Recenze: Cell - John Cusack a Samuel L. Jackson znovu v příběhu Stephena Kinga
A protože Pokoj 1408 slušně vydělal a John Cusack léta o hit nezavadil, rozhodl se produkčně zaštítit další adaptaci Kingova díla, v níž si i zahraje.
Předloha, která u nás vyšla pod názvem Puls, byla přijata vesměs kladně a filmová adaptace na post režie nabrala Toda Williamse (vynikající Dveře v podlaze, hororový hit Paranormal Activity 2). Mezi herce navíc naskočil Samuel L. Jackson, který se s Kingem a Cusackem sešel u zmíněného Pokoje 1408. Hitu tedy teoreticky nic nebránilo v cestě.
A nyní k praxi. King se podílel i na scénáři, protože chtěl - mimo jiné - reagovat na kritiku knihy a ve filmové podobě příběh vylepšit (konkrétně by měl být mimo jiné přepracován konec). Výsledek funguje tak napůl. Základní dějová linka Cell funguje, pro zombie žánr jsou vybrány vhodné lokace, čas od času potěší nějaký nápad nebo hláška. Samotná zápletka by si ale zasloužila větší pozornost v rovině vysvětlení, nemluvě o tajemné postavě v rudé mikině, jejímuž významu (a vztahu k hlavní postavě) jsem upřímně neporozuměl a doteď si nejsem jistý tím, jakou v příběhu hraje roli.
Trailer:
Nedostatky scénáře bych přesto označil za druhořadé. Tím, co snímek skutečně pohřbívá, je totiž režie, respektive zdlouhavá a očividně nezvládnutá post-produkce. Snímek byl dokončen již před dvěma lety a dlouho se mu nedařilo najít distributora. Rozpočet známý není, na digitální triky ale moc peněz očividně nebylo, což je nešikovné u filmu, který dvě zásadní scény (z toho jednou je vyvrcholení) staví právě na nich.
Williams navíc naprosto nestíhá jako vypravěč. Nedokáže filmu dát tempo, vykreslit zmar, správnou post-apo atmosféru a ani ty zombie nejsou vizuálně nic moc. Každý zajímavější moment je režií buď zazděn, nebo se na něj - a to je skutečně vrcholná situace - dá "jen" dívat.
Z Cell klidně mohl být hit. Cusack je pořád ohromný sympaťák a Jackson jistota, která (pokud nemá extrémně slabý den) ustojí jakoukoli postavu. Jenže k čemu je solidní obsazení a ucházející scénář, když to filmařsky vůbec nefunguje? Williams zabil veškerý potenciál, který látka měla a je to ohromná škoda. Hororových jednohubek o zániku světa není nikdy dost.