„Je to fakt mysteriózní film a kdo věří v ufouny a UFO všeobecně, tak si to strašidelné napětí díky režiséru Jordanu Peelovi opravdu vychutná. Aby ne, když sourozencům Haywoodovým to cosi zabilo tak neočekávaně otce. Co to bylo se záhy potvrzuje a o strašidelné scény není nouze. Na film se dobře dívá, protože se zajímavě střídají působivé scény s relativním poklidem. Konec vyzněl trošku fádně, vnímavý divák si jej dopředu vlastně představil.“ Milena107 / 80 procent
„První díl na mě nepůsobil nejlépe, postavy i jejich představitelé mi byli nesympatičtí a nemohl jsem pochopit, proč se chovají jako absolutní trotlové. Předlohu jsem neznal a po prvním dílu jsem se chtěl na celý seriál vykašlat. No a udělal bych chybu, protože rozjezd tohoto seriálu byl pozvolný, ale stále a stále rychlejší. V dalších dílech už jsem si našel k postavám i jejich představitelům vztah a byly mi čím dál sympatičtější. No a nakonec jsem vlastně velmi spokojen. Herecké výkony dobré a příběh super. Chce to jen vydržet a nechat si autory poskládat střípky příběhů jednotlivých postav dohromady. Takže jo, díky moc za příjemně strávený čas.“p.a.douch / 85 procent
Třináct životů (2022) – Je to dramatické, má to atmosféru a emoce.
„Tento film řadím mezi nejlepší, co byl letos natočen. Precizní Ron Howard natočil čtyři roky staré události záchrany dětí v Thajsku tak, jak se patří. Je to dramatické, má to atmosféru a emoce, i když víte, jak to dopadne. V hlavních rolích charismatičtí Viggo Mortensen a Colin Farrell, znamenitý výběr. Jedinou vadou na kráse je, že film nešel do kin, ale přímo na streamovací platformu. Velké plátno by tomu slušelo!“Meky / 90 procent
Nesmiřitelní (1992) – Skvělá je hlavně hutná atmosféra a lehce přepálený, ale dostatečně drsňácký konec.
„Clint Eastwood v plné parádě od hereckého výkonu po režii. Tentokrát si přizval i superherce Morgana Freemana, který ale nedostal tolik šancí ukázat své kvality. Příběh není fenomenální, skvělá je hlavně hutná atmosféra a lehce prepálený, ale dostatečně drsňácký konec. Pěkný western.“Pete69 / 75 procent
Třetí muž (1949) – Pro fanoušky noir filmů naprostá povinnost.
„Nejlepší snímek všech dob? Když se to tvrdí, tak zřejmě ano, neboť v rámci Noir a skvěle propracovaného jednoduchého příběhu se jedná skutečně o filmovou pecku. Onen námět byl později v nejrůznějších formách použit ještě několikrát. Jako například Get Carter (1971). Reálné prostředí poválečné Vídně už jen dokonalo své. Diváckou zajímavostí je, že po každém dalším shlédnutí si lze všimnout momentů, které předtím pozornosti unikly. Určitá postava v jiném světle, nuance ve scéně, linie dialogu. Pokaždé vyznívají jinak. Mistrovská kamera využívá každičkého detailu zdůrazňující nepříjemnou schopnost světla a stínu v nejrůznějších úhlech kamery, aby se dosáhlo pocitu, že i ten nejnevinnější člověk vypadá zlověstně a nebezpečně. Jednoduše řečeno se jedná o vizuální podobu přesvědčení, že se nikde a nikdy nedá věřit nikomu. K tomuto přesvědčení navíc dopomáhá německý jazyk místních lidí, u kterých pro diváky úmyslně nejsou titulky. Hlavní postava příběhu Holly Martins němčině nerozumí, a tak je odkázán, stejně jako diváci, na překlad někoho, kdo umí anglicky. Diváci se tak lépe dokážou vcítit do jeho pozice, kdy je vlivem jazykové bariéry daleko těžší se něčeho dopátrat. Vlivem toho je třeba hodně silná scéna s malým chlapcem na ulici po setmění, který na Martinse pokřikuje právě něco v němčině v době, kdy je z domu odnášen zavražděný domovník, se kterým se měl Martins setkat. Ani Martins, ani diváci mu nerozumí, ale netrvá dlouho a pochopí. Chování chlapce v Noir obrazotvornosti vyznívá až ďábelsky. A takových scén, kdy se ponechává scéna na fantazii diváků, je více. Skutečně se jedná o výborný snímek a to nejen svým zpracováním. Pro fanoušky Noir filmů naprostá povinnost.“martin-mickey-stusak / 100 procent
Arvéd (2022) – Absence klasické dynamické životopisné šablony může ovšem taky mainstreamového diváka zklamat.
„Nádherná výprava, možná nejlepší atmosféra v českém filmu posledních let... Zdůraznil bych také minimalismus, pomalé tempo a komorní charakter. Absence klasické dynamické životopisné šablony může ovšem taky mainstreamového diváka zklamat. Labužník si tento umělecký snímek pravděpodobněji vychutná a bude mu přát i nějaké to filmové ocenění.“ aquiver / 80 procent
Moon Knight (2022) – Mě osobně potěšila i ukončenost série.
„Na Marvel je Moon Knight až moc dobrý (a drsný) – možná proto, že se ani náznakem nezmiňuje o zbytku universa. Oscar Isaac baví od první do poslední minuty, rolí se chopil bravurně, konečně se mu jako herci dostalo zaslouženého prostoru. Co šlo trochu mimo, to je mytologie a ke konci i samotný děj, ale dalo se to překousnout.PS: Mě osobně potěšila i ukončenost série.“ kknk2 / 80 procent
Zaujal vás některý z filmů/seriálů? Našli jste doporučení k dílům, která vás zajímají? Pokud ne, napište komentář na kartu snímku z naší databáze. Příště třeba vybereme právě váš.
Všechny komentáře najdete přehledně seřazené od nejnovějšího zde. Dejte „palec“ těm, které vás zaujaly.
Kinobox: Největší monstra na světě jsou muži, říká tento šílený horor
Tato recenze je trochu výjimečná. Vznikla úplně spontánně bez scénáře a obsahuje spoilery, jak film dopadne. Vzhledem k tomu, že ale hodně lidí tápe, co měl konec znamenat, snad bude užitečná.