Neomylný hororový filmař inscenuje Pád domu Usherů. V ukázce vyčnívá Luke Skywalker
Kdo zná Flanaganovu práci, toho nepřekvapí, jak moc se představený materiál odchyluje od populární knižní předlohy. Literární zdroj byl pro pětačtyřicetiletého režiséra vždy jen odrazovým můstkem a také do celovečerních filmů podle Stephena Kinga(Geraldova hra, Doktor Spánek) vnesl svou osobitou vizi založenou na hloubavé psychologii, časových hrátkách, retro výpravě a tradičních hororových proprietách.
Zánik domu Usherů, který už v minulosti adaptoval třeba Jan Švankmajer, režisérovi rovněž poskytl jen okrajovou inspiraci. Poeův přímočarý text vypráví o starého sídle, které se rozkládá a strádá podobně jako nejstarší z Usherů Roderick. Jeho dávný přítel a vypravěč je svědkem znepokojivých a fyzicky nepříjemných událostí, které vrcholí zmrtvýchvstáním Roderickovy sestry Madeline a propadem puklého domu do okolního močálu.
V seriálu je Roderick (Bruce Greenwood) výkonným ředitelem farmaceutické společnosti a se lstivou sestrou Madeline (Mary McDonnell) dohlíží na své firemní impérium. Podobu měnící démon z jeho minulosti a zarputilý právník odkrývají zkorumpované rodinné zákulisí Usherů a obnažují Roderickovu hříšnou minulost.
Z ukázky se zdá, že minisérie bude koncipovaná jako Boj o moc s gotickým hororovým přesahem. Flanagan, jenž se sám postaral také o scénář, opět neopomene probouzet dávná tajemství, která prolézají zdmi rodinného sídla i výrazy jednotlivých herců a hereček. Vedle Greenwooda, jenž s režisérem spolupracoval také na Geraldově hře a Doktoru Spánkovi, se představí režisérova dvorní herečka Carla Gugino (Záhadné sídlo Bly), Henry Thomas alias Elliot z E. T. – Mimozemšťana či Mark Hamill. Představitel Luka Skywalkera hraje rodinného právníka Arthura Pyma a v několika záběrech nás připravuje na transformaci do vypočítavé a podezřelé postavy, jež mu přirozeně padnou.
Hvězdou však bude Flanagan, jenž umí budovat atmosféru založenou na prokleté romanci nebo na dětských traumatech, jak ukázal v dřívějších seriálových projektech. Trailer čpí jeho autorským rukopisem, v němž poznáme klasickou dobovou látku i navzdory přítomnému humoru a žánrové sebereflexi. Myšlenkové rozhraní Poeovy předlohy je bohaté a dá se z něj čerpat. A když už ne surrealisticky po vzoru Švankmajera, proč nevyužít dnes tolik populární Flanaganovu duchařskou formu.