Brendana Frasera nepoznáte. V Hollywoodu by měli přestat používat „tlustoobleky“
Režisér Darren Aronofsky se tématu ničení těla věnuje dlouhodobě. Motiv sebepoškozování se objevuje i v jeho debutu Pí, v dramatu Requiem za sen propadnou všichni hlavní hrdinové drogové závislosti, v dramatu Wrestler je hlavní postava zničená zápasením, steroidy a alkoholem a v thrilleru Černá labuť se protagonistka ničí dietami a baletním drilem.
Tloušťka se ve Velrybě objevuje jako příznak traumatu a přejídání se stává svého druhu tišící drogou. Film pracuje se svým divadelním původem (odehrává se na malém prostoru) i literárními odkazy (čtením románu Bílá velryba a psaním o něm).
Proč je tak málo filmů se skutečně tlustými herci? Proč jde většinou o komedie a tlustým lidem nepřiznáváme intelekt a city?
PŘEDCHOZÍ DÍL KINOLOGA
Musíme si promluvit o Dominikovi Ferim. Stejně jako o Cosbym a Weinsteinovi
Soudní proces s bývalým politikem Dominikem Ferim je pro Česko podobně významný jako proces s producentem Harveym Weinsteinem v USA. Od počátku hnutí MeToo v roce 2017 jsme se ale už díky desítkám dokumentů dozvěděli mnoho o obětech sexualizovaného násilí. Dá se z nich naučit, co jako veřejnost nemáme dělat a říkat, a čemu naopak věnovat pozornost.