žije výhradně současností a odmítá brát na vědomí dění pod okny ložnice - dokud ulicí neprojdou lidové milice a poté agenti Státní bezpečnosti. Lehkost žití je stále těžší, hranice stále uzavřenější - a za nimi vábí Paříž...
Mašín, ceněný tvůrce klipů a zejména reklam, připravoval svůj hraný debut po několik let. Nechtěl jej uspěchat ani ošidit; dobově věrná podívaná za osmdesát milionů korun dbá na každý detail: od akčních scén při překračování hranice až po kostýmy, které Katarína Hollá vyráběla jen z původních starých látek.
Před první klapkou přiznal Mašín trému, přestože říkal: "Reklama vás naučí, že nejste vyvolený umělec políbený shůry, nýbrž ten, kdo se pokouší věci dobře sloužit." Podle prvních diváků jí posloužil výtečně.
Zpívá Dan Bárta
Nejnověji se dotočila píseň pod titulky, kterou nazpíval Dan Bárta. Jde o logické propojení, neboť zpěvákův spoluhráč z Illustratosphere, trombonista a klávesista Filip Jelínek, je autorem hudby k filmu.
Z filmu 3 sezóny v pekleZ filmu 3 sezóny v pekle
A pro Kryštofa Hádka v hlavní roli znamenají 3 sezóny v pekle završení hercova silného podzimu. Za dva týdny se totiž vrátí do kin jako zamilovaný dědic vinohradu v romantické komedii 2Bobule, jejíž první díl se stal diváckým hitem. Načež v Mašínově dramatu překvapí docela jinou rolí: básnického rebela z konce 40. let, volně inspirovaného Egonem Bondym.
"Po válce ještě coby naivní levicový intelektuál věří, že se zruší peníze. Ovšem s nástupem komunistů zažije šok," líčil svého hrdinu herec, jejž si režisér podle vlastních slov vybral kvůli výrazu chlapecké čistoty. "Děsí mě, že jen tři roky po válce jsme to, co nestihli zničit Němci, dorazili sami," popsal Hádek svůj dojem z filmu, za jehož hlavní motiv označuje vnitřní svobodu ubíjenou režimem.
Příběh vzdáleně vychází ze zápisků Bondyho, jež se týkají básníkova mládí a jeho lásky Jany Krejcarové. Mašín zdůrazňuje, že nejde o životopis ani dokument, nicméně vzdorná rebelie odráží náladu ve společenství mladých poválečných umělců vyznávajících provokaci, výstřednost, smyslnost a recesi.
Ve filmu se Hádkův hrdina jmenuje Ivan Heinz, v roce 1947 je mu devatenáct let a právě odchází od ustaraného otce alias Martina Huby za svými druhy a sny o nové době plné nadějí. Seznámí se s redaktorem v podání Jana Krause, kterému předkládá své první básně, a hlavně se svobodomyslnou dívkou Janou, která jej zavede do úplně jiného světa dekadence a požitkářství. Představuje ji osobitá polská herečka Karolina Gruszka, známá z Lynchova filmu Inland Empire či z televizního díla Résolution 819, kde byl jejím partnerem Benot Magimel.
"Nejsem vyvolený"
Dvojice hravých milenců žije výhradně současností a odmítá brát na vědomí dění pod okny ložnice - dokud ulicí neprojdou lidové milice a poté agenti Státní bezpečnosti. Lehkost žití je stále těžší, hranice stále uzavřenější - a za nimi vábí Paříž...
Mašín, ceněný tvůrce klipů a zejména reklam, připravoval svůj hraný debut po několik let. Nechtěl jej uspěchat ani ošidit; dobově věrná podívaná za osmdesát milionů korun dbá na každý detail: od akčních scén při překračování hranice až po kostýmy, které Katarína Hollá vyráběla jen z původních starých látek.
Před první klapkou přiznal Mašín trému, přestože říkal: "Reklama vás naučí, že nejste vyvolený umělec políbený shůry, nýbrž ten, kdo se pokouší věci dobře sloužit." Podle prvních diváků jí posloužil výtečně.