Lahůdkové filmové odkazy na jiná díla, které jste s velkou pravděpodobností nepostřehli
Co se týče výskytu Easter Eggů ve filmech, nemusí jít pouze o pomrkávání na jiná díla - může se jednat také o jistou tajnou zprávu tvůrců směrem k divákovi. Jako příklad si uveďme slavného Kmotra, kde je smrt postav opakovaně předznamenávána přítomností pomerančů na scéně. Původ termínu je však datován do roku 1979, kdy videohra Adventure umožnila hráčům najít vůbec první Easter Egg, jímž bylo jméno programátora Warrena Robinetta. Tuto skutečnost ostatně odkrývá i snímek Stevena SpielbergaReady Player One, jenž je nekorunovaným králem v té oblasti Easter Eggů, které se bude text věnovat - ve vizuálních odkazech na jiné filmy. V této druhé části se konkrétně dostane na sedm příkladů těch méně očividných referencí.
Oblíbená akční série nejenže opět zrenovovala pojetí filmové akce, kterou posunula k zápasnickému baletu se zbraněmi, ale také pomohla znovu zpopularizovat sympaťáka Keanu Reevese. Ten si největší jméno udělal jistě díky roli vyvoleného Nea v kultovní trilogii Matrix, na což si tvůrci Johna Wicka neodpustili nepatrný, v podstatě nepostřehnutelný odkaz. Nachází se ve scéně, kdy ukrývající se záporák Josef hraje videohru, přičemž jméno jeho avatara je samozřejmě Neo - povšimnout si toho můžete po zvětšení v pravé horní části přiloženého obrázku.
Mnohými označována za vůbec nejlepší a nejdospělejší marvelovku, ani druhá sólovka Stevea Rogerse neopomněla připomenout hereckou minulost jednoho ze svých hlavních herců. Když divák vidí náhrobek Nicka Furyho v podání Samuela L. Jacksona, lze si docela zřetelně povšimnout, že pod jménem je vytesána pasáž z Bible, konkrétně Ezechiel 25:17: "The Path of the Righteous Man..." (Cesta spravedlivého...). Nemusíme být zrovna geniálně uvědomělí, abychom si tuto frázi spojili s ikonickou řečí Julese Winnfielda, kterou Sam Jackson zaníceně recituje v Pulp Fiction před chladnokrevnou popravou.
Celá série Star Wars je různými easter eggy napěchována k prasknutí, ale odkaz na obdivované dílo Stanleyho Kubricka určitě patří k těm nenápadným. Slavný transportér EVA pod, s nímž kosmonaut ve Vesmírné odysey pronikl do zcela jiné dimenze, se ve Skryté hrozbě povaluje mezi harampádím ve Wattově vetešnictví na Mos Espa. A nikdo o něj neprojeví sebemenší zájem..
Režisér Wes Craven byl vždy hračička a v polovině devadesátých let se pustil do obzvláště sebeuvědomělé filmové tvorby. Jeho Vřískot je oblíbenou popkulturní baštou, která si dělá z hororových schémat otevřenou legraci a kanonická díla se nebojí citovat. Ten možná nejvtipnější (a v tomto případě i celkem zjevný) easter egg má na svědomí sám Craven, jenž si střihl kratičkou roli školníka, oblečeného stejně jako zabiják Freddy Krueger. Režisér se tak na okamžik ponořil do své nejslavnější postavy a jeho rolička nesla nepřekvapivě jméno Fred.
Animovaný snímek režiséra Gora Verbinskiho patří k těm, které si velmi dospěle pohrávají s žánrovými pravidly a často odkazují především k westernové historii. Vtipný odkaz ale přichází ve chvíli, kdy hlavní hrdina, dabovaný Johnny Deppem, přistává na čelním skle jedoucího auta - jeho pasažéři totiž nápadně připomínají Benicia Del Tora a samotného Deppa z filmu Strach a hnus v Las Vegas. A určitě nejde o žádnou náhodu.
Není žádným překvapením, že animované filmy od Disneyho bývají do jisté míry propletené a odkazují jeden na druhého (něco takového s úspěchem provozuje i Pixar). Důkazem je i příběh o Herkulovi, který v jedné scéně pózuje pro sochaře, přičemž má na sobě kožich podlého Scara ze Lvího krále. Kdo si všiml?
Quentin Tarantino má celou svou tvorbu postavenou na přebírání jistých žánrových schémat a na inspiraci staršími filmy (často i na jejich hudbě). V Kill Bill se sice nejvíce opírá o asijskou kinematografii a samurajské příběhy, ale krásně stihl odkázat také na jednu z největších westernových klasik 50. let. Záběr na nevěstu Umu Thurman, pomalu vycházející dveřmi do okolní prérie, se stylem nasvícení, prostředím i pohybem figur nápadně podobá slavné scéně s Johnem Waynem. Jde o jeden z těch easter eggů, které cinefilové vždy docení a kterých není ve vkusném provedení nikdy dost.