Největší film všech dob? Taylor Swift míří do kin a ostatní premiéry kvapně prchají
Něco takového filmový průmysl možná nepamatuje. Zvlášť po koronavirovém úderu se zdálo, že očekávané kinoudálosti v podstatě vymizely. Ani u těch nejdražších a nejambicióznějších snímků včetně nových marvelovek není jisté, jak u vybíravého publika zarezonují. Taylor Swift je ovšem jiný kalibr. Její Eras Tour vydělá přes miliardu dolarů a míří mezi deset nejúspěšnějších koncertních šňůr historie. A filmové zpracování, které zdokumentuje nedávno ukončenou americkou část turné, by něco takového mohlo teoreticky zopakovat.
Řetězec kin AMC Theatres musel původní zamýšlenou kapacitu pro obrovský zájem pětkrát navýšit. Padl dokonce rekord v předprodeji, za první den se za lístky utratilo 26 milionů dolarů. Prvenství připadlo marvelovce Spider-Man: Bez domova z roku 2021 (16,9 milionů), která si ze světových kin odnesla 1,922 miliardy. S takovými čísly se ovšem v případě filmové Eras Tour nedá počítat, premiéra proběhne 13. října pouze v USA, Kanadě a v Mexiku.
Čísla budou nicméně závratná a konkurence si to uvědomuje. Jako první fenomenální zpěvačce ustoupil vlivný hororový producent Jason Blum, jenž o týden urychlil uvedení nového Vymítače ďábla s podtitulem Znamení víry. Snímek režiséra Davida Gordona Greena (moderní trilogie Halloween) má být velkou událostí, neboť dějově navazuje přímo na originál z roku 1973 a uvidíme v něm i devadesátiletou herečku Ellen Burstyn. S kasovním potenciálem Swift se však thriller nemůže rovnat a Exorcista, jenž bude do sedmnácti let přístupný jen v doprovodu dospělých, vyjde už 6. října.
Další obětí je romantická novinka herečky a režisérky Meg RyanWhat Happens Later. Jednašedesátiletá Ryan hraje ve filmu po osmi letech a ztvární ženu, která uvízne na letišti s dávným přítelem v podání Davida Duchovnyho. Distributor Bleecker Movies na platformě X uvedl, že ukončení čtrnáctileté absence Ryan v romantickém žánru se odkládá a že se snímku dočkáme až 3. listopadu.
Posledním uprchlíkem je snímek Ordinary Angels s oscarovou Hilary Swank, který studia Lionsgate a Kingdom Studios odsunula na neurčito. Taylor Swift tak zastrašila veškerou bezprostřední konkurenci a navrch znesnadnila premiéru novince Martina ScorsesehoZabijáci rozkvetlého měsíce od Applu, která nakonec bude v široké kinodistribuci jen týden po uvedení Eras Tour. Ta se přitom neopírá o žádný propracovaný marketing a stojí čistě na renomé zpěvačky. Režie se chopil Sam Wrench, jenž do filmové podoby převedl třeba koncert Billie Eilish.