Seriál vypráví o tom, jak velitelka elitního týmu CIA agentů Joe (Saldana) dostane za úkol infiltrovat teroristickou skupinu a spřátelit se se ženami a dcerami jejích členů tak, aby organizaci mohla rozvrátit zevnitř. Úkolu se ujme nová rekrutka, mladá mariňačka Cruz (De Oliveira). Podle The Hollywood Reporter představuje stereotypní ženskou hrdinku. Patří mezi mariňáky s nejlepšími výsledky, kterými může hravě konkturovat mužským kolegům. Moc toho nenamluví a zřídka popustí uzdu emocím, dokonce ani tehdy ne, když vzpomíná na svou tragickou minulost.
Zároveň jde o postavu, která je konvenčně atraktivní. V řadě scén se vysvléká z nepříliš pochopitelných důvodů, jež mají spíš posloužit právě možnosti ukázat obnažené hereččino tělo. A navzdory tomu, že se jedná o profesionálního vojáka, Cruz představuje krásku v nesnázích. Ostatně do náborového centra ji zažene především potřeba uniknout agresivnímu příteli. Drsná a zároveň zranitelná, stereotypně hezká a dostatečně talentovaná, ovšem bez snahy o kariérní postup – taková hrdinka působí méně jako člověk a víc jako směsice znaků upřednostňovaných cílovým publikem.
Recenze periodika The Hollywood Reporter se týká pouze první zhlédnuté epizody, proto je zapotřebí brát ji trochu s rezervou. Ostatně určitá dosavadní plochost postav a zápletky je pro daný žánr typická. Morální kompas je sice zatím nastavený poněkud černobíle (USA na straně dobra, zlo zpodobněné teroristickou skupinou), nicméně pořád je tady naděje, že se příběh víc vybarví. A přestože jsou charaktery představených postav zatím vcelku jednoduché, můžeme se těšit na to, jak se rozvine například Nicole Kidman jako šéfka CIA nebo Morgan Freeman, který se v pilotu zatím neobjevil.
Cruz je navíc příslibem dalších dějových zvratů, protože naznačuje hloubku svého charakteru, což se může projevit v dalších dílech. Její reakce na poněkud cynickou šéfku Joe jsou dynamické a můžou způsobit, že Cruz bude některé pokyny zpochybňovat či řešit po svém. Saldana rozehrává palčivý kontrast mezi striktně profesionálním vystupováním v práci a nejistým chováním v soukromém životě, kde musí znovunastolit důvěru a intimní vztahy s odcizeným manželem a dětmi poté, co byla po mnoho měsíců pryč kvůli operaci v utajení.
Pilotní díl režíroval John Hillcoat, hodinové vyprávění je však poznamenané průměrností a nedostatkem představivosti. Nezbytné akční scény nejsou nijak zvlášť zajímavé a čas od času můžou působit zmateným dojmem. Podle recenze to působí, jako by byly v seriálu jen proto, že je u trénovaného armádního špeha očekáváme, nejsou však výsledkem režijní práce, která by je mohla učinit vzrušujícími nebo aspoň vysoce efektními. Povedené nejsou příliš ani dialogy. Ve scénách, kdy se Cruz snaží sblížit se svými novými kolegy, slyšíme fráze typu: „Nevěřím nikomu, kdo se se mnou neopije,“ případně: „Do prdele, jsem mariňák, co jste čekali?“
Recenze nešetří ani scénář, který je prý napsaný tak, aby člověk mohl být při sledování zároveň na mobilu. Otázku vyvolává hlavně to, proč je právě Cruz, postava, kterou máme chápat jako skvělou v boji, ale nepříliš znalou lidí, nasazená na úkol, kde má předvést schopnost vetřít se do přízně nákupováním posedlé společenské smetánky a manipulovat jí. Podle The Hollywood Reporter je ze seriálu nejvíc patrná úcta k americké námořní pěchotě. Cruz to ostatně dostatečně formuluje v jednom svém prohlášení: „Jsme silní. Chráníme slabé. V této snaze jsme nelítostní.“
Seriál Special Ops: Lioness zatím vyhlíží jako jeden z těch, kteří jsou zahledění do nerealistických ideálů, jež příliš neodpovídají lidské povaze nebo žité zkušenosti. The Hollywood Reporter dodává, že v týdnu, kde je dokonce i Barbie nucená ke konfrontaci fantazie a reality, působí tento nový produkt streamovací služby jako svět obývaný plastovými akčními figurkami.