Roztomilá romance Královské zacházení je plná pozitivní energie
Asi pětadvacetiletá kadeřnice Isabella, zvaná Izzy, žije s matkou a babičkou v New Yorku, kde provozují malý kadeřnický salon, v němž pracují i dvě Isabelliny nejlepší kamarádky Lola a Destiny. Trápí je špatné elektrické rozvody, kvůli kterým často vypadává proud a občasné vývoje jim ničí vybavení a opravy je stojí většinu úspor. Přesto Izzy neztrácí dobrou náladu a chuť pomáhat svým sousedům, které ráda rozmazluje drobnostmi. Třeba koblihou po ránu nebo tím, že si s nimi povídá a zná jejich jména. Děti z místního komunitního centra zadarmo krmí a stříhá. Je to zkrátka dívka se srdcem na pravém místě a všichni ji mají rádi.
Její svět ale obrátí vzhůru nohama nabídka ostříhat korunního prince Thomase z Lavanie. Upřímná a veselá dívka prince natolik okouzlí, že ji doporučí jako kadeřnici na své svatbě. Izzy v Lavinii objevuje úplně jiný, neuvěřitelně rozmanitý svět. A ačkoli by to měl být princ, kdo ji zemí provede, je to právě Izzy, která ji naopak ukáže Thomasovi – bez příkras a předsudků. Princ po jejím boku zažívá to, co dosud nepoznal – poznává své poddané, učí se starat se o ostatní a uvědomuje si, jak moc mu toho v životě chybělo.
Devadesátiminutový snímekKrálovské zacházenírozšiřuje naši realitu doplněnou fiktivními evropskými monarchiemi Aldovie a Belgravie o třetí království s názvem Lavanie, která se, jak se ve filmu dozvíme,nachází na východ od Aldovie. Místo umělého sněhu a vánoční výzdoby na nás tentokrát čeká letní New York a nové království, které by šlo popsat jako směsice Arábie, Afriky, Kuby, Indie, Irska a Řecka (s ohledem na oblečení lavanských obyvatel, jejich hudbu, tance, auta a další). Právě různorodost a pestrost celého království je tu vysvětlena jako důsledek toho, že království se nacházelo na obchodní trase do Indie. Výsledek může působit kýčovitě a uměle, ale s ohledem na podobné snímky je to poměrně osvěžující změna.
Zápletka není nijak složitá, jedná se o klasické schéma – chudá dívka a okouzlující princ, tedy další variace na Popelku. Oproti Princezně z cukráry a Vánočnímu princi jsou ale postavy Thomase a Izzy v podání Meny Massouda a Laury Marano o něco reálnější. Jako dvojice působí živelněji a bláznivěji, což dělá ze snímku poměrně roztomilou záležitost, která by se mohla líbit i mladšímu publiku.Po celou dobu snímku se totiž Izzy a Thomas poznávají, prochází se městem, baví se o běžných věcech a princ, který se má zakrátko ženit si k dívce pomalu nachází cestu, neporušuje při tom ale žádná pravidla, takže nemůže být řeč o nějakém podváděni snoubenky nebo nevhodném chování. Chystaná stavba je tak překážkou v jejich příběhu a princ si bude muset vybrat mezi láskou a povinností ke koruně.
Jediné, co mi na snímku trošku vadilo, je zažitý stereotyp, že kadeřnice nebo dívky italského původu nemají přílišný vkus – divně se oblékají, jsou přehnaně nalíčené a potrpí si na dlouhé nehty. Podobné náznaky byly vidět například v Pretty Woman nebo v Dívkách z Jersey a Chůvě k pohledání. V dnešní době už mi to přijde poněkud mimo, ale chápu, že se autorka scénáře snažila také vizuální cestou ukázat dva velmi rozdílné světy, ze kterých Izzy a Thomas pochází. Na druhou stranu mě ale trošku uráží myšlenka, že chudé ženy nemají vkus nebo slušné vychování. To je ale asi to jediné, co mi na snímku poněkud vadilo.
Královské zacházení je tradiční romantická jednohubka, přeslazená romance plná kýče, takže by normálně nepřesáhla průměr. Kvalitou je na stejné úrovni jako zmíněná trilogie Vánoční princ nebo Princezna z cukrárny, přesto ji ohodnotím o něco výš. Důvodem je neuvěřitelně pozitivní nálada, která ze snímku sálá. Příjemná, nijak komplikovaná romance bez velkých dramat a zvratů je občas přesně to, co milovníci a milovnice tohoto žánru potřebují.