To tu ještě nebylo. Hardy měl při natáčení Mad Maxe ohrožovat Theron natolik, že si vyžádala ochranu
Šílený Max: Zběsilá cesta je takřka třicet let odkládaný restart postapokalyptické série, již rozjel režisér George Miller a v níž Mel Gibson ztvárňoval osamělého mstitele, putujícího světem šílených silničních gangů. Miller pojal návrat ke své průlomové látce ve velkém stylu, do hlavních rolí obsadil vyhledávané herce Toma Hardyho a Charlize Theron. Povedlo se mu vytvořit bezprecedentní akční spektákl, který posbíral šest Oscarů a jehož produkční design, masky či speciálně upravené vozy si okamžitě vysloužily kultovní razítko. A jehož výroba ve spalujících vedrech namibijské pouště se nesla ve znamení konfliktů, o nichž jsme již dříve informovali. Až díky knize newyorského reportéra Kylea Buchanana, která vyšla před několika dny, ale vyplouvají na povrch specifičtější informace, jež ve velmi nepříznivém světle vybarvují hvězdného Toma Hardyho.
Dosud se mělo za to, že si Hardy, jenž převzal otěže po Gibsonovi, a Theron, vystupující v nové úloze imperátorky Furiosy, zkrátka nesedli a panovalo mezi nimi napětí, které zpětně přisuzovali všudypřítomnému tlaku této kolosální produkce. „Zpětně si myslím, že mi to přerostlo přes hlavu. Na oba z nás byl vyvíjený obrovský tlak. Ona ve mně potřebovala lepšího a možná zkušenějšího partnera,“ přiznal před dvěma lety Hardy. Ten ovšem pochopitelně opomenul zmínit, jak moc mu přes hlavu přerostla především jeho sláva a arogance.
Buchananova kniha, vznikající na základě rozhovorů s Charlize Theron a dalšími členy štábu, totiž vypovídá o vyloženě agresivním a neprofesionálním Hardyho přístupu, který vedl až k tomu, že se jeho ženská kolegyně cítila trvale ohrožována.
Vše prý začínalo jeho leností a nedochvilností, které dalece přesahovaly neškodné hvězdné manýry. Hardy měl na natáčení chodit pozdě i o několik hodin, což eskalovalo jednoho dne, kdy herec namísto smluvených osmi hodin ráno dorazil až v jedenáct. Theron celou dobu čekala v kostýmu a s make-upem, připravená natáčet, přičemž nečinně stát a přihlížet musel také přítomný štáb. Ten toho dne zahrnoval rovněž čerstvou matku, jejíž dítě bylo svěřeno do dočasné péče.
Podle kameramana Marka Goellnichta odseděla Theron tuto nucenou pauzu na jednom místě a bylo na ní vidět, že hodlá razantně zakročit. A když Hardy konečně dorazil, zostra se na něj osočila. „Máš vůbec nějakou úctu?“ vyštěkla na něj a dodala, že producenti by měli „té zasrané kundě účtovat sto tisíc dolarů za každou minutu, kterou celý štáb zdržovala“. Na to měl Hardy zareagovat tím, že se k herečce výhrůžně přiblížil a mezi zuby procedil: „Cos mi to řekla?“ Podle Goellnichta vypadal velice agresivně a Theron se v tu chvíli opravdu cítila v ohrožení. „Šlo o zásadní zvrat, neboť hned potom řekla, že chce někoho na ochranu,“ dodal kameraman.
Že se necítila bezpečně, potvrdila Buchananovi i samotná Theron, podle níž šlo o komplexnější produkční slabiny než „jen“ o nesnesitelného kolegu. „Nechci omlouvat špatné chování, ale bylo to těžké natáčení,“ sdělila. „Nyní mám trochu střízlivější pohled na to, co se nepovedlo. A řekla bych, že v průběhu natáčení jsem jasno neměla. Byla jsem ve stádiu přežití, byla jsem opravdu bez sebe strachy,“ přiznala oscarová herečka, jejíž producentce Denise Di Novi zakázal pobyt na place producent Doug Mitchell. Theron se prý tudíž „stále cítila jako obnažená a osamělá“.
Režisér Miller tím zřejmě reagoval na rostoucí napětí a usoudil, že mužský dohled bude pro vystresovanou herečku vhodnější, byť dosáhl spíše opačného efektu. „Tohle jsme mohli zvládnout lépe,“ pokračovala Theron. „Kdyby George věřil tomu, že nikdo neohrozí jeho vizi, a prostě přišel a pomohl situaci vyžehlit,“ vysvětlila.
Vše prý zašlo tak daleko, že herečka během natáčení několik týdnů netušila, co by se mohlo stát. Jako kdyby kráčela po tenkém ledu. Pochybení přiznal i režisér Miller, jenž zpětně vyjádřil zklamání nad vším a dodal, že „kdyby se do toho musel pustit znovu, pravděpodobně by jednal více ohleduplně“.
To ale podle Buchananovy knihy nic nemění na tom, že hlavním spouštěčem napětí byl podle štábu Tom Hardy a jeho paličatost. Spolupracovníci se shodují, že zatímco představitel Maxe jednal provokativně, s Theron byla radost pracovat. A podle asistentky režie Samanthy McGrady nebylo pochyb o tom, že se ti dva nemohli vystát. „Nechtěli se jeden druhého dotknout ani se na sebe podívat. Když kamera zrovna neběžela, vzájemně se ignorovali,“ potvrdila McGrady. Přitakává jí také herec Nicholas Hoult, jenž produkci přirovnal k „výletu o prázdninách, během něhož se rodiče na předních sedadlech hádají“.
Theron těchto konfliktů zpětně lituje a zmiňované výčitky dříve naznačil i Hardy, jehož zástupce nedávno kontaktoval The Guardian. Je ale možné, že samotní aktéři opravdu hodili skoro dekádu staré spory za hlavu. Například Mark Goellnicht vypozoroval, že ledy mezi oběma herci trochu roztávaly už v průběhu produkce. „Hardy je tak metodický herec, že si tím obloukem prošel doslovně,“ myslí si kameraman a naráží tím na filmový vztah Maxe a Furiosy, kteří spolu nejprve fyzicky zápolí, načež se z nich stávají osudoví spojenci.
Něco takového se o Tomu Hardym a Charlize Theron asi napsat nedá a jejich pře rozhodně patří k těm nejvypjatějším zákulisním událostem posledních let. A pokud se toužíte dozvědět více, kniha Blood, Sweat & Chrome: The Wild and True Story of Mad Max: Fury Road dozajista přinese kýžené odpovědi.