Ledové království: Co jste možná nevěděli o tomhle animovaném hitu
Když scénáristé vytvářeli postavu Olafa, měli nepřeberné množství možností. Pak si ale položili otázku: „Jak by přemýšlel sněhulák?“ No a na základně této otázky přišli na to, jak ho napsat - jako čistou, jednoduchou a nevinnou bytost. Vtip s ním spojený jen logicky vyplývá z toho, jak jednoduše uvažuje.
Kreativní ředitel Michael Giaimo pro vzhled Elsy smíchal tradiční norské oděvy se starým hollywoodským šmrncem a navíc vše doplnil výraznou paletou barev. Když pak Elsa opustí království a dá průchod své svobodě, byl ke spolupráci přizván kadeřník hollywoodských celebrit Danilo, aby filmařům pomohl vymyslet Elsin nový účes vyjadřující její novou nespoutanost.
Norské tradice protkávají doslova celý film, je to patrné na používání tzv. Rosemålingu – tradičního norského venkovského zdobení – je vidět na oblečení, architektuře i v Elsiných ledových kouzlech.
Pro věrnou animaci soba měli animátoři celý jeden den ve studiu přítomného živého soba, mohli detailně prostudovat vše včetně jeho chování a pohybů, což úspěšně parodovali na Kristoffově kamarádovi Svenovi. Navíc při svém pozorování zjistili, že se dokáží sobi podrbat za uchem zadní nohou stejně jako to umí kočky nebo psi, čehož samozřejmě velmi rádi ve filmu využili. Překvapivě také zjistili, že sobi jsou ve skutečnosti poměrně rychlí, člověka předběhnou poměrně bez problémů, takže když se Kristoff vyhoupne na Svenův hřbet, aby se dostal rychle k Anně, je to poměrně logický krok.
Pro Arendelle našli filmaři předlohu přímo v Norsku. Mike Giaimo a jeho tým cestovali do Norska, aby načerpali inspiraci v oblasti architektury, mytologie, kultury i životního prostředí. Navštívili pevnosti, zámky, muzea, katedrály, fjordy i ledovce. Arendellský zámek je ovlivněn středověkým hradem Akershus v Oslu a královským palácem Stiftsgården v Trondheimu.
V původních návrzích vypadala Elsa úplně odlišně. Měla světle modrou pleť a krátké modré vlasy a byla označována jako padouch celého filmu. Později si ale filmaři uvědomili, že to tak není, že se jedná o zoufalou ženu, která byla celý život nucena skrývat i před svými nejbližšími, kdo ve skutečnosti je.
Scéna, ve které vyjde Elsa na balkon svého nově postaveného ledového paláce se skládá z 218 rámečků a její vytvoření trvalo animátorům 132 hodin, což je více jak pět dní!
Vzhled a oblečení Kristoffa je ovlivněno Sámy. Ti prosluli právě chovem sobů, což vysvětluje, proč je Kristoffovým nejlepším přítelem právě toto zvíře. Během návštěvy Norska filmaři navštívili i pravou sámskou sobí farmu v Rorosu. Zajímavostí je, že se sob Sven měl původně jmenovat Thor, ale s ohledem na Marvel své rozhodnutí raději změnili.
Aby byl snímek co nejvěrohodnější, vyrazil jeden z kreativních týmů i do Jackson Hole ve Wyommingu, aby zde zjistili, jak se skutečně chová hluboký sníh. Jaké stopy zanechává dlouhá sukně, jak se v ní chodí, jak se na oblečení lepí atd.
Pro naprostou dokonalost Elsiných ledových kouzel filmaři oslovili doktora Thomase Paintera, známého v America jako doktor Sníh, aby se od něj dozvěděli vše o sněhových vločkách z jejich molekulárního hlediska.
Průměrný animovaný snímek využívá kolem 45% speciálních triků, ovšem většina děje z Ledového království se odehrává na ledu, sněhu nebo vánici, což jsou jevy považované za speciální triky. V tomto ohledu je tento animák vskutku unikátní, neboť 45% bohatě přesahuje.
Aby filmaři okořenili scénář o autentická norská slova, přízvuk a fráze, oslovili Jacksona Crawforda, který uší starou norštinu, skandinávskou mytologii a ságy na Kalifornské univerzitě v Los Angeles. Ve filmu navíc zaznívá i norský kulning, tradiční popěvek na shánění stád z hor. Norská zpěvačka a skladatelka Christině Hals nahrála navíc i typické vokály zaznívající ve filmu.
Své jméno má i Hansův kůň, jmenuje se Sitron, což je v Norštině citron.