Kinolog: Ivetu zabíjejí podruhé příšernou telenovelou. Anebo je to pohádkový horor?
Přestože je Voyo komerční stanice a Iveta Bartošová jednou z nejúspěšnějších zpěvaček, jejíž život byl spjatý s bulvárem, televizní minisérie, za níž stojí režisér Michal Samir, má spíš nádech podvratného artového filmu. Sázka na vypjaté emoce působí, jako by šlo o druh soap opery nebo telenovely, ale jde o krystalické melodrama. Poměrně málo slov, mnoho zámlk, hodně pohledů, nemožnost naplnění citů.
Vzniká jakýsi hydrid mezi různými formami a ve druhé části minisérie dojde i na nespolehlivé vyprávění. Skutečná událost únosu Ivety Bartošové působí natolik neskutečně, až se blíží horečnatému přeludu. Zároveň nám tím dílo naznačuje, že je celé podřízené různě posunutému vnímání hlavní hrdinky.
Tento díl Kinologa se soustředí hodně na kameru a na otázku, jestli Iveta Bartošová je prezentována více jako loutka, nebo někdo, kdo si umí omotat muže kolem prstu.
PŘEDCHOZÍ DÍL KINOLOGA
Důchodci vládnou filmovému světu. Kam zmizeli všichni mladí akční hrdinové?
Finský akční film Sisu má za hlavního hrdinu šedesátníka. Působí to zdánlivě nezvykle, ale odpovídá to tomu, že průměrný věk akčních hrdinů se neustále zvyšuje. Je však rozdíl mezi tím, jak se ukazovalo stáří dříve, a jak dnes.