„Od prvního záběru skvělá atmosféra, a skryté mrazení vyzařující z Bradleye Coopera. Okamžitě mě vcuclo do sedačky a dlouho jsem seděla bez pohnutí, i když v cirkusu se toho vlastně tolik neděje. Nejisté momenty jsem spíše spatřovala v těch mentalistických vystoupeních, ovšem scéna na hřbitově je dokonalá jízda. Drsnější verze Faunova labyrintu. Špičkové herecké výkony a dokonalý vizuál. Jinak stará škola se základním motivem: pokud je tvoje kariéra založená na vytahování toho horšího z lidí, tak se pak nediv. Před Bohem neutečeš.“ marie-kolarova / 90 procent
Major Grom: Morový doktor (2021) – Akce, švih, humor. Tedy vše potřebné k ucelené popcornové zábavě.
„V Rusku se objeví muž v masce morového doktora s tím, že je jeho město nemocné morem nepravosti a ujme se léčby. Zabíjí všechny, kteří kdysi unikli trestu vlivem korupce nebo svého vysokého postavení. Policie je samozřejmě bezmocná, ale je tady ještě policejní major Igor Grom. A začnou se dít věci. Námět především připomene amerického Drsného Harryho z filmové série o detektivovi Harrym Callahanovi, ale tohle je přece jen jiná káva. Ruský komiksový film v plné parádě, který se rozhodně nemá za co stydět. Akce, švih, humor. Tedy vše potřebné k ucelené popcornové zábavě. Není ale od věci, že mnohé akční scény také hodně připomínají filmovou akci Jasona Stathama. Každopádně je koncepce snímku v plném souladu s komiksem, takže vypadá zcela jinak, než jak by takový akční film vypadat měl. Ruská kinematografie tímto ukázala, že to také umí. Vizuální efekty CGI s spolu s kamerou jsou úžasné a dá se říct, že hodně nedoceněné. Někteří kritici uvádí, že se ruští tvůrci, nepřekvapivě, inspirovali u Hollywoodu a tak není od věci, že snímek jakoby diváky táhne do světa DC. No, to už nechť posoudí každý divák sám za sebe. Každopádně jako důkaz o povedené komiksovce to stačí. Ne, žádné drama, žádné napětí, žádná vážnost, žádná hluboká charakterizace postav. Opravdu jen pouhopouhá komiksová akční filmová zábava a nic víc.“ martin-mickey-stusak / 80 procent
Bod varu (2021) – Jako milovník gastronomie a vaření jsem maximálně spokojený.
„Bod varu je lahodný dezert, který si vychutnáváte pěkně pomaličku, lžičku po lžičce. Chcete objevit všechny ty ingredience, které byly použité. Jako milovník gastronomie a vaření jsem maximálně spokojený. Tuto sondu do kuchyně špičkové restaurace by si měl pustit každý začínající kuchař, ať ví co ho čeká, ale předpokládám, že realita bude ještě horší. Barantini přesnou režií buduje houstnoucí atmosféru za kterou může jednak personál, který nepracuje podle šéf kuchaře a také samotní hosté, kteří je svými požadavky dostávají do stresu. Stephen Graham odvádí skvělý výkon. To jak ztvárnil svou postavu je naprosto přesné a v dnešní době myslím není žádným tajemstvím, že šéfkuchaři frčí na "povzbuzovačích", aby ten stres a syndrom vyhoření zvládli. Zprvu jsem sice nebyl s koncem moc spokojený, ale jak se mi to uleželo, tak jsem názor změnil. Myslím, že bylo potřeba, aby ta směna přesně takto skončila. Škoda, že zde nebylo více z vaření nebo Food Platingu. Jinak naprostá spokojenost.“ Brenan88 / 80 procent
Mnichov: Na prahu války (2021) – Proč má někdo snahu očistit Anglii od zrady v podobě mnichovské dohody...
„Film jako takový není špatný. Napínavý a dramatický děj je až do samotného konce (je jasné, že kdo zná výsledek Mnichovské dohody, tak už dopředu ví, jak celý příběh nakonec dopadne). Na druhou stranu jsem nenašel jako občan Československého národa pochopení, proč má někdo snahu očistit Anglii od zrady v podobě Mnichovské dohody, když jsou dějiny jasně dané. Ač chápu, že se mír někdy neobejde bez určitých obětí, tak je úsměvné, že jejich vytoužený mír mezi Německém, Anglii a také Francii dlouho nevydržel a nakonec se i tyto země staly obětí nacistického řádění.“ Vall.I/ 65 procent
Okno do dvora (1954) – Je i po letech precizní, krásně minimalistické a vcelku i stylové.
„Čistý voyeurismus filmového ražení. Stejně jako se hlavní nemůže přestat dívat na barák od naproti, tak ani divák nemůže odtrhnout oči od mistrovské práce pana režiséra. Do toho filmu se nedá nezamilovat, protože v ukázkovém blockingu, přesných výkonech a naprosto chytře napsaných dialozích se Hitchcock vyžívá až v netypicky podmanivých detailech (využití světla a stínu pro pochopení, zda je postava vidět, či ne) a atmosféru podtrhující nápady(soundtrack mnohdy tvoří postava pianisty, který bydlí vedle v bytě). Okno do dvora i přes vyhrocené finále dokázalo zubu času odolat, neboť je i po letech precizní, krásně minimalistické a v celku i stylové.“JosefTomas / 90 procent
Zaujal vás některý z filmů? Našli jste doporučení k dílům, která vás zajímají? Pokud ne, napište komentář na kartu snímku z naší databáze. Příště třeba vybereme právě váš.
Všechny komentáře najdete přehledně seřazené od nejnovějšího zde. Dejte „palec“ těm, které vás zaujaly.