Recenze: Trading Paint - Závodník John Travolta šlape na paty zašlé herecké slávě

Trading Paint | Flickering Myth
Tentokráte dupe na pedály v závodnickém dramatu Trading Paint a kromě volantu objímá ještě slavnou zpěvačku Shaniu Twain, pro níž je film hereckým debutem. Ruku na srdce, mohla si vybrat i lépe.
Příběh se věnuje problematickému vztahu
recenze-trading-paint-zavodnik-john-travolta-slape-na-paty-zasle-herecke-slave
Trading Paint
legendárního automobilového závodníka Sama Munroa a jeho ambiciózního syna Camerona, jenž nyní jezdí v otcově týmu. Kvůli nespokojenosti s vybavením vozu a bídným vyhlídkám na vytoužený triumf odchází Cameron ke konkurenci, konkrétně ke slizkému šampionovi Linskymu (Michael Madsen), s čímž se Sam nemůže smířit a vrací se na závodní okruhy, aby synovi ukázal, jak šeredně se spletl.
Irácký režisér Karzan Kader diriguje film jako prostinkou pohádku na dobrou noc, v níž je všechno hrozně zjednodušené, kladné postavy jsou bezvýhradně kladné, zlí aktéři zůstávají jednorozměrně zlí a ty potenciálně rozporuplné charaktery (Cameron) se vyvíjí tak nějak mimochodem v ústraní, přičemž je jasné, jak to všechno skončí. Nikdo nečekal Občana Kanea, ale za takhle mdlou režii a nucené, nepřesvědčivé konflikty by tvůrci měli přijet ke mně domů a jako náhradu za ztracený čas vyplít záhony a zasázet brambory.

Vítězství v krvi
Film pracuje se schématem sportovních dramat, které by měly rozvíjet vztahy mezi aktéry vstříc závěrečnému střetnutí, měly by postupně utahovat šrouby a přinutit diváka, aby aktérům držel palce a ve finiši s nimi prožil pečlivě budovanou katarzi. Nic takového se zde bohužel nedaří, schéma vyprávění (závod - konflikt otce a syna, otec začne zničehonic opět jezdit - závod - syn začíná být u konkurence nešťastný - závod...) postrádá nápad a příběh skáče vysloveně mezi povinnými záchytnými body, aniž by přidal skutečné emoce a vytvářel potřebné jiskření a osudovost mezi postavami a jejich činy. Jestli někoho tím správným způsobem nakopl a napumpoval finální závod, tak jsme museli vidět úplně jiný snímek (při závěrečném songu jsem osobně myslel, že mě vomejou).
A kdo se těší alespoň na zmiňovanou Shaniu Twain, ani ten
recenze-trading-paint-zavodnik-john-travolta-slape-na-paty-zasle-herecke-slave-1
Trading Paint
nebude dvakrát skákat nadšením. Popové divě to sice stále moc sluší, ale nemohl jsem se zbavit pocitu, že její postava se v příběhu ocitla tak nějak navíc a pro vývoj nesehrála nijak zásadní roli. V centru je výhradně Travolta, který i s jeho vzpomínkami na zesnulou manželku odsouvá vše do ústraní, takže potenciálně důležité konflikty se synem a Linskym vyznívají povrchně a nudně.
Neměl jsem sice pocit, že bych sledoval nesnesitelná filmařská muka, a když už nic, příběh alespoň rychle utíká a nenechává usnout, ale najít něco originálního ke skutečné pochvale se zdá být těžší než sbalit Shaniu Twain v dobách její největší slávy. Minimálně pro pamětníky oné doby bude Trading Paint příjemnou nostalgií.
Hodnocení: 35%