Zásadní kostra příběhu zůstává stejná: Asi tuce postav prožívá minipříběhy, které nějak souvisí s milostnými / partnerskými vztahy a nakonec se všichni setkají. JAK se všichni setkají, to je tentokrát od začátku jasné, protože větší část z nich jsou členové jedné rodiny a mají se všichni sejít na štědrovečerní večeři.
Film má vskutku hvězdné obsazení. Snad všechny jeho představitele jsme aspoň jednou viděli v nějaké opravdu výbrné komedii. O to smutnější je, jak málo se to celé podařilo...
Trailer:
Trable o Vánocích jsou totiž mnohem nevyrovnanější, než výše zmíněné filmy Garryho Marshalla.
Celý film by chtěl být výrazně "magičtější". Má skoropohádkového vypravěče (Steve Martin) a běžně se uprostřed scény stává, že vypravěč řekne něco jako "V tu chvíli si babička vzpomněla, jak po ní všichni pokukovali na tancovačce v roce 1947" a místo babičky je najednou mladé krásné děvče, buď v roce 1947 nebo dokonce v současnosti (ale jen na chvilku). Občas to funguje a když to funguje, je to příjemně dojemné. Taky jsem ocenil povětšinou slušně vybrané songy (patřičně fungující) a občasnou příjemně romantickou, oldschoolovou kameru.
Na druhou stranu, leckteré scény jsou tak strašlivě, brutálně nepodařené, že skoro vzbuzují dojem, že film režírovali dva různí režiséři. Strašlivě otravné jsou například scény, ve kterých je Diane Keatonová neurotická, zakopává a rozbíjí věci. Přesně totéž hrála už v několika nedávných filmech a už se to opravdu nedá vydržet! Stejně tak se nedá vydržet love story Alana Arkina a Amandy Seyfriedové (věkový rozdíl 52 let)!!! Protože to je zřejmě i na Hollywood už trochu moc, skončí nakonec Seyfriedová s mladším hercem (věkový rozdíl pouhých 12 let).
Kromě toho se rozumí samo sebou, že většina podzápletek je předvídatelná (i když ne tak strašlivě, jako v Marshallových filmech).
Od tohoto typu rodinných romantických komedií originální zápletky ani moc neočekávám, ale když už jsou předvidatelné, tak mají aspoň mít pořádné tempo, konzistentní styl atd... A to tomuhle filmu zásadně chybí. Tak divoce osciluje mezi "fajn" a "nesnesitelným", že to nesnesitelné nakonec převáží.