I policejní vyjednavač může být sexy. Televizní novinky budou patřit kriminálkám a dětem
Objem nových pořadů je vskutku bohatý a ČT se v něm snažila nezapomenout na žádnou generaci diváků a divaček. Pro přehlednost jsme seznamy tematicky rozdělili do několika samostatných článků, které budeme vydávat postupně. Jako první přichází na řadu hraná tvorba v produkci ČT, ale dojde i na několik seriálů ze zahraničí.
Vše odstartuje novým dvanáctidílným seriálem Stíny v mlze, kterému jsme věnovali samostatný článek a jehož vysílání začalo již 3. ledna.
Jak název napovídá, jedná se o pokračování rodinné komedie Špunti na vodě z roku 2017.
Tatínkové brousí školní lavice, aby dětem vylepšili prospěch, maminky balí k moři i mušle a děti se nemohou dočkat, až budou na pláži. Vlny chorvatského Jadranu jsou téměř na dosah, tak co by se mohlo pokazit? No přece úplně všechno! Komediální seriál o podivných členech jedné normální rodiny neboli všechno, co nechcete, aby se vám během dovolené přihodilo. Hrou osudu, vlastní hloupostí a několika nedorozuměními se tři generace rodiny Veselých ocitnou v upraveném obytném autobusu značky Robur a projedou s ním půl republiky. Sérii malých i velkých katastrof postupně promění v dobrodružství, které rodinu semkne pevně dohromady. Na cestě nakonec stráví většinu prázdnin. A bude to nezapomenutelná jízda.
Šestidílná minisérie od tvůrců Případů 1. oddělení popisující vyšetřování klíčových případů první poloviny devadesátých let. Na několika dobových případech ukazuje atmosféru doby, kdy kriminalita vyskočila do nečekaných výšin a kdy se rozhodovalo o tom, jestli policie najde a ustojí svoji roli. V „devadesátkách“ přináší svoboda pro všechny strmý nárůst kriminality. Policie nemá metodu, čas ani prostředky, jak tomu čelit. Zdá se, že velcí i malí grázlové budou mít definitivně navrch. Na pražské 1. oddělení nastupuje mladý vyšetřovatel Tomáš Kozák. Zkušený operativec Václav Plíšek novému kolegovi nevěří. Bezprecedentnímu přísunu vražd ale musí čelit společně.
Dvoudílný kriminální film bude ČT vysílat v únoru. Poručík Alan Kreiner doprovází svého šéfa na tajnou schůzku s informátorkou. Měl by od ní dostat důkazy o kriminální činnosti, do níž jsou zapleteni i Kreinerovi kolegové. Na místě schůzky ale kromě informátorky čeká v úkrytu střelec, který by měl předání kompromitujících informací zabránit za každou cenu. Informátorka naštěstí stačí utéct, ale Alanův šéf je smrtelně zraněn. O přítomnosti tajemného střelce policie neví nebo spíše nechce vědět. Alana vezmou do vazby jako podezřelého z vraždy, protože zbraň, ze které se střílelo, byla jeho soukromá pistole. Vyšetřovatelé z inspekce policie manipulují s fakty a důkazy. Jako obhájce obviněného Alana se nečekaně objeví advokát Lindner, proslulý svými úspěchy v obhajobě každého, kdo mu dobře zaplatí. Paradoxně je ochoten Alana zastupovat za neuvěřitelně nízkou odměnu. Alan Kreiner se potřebuje dostat na svobodu, aby mohl prokázat svou nevinu a najít skutečného vraha. Přijme proto Lindnerovu nabídku, i když tuší, že bude muset jeho služby brzy splatit jinak. Všechno pochopí až ve chvíli, kdy se ocitne ve vile movitého bankéře Gerstnera, který si poručíka obviněného z vraždy vyhlédl záměrně. Režisér Jiří Svoboda založil dvoudílný kriminální příběh na motivu z románu Počmárané nebe od spisovatelky Petry Bačovské.
Třídílná minisérie Podezření by měla mít premiéru v březnu a již loni velmi zaujala na festivalu Serial Killer, kde byl nejčastěji zmiňován mimořádný herecký výkon Kláry Melíškové v hlavní roli.
Pracovitá, strohá a ve svých činech pevně přesvědčená o vlastní pravdě si jde zdravotní sestra Hana Kučerová tvrdě za svým. Názory jiných nereflektuje, na ničí přání se neptá. Ona přece ví, co je pro ostatní dobré. Mezi kolegy a sousedy tak přirozeně není příliš oblíbená. Kolegyně v nemocnici odsuzují Hančin příkrý přístup k pacientům, ona zase neschvaluje jejich ochotu navazovat intimní vztahy s lékaři. V tak napjatém prostředí se primář Vaculík snaží zachovat mezi sestrami na oddělení alespoň částečný mír a vytvořit pro pacienty potřebný klid. Pro Vaculíka je pacient na prvním místě. Jenže jak on, tak pravděpodobně všichni kolem něj mají svá tajemství a motivace, ve kterých není snadné se orientovat. Jak rozhodnout o tom, co je pravda a co lež, když fakta nemluví jednoznačně a jediné, co máme k dispozici, jsou naše pocity a domněnky? Jak jednoduché je soudit věci podle toho, jak vypadají v našich očích, a ne podle toho, jaké opravdu jsou?
Policejní vyjednavač Dano Andrik se zaplétá do politicko-vyjednavačské krize na oddělení kardiochirurgie, kde se mimo ministra obrany nachází i Danova těhotná přítelkyně Lenka. Aby ji Dano spolu s pacienty a personálem dostal na svobodu, musí čelit požadavkům nevyzpytatelného únosce Korňana na jedné straně a tlakům nejvyšších politických špiček na straně druhé. Čas neúprosně běží a Dano se musí rozhodovat rychle: postupovat podle příkazů z nejvyšších míst, nebo pomoci únosci očistit jeho jméno? Osmidílný koprodukční seriál Ultimátum se natáčel na Slovensku během dvou vln pandemie. Jedná se o historicky první koprodukci České televize a TV JOJ.
Seriál z produkce britské společnosti ITV je adaptací stejnojmenné knižní předlohy Juliana Fellowese, pojmenované podle luxusní londýnské čtvrti. Autor Panství Downton a dalších oceňovaných scénářů zve diváky do Londýna 19. století mezi společenskou smetánku. Do rodin nejvyšší aristokracie, které nemají své bohatství a tituly komu odkázat. Rodiny sice urozené, ale bohaté jen potomstvem, které musí ve sňatku hledat zajištění. A rodiny nově zbohatlých podnikatelů toužící po vzestupu mezi šlechtu. Osudy všech se protínají v přepychových salonech panstva i skromných pokojících služebnictva. Na své si přijdou všichni ti, které přitahuje rub i líc životního stylu britské vyšší společnosti, především však milovníci dobrých příběhů plných intrik a nečekaných zvratů.
Čtrnáctiletá Holly popsala ve školní slohové práci násilí, kterého se na ní dopouští nevlastní otec Simon. Její matka rázně odmítá, že by se cokoliv z eseje mohlo zakládat na pravdě, ve všem vidí jen pubertální revoltu a žárlivost. Sociální pracovník Lars Madsen, kterému je případ přidělen, má ale pochybnosti a jen málo času, aby odhalil pravdu. Vyšetřování rodinných případů se navíc nikdy neobejde bez citových zranění a ničivých následků. Dramatický dánský koprodukční seriál je strhující sondou do sociálního systému perspektivou obyčejné rodiny ohrožené domácím násilím, které je v televizní tvorbě stále spíše přehlíženým tématem. Po své premiéře v dánském televizním vysílání se seriál setkal s nadšeným přijetím publika i filmové kritiky. Získal cenu Severského filmového a televizního fondu za nejlepší scénář a na dánských filmových cenách zvítězil hned v pěti kategoriích včetně hlavních a vedlejších hereckých výkonů. Výkřik bez ozvěny, v originále Ulven kommer, vznikl u renomované dánské veřejnoprávní televizní stanice DR v roce 2020 a byl jedním z dvanácti prestižních severských dramat produkovaných v koprodukčním projektu N12.
10. srpna 2017 nastoupila mladá švédská novinářka Kim Wall na palubu soukromé ponorky UC3 Nautilus jejího konstruktéra a vynálezce Petera Madsena, aby s ním udělala rozhovor. Když se ponorka následujícího dne nevrátila do dánského přístavu, byla Wall prohlášena za nezvěstnou. Nautilus se na moři potopil, Peter Madsen byl vytažen z vody záchranáři a následně zadržen policií… Mrazivě autentické seriálové drama sleduje vyšetřování událostí na palubě ponorky z 10. na 11. srpna 2017, které je nahlíženo striktně prostřednictvím práce policejního oddělení vražd, námořnictva a dalších oddělení. Soustředěný a nervydrásající boj za nalezení odpovědí v případu, který otřásl Skandinávií i zahraničními médii, přibližuje Tobias Lindholm především perspektivou postavy hlavního vyšetřovatele Jense Mollera. V hlavních rolích se představí přední severské hvězdy – Søren Malling, Pilou Asbæk či Pernilla August. Pro jednoho z nejvýraznějších severských tvůrců Tobiase Lindholma je Případ: Ponorka (v originále Efterforskningen) prvním seriálovým projektem v pozici showrunnera. Jako scenárista úzce spolupracoval s Thomasem Vinterbergem na mezinárodně oceněných snímcích Hon či Chlast, neméně úspěšné byly i jeho snímky R, Únos či Boj, které režíroval.