Recenze: Walter Mitty a jeho tajný život. Po Tropické bouři Stiller rozpoutal bouři severskou. A intimnější.
Walter Mitty a jeho tajný život nám představuje Waltera, fotoeditora (Ben Stiller) magazínu Life. Ano, Stiller znovu hraje nesmělého chlápka, který tentokrát nahání svou kolegyni z práce Cheryl (Kristen Wiig) přes internetovou seznamku. Walter navíc "trpí" hrdinskými vizemi, jimiž si zvyšuje sebevědomí. V očích druhých ale vypadá spíš jako nedospělý snílek a "mimoň".
K filmové bouři dojde ve chvíli, kdy se má časopis Life transformovat do podoby ryze elektronického média. Walter nemůže najít snímek na poslední titulku, jejímž autorem je ikona a "stará škola", fotograf Sean O´Connell (Sean Penn, který se ve filmu objeví až těsně před koncem). Walterovi dýchá na záda manažer pro restrukturalizaci (Adam Scott), dožadující se onoho snímku číslo 25. Walter nemá co ztratit a vyráží Seana O´Connela hledat. Severská bouře může začít!
Scénář ke Stillerově novince má na svědomí již před půlstoletím zesnuvší James Thurber. V roce 1947 byl uveden "jeho" film Tajný život Waltera Mittyho. Co se popisu děje týče, šlo o mnohem drsnější, cyničtější a ironičtější textovou verzi Waltera Mittyho. Tím, kdo původní scénář dotáhl do aktuální podoby, je Steve Conrad (Štěstí na dosah, 2006). Snímek tedy brnká na citlivější notu mnohem silněji než ten z druhé poloviny 40. let.
„Co se mi líbí na tomto příběhu, je to, že se nedá zaškatulkovat,“ říká Ben Stiller. „Je to komedie, stejně tak jako drama. Je to dobrodružný příběh. Je to opravdové a zároveň fantasticky nadsazené. Přesto v jádru toho všeho se nachází postava, se kterou se může každý ztotožnit - někdo, kdo se zdá, že životem jen prochází, ale přitom žije úplně jiný život uvnitř své hlavy.“
Trailer k filmu Walter Mitty a jeho tajný život:
Právě to "uvnitř své hlavy" se povedlo natočit tak, že při sledování filmu vyloženě neruší, ale velmi sugestivně umocní pocity hrdiny. A těch "superhrdinských" imaginací zase není tolik na to, aby se daly dopředu očekávat a ve výsledku nudily. I když ta se žralokem uprostřed Grónského moře byla vážně moc...
Walter při zběsilé road movie opustí newyorskou kancelář a vydá se nejdříve do Grónska, poté na Island, aby nakonec svérázného fotografa uhnal na vrcholku jedné himalájské hory. Lokace jsou působivé, o nějaké komediální prvoplánovosti nemůže být řeč. Dočkáme se Waltera v helikoptéře s opilým seveřanem, na longboardu si to prosviští táhlým islandským údolím, aby ho nakonec před výbuchem sopky zachránil hoteliér v jeepu.
Kdo viděl a oblíbil si Tropickou bouři, zamiluje si i Stillerovu novinku. Už to není tak skečovité, neřeší se tu armáda a komplexy veteránů, ale je tu aktuální téma, nebo vlastně "vážnějších" témat hned několik. Korporátní politika, zašlá sláva analogové fotografie a loajalita, respektive zdravá loajalita k firmě. Řeší se tu vztah matka - syn - matky nápadník, co to umí se skateboardem a musí být pro toho kluka "Hero no.1". A dojde i na jednu vtipnou scénku beroucí si na paškál slavný film...
Dejte Stillerovi šanci. A zahrne vás upřímnými emocemi. Jeho nejnovější hrdina navíc roste, vyvíjí se, dokáže dodat sebevědomí. Pobaví k pláči, dojme k slzám. Na diváka pomrkává s myšlenkou, že i v sebevětší firmě-společnosti zatížené svazujícími pravidly je důležitá imaginace. Když dostane přednost před "realitou", stane se skutečností...