Jenže jak krátce a levně po česku točit o knihách, ze kterých těží celé drahé hollywoodské série? S tím si lámala hlavu Alena Činčerová, na niž právě taková díla vyšla – včetně Harryho Pottera.
"Naštěstí v tomhle případě jsme si mohli dovolit i triky, takže Pottera představujeme ve více či méně hraném medailonu, kde se dokonce létá na koštěti. A v hlavní roli se objeví Matyáš Valenta, úžasný klouček," říká o dětském hrdinovi Rafťáků či Ulice.
"Byl vždy dokonale připravený, navíc celého Pottera četl, miluje ho a ovládá detaily, takže mi pomáhal i jako odborný poradce. Věděl třeba, které zaklínadlo patří do kterého dílu," líčí režisérka.
Vedle čarodějnického učně čekal na Činčerovou jiný novodobý dětský hit, upírské Stmívání. "Tenhle film jsem postavila právě na fanynkách, až fanaticky oddaných ctitelkách zhruba od čtrnácti do sedmnácti let. Vesměs milují krásného hrdinu filmové verze Stmívání, i když se dělí tak půl na půl mezi ty, které znaly knihu už před filmem, a naopak," vypráví Činčerová.
Protože se podařilo získat práva, mluví v dokumentu i autorka Stephenie Meyerová. "Její osud je opravdu fascinující – matka tří synů měla jednou sen, napsala podle něj knihu a měla s ní takový úspěch, že přidává další pokračování," připomíná režisérka.
Nejtěžším oříškem byla klasika, román Co život dal a vzal. Její autorka Betty MacDonaldová zemřela roku 1958, obrazové dokumenty nesehnali, i jedinou dobovou fotografii složitě kupovali.
"Ale vzpomněla jsem si, že knížku v 70. letech přinesla domů moje maminka a řičela nad ní smíchy. Tudíž jsem hledala někoho z maminčiny generace, oslovila Janu Štěpánkovou a ta řekla – Já MacDonaldovou miluju," vypráví dokumentaristka, jak portrét s hudbou Glenna Millera vznikal na chalupě české herečky.
"Naštěstí v tomhle případě jsme si mohli dovolit i triky, takže Pottera představujeme ve více či méně hraném medailonu, kde se dokonce létá na koštěti. A v hlavní roli se objeví Matyáš Valenta, úžasný klouček," říká o dětském hrdinovi Rafťáků či Ulice.
"Byl vždy dokonale připravený, navíc celého Pottera četl, miluje ho a ovládá detaily, takže mi pomáhal i jako odborný poradce. Věděl třeba, které zaklínadlo patří do kterého dílu," líčí režisérka.
Vedle čarodějnického učně čekal na Činčerovou jiný novodobý dětský hit, upírské Stmívání. "Tenhle film jsem postavila právě na fanynkách, až fanaticky oddaných ctitelkách zhruba od čtrnácti do sedmnácti let. Vesměs milují krásného hrdinu filmové verze Stmívání, i když se dělí tak půl na půl mezi ty, které znaly knihu už před filmem, a naopak," vypráví Činčerová.
Protože se podařilo získat práva, mluví v dokumentu i autorka Stephenie Meyerová. "Její osud je opravdu fascinující – matka tří synů měla jednou sen, napsala podle něj knihu a měla s ní takový úspěch, že přidává další pokračování," připomíná režisérka.
Nejtěžším oříškem byla klasika, román Co život dal a vzal. Její autorka Betty MacDonaldová zemřela roku 1958, obrazové dokumenty nesehnali, i jedinou dobovou fotografii složitě kupovali.
"Ale vzpomněla jsem si, že knížku v 70. letech přinesla domů moje maminka a řičela nad ní smíchy. Tudíž jsem hledala někoho z maminčiny generace, oslovila Janu Štěpánkovou a ta řekla – Já MacDonaldovou miluju," vypráví dokumentaristka, jak portrét s hudbou Glenna Millera vznikal na chalupě české herečky.