Recenze: Ginny & Georgia přináší mrazivou zábavu, ve které je na prvním místě girl power
Georgia se se svými dvěma dětmi, patnáctiletou Ginny a devítiletým Austinem, stěhuje z místa na místo. Nyní se usadili ve městě Wellsbury, kde se snaží začít znovu po smrti Georgina manžela. Jak se postupně zabydlují poznávají své sousedy, spolužáky a kolegy z práce. Ginny doufá, že konečně najde domov a že její matka začne být normální rodič, které vidí všude okolo. Georgia se stala matkou v patnácti letech, teď je jí tedy třicet a má dost netradiční názory na výchovu. Z vlastních neveselých zkušeností totiž ví, jak drsný život je a že je lepší být připraven na všechno. U pubertální Ginny a jejího vyprávění poprvé prožívá věci, které jako náctiletá nezažila – večírky u kamarádů, přespávačky ve škole, rozhodování se či kam jít na vysokou. Ginny má oproti svým vrstevníkům větší svobodu, jenže Georgia má pohnutou minulost, kterou se před svými dětmi snaží utajit a která se náhle zjeví v podobě příbuzných, o nichž předtím nemluvila. Opět hrozí, že budou muset město opustit, ovšem otázkou je, zda bude i tentokrát stát Ginny po Georgině boku.
Kdo by si od Ginny a Georgie sliboval podívanou ve stylu seriálu Gilmorova děvčata, nemohl by se mýlit víc. Jedinou podobností v tímto seriálem je, že hlavní hrdinky měly děti v pubertě a že mají se svou dcerou mimořádný vztah. Ovšem zatímco Rory a Lorelai jsou praštěné a upovídané ženské, které milují kávu a nikdy nekončící konverzace, které dokáží sledovat jen ony, Ginny a Georgia jsou mnohem vážnějšího a mrazivějšího ražení. „Gilmorky" těžily z konverzačním humoru a pitoreskních obyvatel jejich městečka a šlo tu v první řadě o humor a o to, brát život z té lepší stránky, i když umí být drsný. Ginny a Georgia pod zdánlivě humorným svrchníkem skrývají temnější příběh, který zahrnuje snad všechny problémy současné lidské společnosti. Postupným odkrýváním Georginých tajemství a Ginnyiných vazeb s novými kamarády se totiž dostávají na řadu témata sexuálního zneužívání dětí, sebepoškozování, depresí, šikany, homosexuality, drog, rasismu i vypořádání se se smrtí.
Vše je vyprávěno z pohledu obou hlavních hrdinek, ovšem zatímco Ginny komentuje chování své matky a vysvětluje divákovi to, jak to chápe a vidí ona, osudy Georgie sledujeme skrze flashbacky, v nichž se nám před očima odehrává poměrně tragický životní příběh, který ji naučil přežít za všech okolností. Georgia je mrcha, která ví, jak muže ve svém životě využívat ke svým cílům. Těch má tato atraktivní žena víc než dost, ale nejdůležitější jsou pro ni její děti. Georgii totiž nejvíce děsí to, že by Ginny mohl potkat stejný osud jako ji, to nehodlá nikdy dopustit. A nikdo ani nebude ubližovat jejímu chlapečkovi. Georgia si je vědoma toho, že Austin jiný než jeho vrstevníci a nikdy mu nezapomene připomenout, jak je speciální. Jenže právě jeho výjimečnost ho dělá terčem šikany, na kterou zoufalý chlapec hledá řešení v násilí a Georgia si odmítá přiznat, že by mohla být příčinou jeho problémů a že by měl vyhledat odbornou pomoc.
V očích Ginnniných spolužáků je ale Georgia vysněným typem rodiče. Ginny smí téměř vše, když Ginny dojde v elektrickém kartáčku baterka, neváhá šáhnout do šuplíku a vyndat jí rezervní z vibrátoru, jakmile se začne randit s klukem, nechá jí předepsat antikoncepci, hulit trávu je povoleno, a tak bychom mohli pokračovat dál. Jenže pro zodpovědnou Ginny, která by se konečně chtěla začlenit mezi vrstevníky, to ale vidí úplně jinak. Matku považuje za nedospělou a nezodpovědnou. Její chování jí přivádí do rozpaků a komplikuje jí život. Georgia se naučila si před světem nasadit masku, ale nenaučila se ji snímat před svými dětmi. Ginny a Austin neznají nic ze života své matky, ve skutečnosti neznají ani její pravé jméno! Všechno jsou jen lži a Ginny to pomalu začíná zjišťovat.
Ačkoli jsou Ginny a Georgia určeny pro publikum od šestnácti let, jsou znepokojivým seriálem, který ukazuje lidský život v jeho surové podobě. Tvůrci se sice snažili děj zabalit do zábavného a humorně laděného balícího papíru, to ale na věci nic nemění. A to hlavně proto, že každý z hrdinů se tu potýká se svými vlastními démony různých podob a závažností, ale dospělí (v podobě jejich rodičů a učitelů) tu jako podpora selhávají. Volání jejich dětí o pomoc tu nikdo neslyší a vy tak celou dobu jen sledujete, jak se jim jejich životy sypou pod rukama. Když ale v některých scénách přijde na řadu jejich veselost, energie, dětinskost, naivita a víra v přátele, se kterými se snaží své problémy řešit (když už k tomu najdou odvahu), svitne vám malá naděje, že to s nimi nebude až tak zlé a že se dokáží se svými bolestmi a strachy vyrovnat za pomoci svých vrstevníků.
Dynamika seriálu se pomalu stupňuje a problémy nabírají na svých rozměrech a s tím, jak se odkrývají další a další vrstvy Georgina příběhu, cítíte vůči ní stále větší nenávist a zlobu, kterou k ní v daných okamžicích cítí i její dcera. Zároveň, ale chápete její motivy, je vám jasné, že ji nikdo nenaučil říci si o pomoc, nikdo jí nikdy žádnou nenabídl, a tak je její vidění světa pokřivené a založené čistě na tom, jak se život zachoval k ní.
Neznámé herecké obsazení, kterému vévodí dvojice Brianne Howey jako Georgia a Antonia Gentry jako Ginny, odvádí solidní výkon a současná moderní hudba potěší mladší publikum (na řadu přišly punkrockoví The Regrettes, elektroničtí LAIKIPIA a Keys N Krates, dýdžej Max Styler, indie pop SHAED, Avril Lavigne, Selena Gomez a řada dalších).
Ginny a Georgia jsou zkrátka poměrně drsnou podívanou, u které se příliš smát nebudete. Pro posezení s kamarádkami u vína nebo jako zábava pro holčičí večery s dcerou je to v pohodě (možná si i díky němu ledacos vyříkáte). Na druhou stranu, děti dnes dospívají rychleji a naše snaha jim všechno ukazovat jako pohádku není nejlepší cestou, jak je připravit na život. Ginny a Georgia by mohly být léčbou šokem a důvodem k pořádném zamyšlení.