Vzdor vůči otcům je ve filmu Hop dvojí. Zatímco zajíc Zajda (v originále E.B., neboli Easter Bunny) nechce rozdávat sladkosti po celém světě, člověk Fred (James Marsden) pro změnu nechce pracovat vůbec. Osud ty dva přirozeně spojí, aby společně zjistili, kde je jejich místo, provedli pár trapasů a potkali Davida Hasselhoffa.
Tak napřed to lepší – ve filmu překvapivě dobře funguje interakce mezi animovanou a hranou částí. Neopakuje se tragická situace z Garfielda a Chipmunků, kdy bylo očividné, že tam animovaná zvířata prostě nejsou a herci hrají naprázdno. Zásluhu na tom má i velmi solidní technická stránka, díky které zajíci nevyčnívají, přestože jsou očividně stvořeni na počítači.
Zbytek se bohužel řadí spíše k horšímu. Tvůrci si dle všeho chtěli vyhrát s fenoménem Velikonoc. Úvod na Velikonočních ostrovech je dokonce příslibem detaily prošpikované podívané, neboť se ocitáme v továrně na sladkosti, kde pro zajíce pracují roztomilá kuřátka a nechybí řada malých fórků v pozadí (glóbus má tvar vajíčka, těžební vrt má kloub do tvaru zajíčí hlavy atd.). Po nějakých deseti minutách bere Zajda roha. Přesouvá se do světa lidí a hned zkraje to začne drhnout, když se staví v Playboy Mansion (sídle Hugh Hefnera) s tím, že by se rád ubytoval. Nápad tu je, ale opravdový vtip ta scéna postrádá. A v téhle rovině se bohužel nese téměř celý zbytek filmu.
Jakoby tvůrci při opuštění Velikonočních ostrovů ztratili chuť si se zápletkou hrát. Jsou tu všechny klasické scény, které provází filmy s nečekaným nelidským hostem, jehož se snažíme udržet ostatním z očí: Host udělá nepořádek v cizím domě, který je třeba promptně uklidit. Člověk chce něco zařídit a současně musí uhlídat hosta dělajícího rozruch atd.. Vtip ale ve scénách prakticky není. Sem tam někdo spadne, případně se zapitvoří a tím to končí. Opravdu nápaditých fórků je v celém filmu možná dva tucty, geniální jsou dva (Zajda předstírá panenku a David Hasselhoff vytasí dost možná nejlepší hlášku své kariéry). Pak jsou tu i vtipy zabité dabingem, jako když třeba na hudební konkurz uvede Zajdu Russell Brand, který ho ve skutečnosti dabuje. Ale s tím mohl český distributor těžko něco udělat.
No a pak je tu věc, která mě osobně iritovala nejvíce (a věřím, že to tak bude mít většina dospělých). Film jedná naprosto nesystematicky, pokud jde o to, že by Zajdu neměl nikdo vidět, protože je to přeci jen mluvící zajíc. Jednou ho Fred úzkostlivě schovává, aby mu "někdo nevykuchal mozek", v jiné scéně ho naopak v klidu posadí v restauraci naproti sobě a objedná mu zmrzlinu s upozorněním „nemluv, ať nevzbudíš pozornost“ (ale dost možná opravdu v Americe nikoho nepřekvapí, pokud si ke snídani do restaurace přivedete zajíce v košili a triku). Takhle chaoticky to funguje po celý film.
Vzhledem k faktu, že se toho v jednotlivých scénách moc neděje, zdá se Hop zhruba dvakrát tak dlouhý, než je. A bohužel není ani natolik infantilní, aby šlo výsledek omluvit tradiční berličkou „je to určeno především malým dětem“. Ty se budou s největší pravděpodobností nudit úplně stejně. Hop je zkrátka neředěná nuda s pár dobrými fórky, která měla skončit jako dvacetiminutový kraťas. Na celovečerák tu očividně nebyl materiál.
Hodnocení: 40%
P.S. Tak nesympatického kresleného hrdinu jsem ve filmu snad ještě neviděl. Být to na mě, zlomím mu po prvním setkání krk a udělám si ho na smetaně.