Film Pád Londýna natáčel od října 2014 do února 2015 iránsko-švédský režisér Babak Najafi v Londýně a Bulharsku. Vzhledem k tomu, že se jedná o vysoce akční podívanou o teroristických útocích, hrají zde vizuální efekty významnou roli a podílelo se na nich několik postprodukčních studií.
UPP pro film pod vedením supervizora vizuálních efektů Viktora Mullera vytvořilo dvě velké akční scény. Celkem šlo asi o padesát záběrů a pracovalo na nich kolem 50 grafiků zhruba půl roku.
Hlavní scéna, která vznikla ve studiu UPP, je výbuch Westminsterského paláce a následné zřícení jedné z jeho věží. Při pádu zdiva je zasažen okolo projíždějící Doubledecker.
Protože přímo na věži paláce nebylo natáčení možné, byla část věže pro hereckou akci vybudována ve studiu. Aby mohli grafici připravit realistickou scénu, museli celou věž napřed vymodelovat a otexturovat podle materiálů a fotografií dodaných z natáčení z Londýna. Pro simulaci rozpadu a pádu věže bylo potřeba ji v počítači rozdělit na jednotlivé kusy, přesně tak, jak se potom budou rozpadat. To znamená zhruba deset tisíc dílů a dílků jednotlivých stavebních kusů. Simulace potom probíhala pomocí různých softwarů.
Aby dopad částí věže na Doubledecker působil věrohodně, dotáčely se podklady, ve kterých jsou betonové kvádry různých tvarů a velikostí vrhány z výšky. Na ty se pak implementovaly textury stavebních částí rozpadající se věže, které padají na Doubledecker opět vymodelovaný v počítači.
Druhou scénou, která dostala svoji finální podobu ve studiu UPP, byla přestřelka v metru. Pro tuto scénu se modelovaly a komponovaly některé části prostředí, dále 3D dýmovnice a segmenty zbraní. Opět se dodělávala 3D simulace kouře, dotvářely se záblesky po výstřelech a další úpravy dotvářející atmosféru.
Jak věrohodně scény působí? Dozvíte se počínaje čtvrtkem ve vašem kině a ve filmové upoutávce k Pádu Londýna.