„Vlasta Burian opět v plné polní, a to dokonce třikrát. No, svým způsobem. Příběh na základě divadelní hry Emila Artura Longena, vlastním jménem Emil Artur, jinak křtěný jako Emil Václav František. Hra jako obvykle pochází z repertoáru Divadla V. Buriana, takže Vlasta Burian jakoby zůstal doma. A také jako obvykle je to hra plná groteskních situací, zmatků, a nyní i převleků, kde se Burian vyřádil ve všem možném a snad i nemožném. Očekávaně tedy dominuje jeho prostořekost, kdy opět použil své umění parodování cizích jazyků, v tomto případě angličtiny. Charakter role také není neznámý. Vydávání se za někoho jiného je součást většiny Burianových snímků. Tentokrát tedy za strýčka z Ameriky, což ho přivede zatím do největších lapálií, jaké kdy u něj byly k vidění. K tomu již nelze víc dodat. Vlasta Burian v nejlepší formě a víc není potřeba dodat.“ martin-mickey-stusak / 100 %
Plná 6 (2022) – Velice povedený a pěkný dokumentární film.
„Opravdu velice povedený a pěkný dokumentární film, jenž ukazuje život Kamila Holána, který je jedním z nejlepších českých motocyklových závodníků, ale také pravdivý svět závodníků silničních motocyklů, který je mnohdy krutý, nebezpečný, ale i dobrodružný a plný napětí.“ homedo / 80 %
„Werich s Burianem dělají z téhle pohádky nestárnoucí podívanou. Werich s Voskovcem zpražili Buriana ve svém válečném vysílání Hlasu Ameriky kvůli Burianovým imitacím Jana Masaryka, ale byl to právě Werich, který se zasloužil o to, aby i po válce Burian natočil něco, co by stálo za vzpomínku. Buriana si vyžádal, stejně jako zapuzenou Natašu Gollovou, v případě Císařova pekaře a budiž mu za to dík. Dvorská má úžasně nevinné a chytré oči, Maruška jak má být. Zlatý fond, přes trochu legrační obsazení princů (všichni výborní herci, jen, zdá se mi, mimo své typy) a princezen.“tindersticks / 90 %
Menu (2022) – Prvoplánová absurdní hostina s jedinou kladnou postavou.
„Efektně natočená, ale po náznacích v počátku snímku už jen předvídatelná magořina. Zbývá tak jen doufat v rozuzlení, které je však neuspokojující. Výsledek je tak jen prvoplánová absurdní hostina s jedinou kladnou postavou, což je žalostně málo.“ aquiver / 45 %
„Rád bych dal novému Králi Šumavy vyšší hodnocení a třeba to ještě dodatečně udělám, přesvědčí-li mě dosud nenatočené další díly. Nicméně dosavadní tři jsou v mnoha ohledech suboptimální. Jediné, co si zaslouží jedničku s hvězdičkou, je excelentní Oskar Hes, který po sérii vzájemně si podobných pasivních obětí z kategorie ‚kluk co dlouho smutně kouká a na konci umře‘ konečně dostal roli, která je aktivní, komplexní a má vývoj. Zvládl ji perfektně. O to víc mě mrzí řídký děj, jednorozměrné a velice průhledné vedlejší postavy (jakkoli vesměs dobře zahrané), inkoherentní dialogy, kde se nepatřičně současné slovní obraty potkávají se snaživě přehrávaným ‚co díííláááš?‘, ladovsky malebná Šumava bez mlhy (k čemu pak ti převaděči vlastně jsou?), naivní jednání postav (probírání supertajných věcí v hospodě plné lidí, ležérní zacházení s puškami jako se špacírkami, zmatky kolem mostu, okamžité utracení peněz na výlohy za motorku a nepříjemně mnoho jiných), o konci á la Piráti z Karibiku 2 nemluvě. Některé z těch nedostatků by se mohlo podařit zalátat a dovysvětlit v dalších dílech. Jiné, obávám se, padají na vrub imperativu ‚radši rychle a levně než dobře‘, který je obecně cítit z produkce Voya v kontrastu k většinou výborným minisériím ČT.“Psychotronix / 60 %
Zaujal vás některý z filmů/seriálů? Našli jste doporučení k dílům, která vás zajímají? Pokud ne, napište komentář na kartu snímku z naší databáze. Příště třeba vybereme právě váš.
Všechny komentáře najdete přehledně seřazené od nejnovějšího zde. Dejte „palec“ těm, které vás zaujaly.
Kinolog: Která postava z Lásky nebeské je nejhorší? A co je na tom filmu vlastně romantického?
Jeden z nejoblíbenějších vánočních filmů obsahuje devět hlavních příběhů. Každý je problematický trochu jiným způsobem. Tento videorozbor neberte jako projev nenávisti, ale spíš jako pobavené pozorování věcí, co jsou pod povrchem.