„Nejhorší Star Wars všech dob.“ Fanoušci rozjíždějí vlastní kampaň za remake filmu Poslední z Jediů
Když Poslední z Jediů (2017) minulý rok v prosinci přišel do kin, Star Wars fandové se nemohli shodnout na tom, zda se jedná o nejlepší díl série od dob Impéria (1980), nebo o ohavnou hříčku přírody, která by měla být smazána z oficiální dějové linky Star Wars universa. Někteří fanoušci jsou očividně filmem natolik zhnuseni, že se pokouší zburcovat další fanoušky k tomu, aby je podpořili v jejich plánu natočit remake filmu, který, alespoň podle jejich slov, "nemá potěšit pouze jednu polovinu fanouškovské základny a na tu druhou se vykašlat, ale vytvořit takový příběh, který si opravdu všichni užijí obecně." Autoři kampaně upozorňují na to, že Disney fanouškovskou základnu zcela nesmyslně rozdělil na dva tábory, které na sebe momentálně poštěkávají a nadávají si, místo toho, aby všichni společně nadšeně diskutovali o tom, jak se série rozšiřuje dál. Údajně je jejich cílem poskytnout společnosti Disney možnost k upravení kurzu, kterým celou sérii momentálně vedou.
Iniciátoři kampaně už údajně mají nejmenovaného producenta, který má pokrýt rozpočet, ovšem vybízejí i fanoušky, aby přispěli určitým finančním obnosem. Vedoucí kampaně uvedli, že už mají skrze tyto závazky nashromážděno něco přes 13 milionů dolarů, ale jelikož se tyto příspěvky sbírají na standardní webové stránce, nemusí být informace přesná.
Informace o existenci kampaně se ovšem neobešla bez odezvy. Sám režisér filmu Poslední z JediůRian Johnson, kterého někteří „fandové“ konstantně bombardují urážlivými a smrtí hrozícími zprávami, se o kampani žertovně vyjádřil na svém twitteru:
I Chuck Wending, autor známé knižní Star Wars série Aftermath, nad kampaní kroutí hlavou. Příliš nebaští onu informaci, že kampaň má na svém kontě už tak velké finanční sumu. Podezřelé to přijde i herci Sethovi Rogenovi. Podivuje se nad tím, jak tvůrci kampaně mohli získat jakékoliv investory, poskytující tak velké peníze, když nemají jakýkoliv scénář, herecké obsazení, režiséra nebo obecně práva. Fakt, že chtějí utratit kolem 200 milionů dolarů na remake, které jim opravdu někdo poskytuje, mu přijde naprosto neuvěřitelný. A to doslova.
Ještě uvidíme, jak si kampaň povede dál. Ale spíše to vypadá, že z toho žádný velkolepý výsledek bohudík (nebo bohužel, jak chcete) nebude.