Tržby v českých kinech: LEGO® příběh a Bolek Polívka zkrotili Vlka z Wall Street
Nemalé nasazení nejen co do počtu filmových kopií, ale též těch, co mají na starosti PR a marketing. V prvé řadě za to ale můžou samotní tvůrci LEGO® příběhu a vynálezce geniálních plastových kostek, které zkrátka n
eomrzí. O premiérovém víkendu shlédlo tenhle sen všech dětí (i dospělých) přes 48 tisíc diváků. V pokladnách kin nechali diváci 6.4 miliony korun. Konkurovala jim zimní olympiáda a poměrně dobré počasí, takže jde o úspěch. Bude pokračování?
I na druhém místě skončila čtvrteční novinka, pokračování komediálního Dědictví s podtitulem Kurva se neříká. Robert Sedláček na režisérské sesli rozhodně nic kultovního nestvořil. O scénář se postaral "Bohuš" Polívka. Recenzenti se ptají "proč?!?!". A divák? Ten to neřeší. Snímek Dědictví aneb Kurva se neříká shlédlo o premiérovém víkendu přes 41 tisíc vyznavačů kultu. Do pokladen přinesli téměř 6 milionů korun. Kdyby bylo bývalo Lego vrženo do menšího počtu kin a kdyby bylo bývalo druhé Dědictví nasazeno do většího počtu kin, nejspíš by druhé Dědictví zvítězilo. Kdyby, kdyby...
Na třetí místo se kvůli poklesu zájmu musel stáhnout Vlk z Wall Street. Třikrát kraloval, počtvrté mu patří bronz. Ten mu zajistilo 18 tisíc diváků a 2.6 milionu korun na tržbách. Za necelé čtyři týdny jsou čísla následující: 230 tisíc diváků a 32 milionů korun. Kampak se asi herec DiCaprio (a režisér Scorsese) vydají příště? Zatím ticho...
Čtvrtá příčka patří novému RoboCopovi (2014). Od uvedení klasiky uplynulo 17 let. Snímku zůstal příběh, upgradeován byl o možnosti nejmodernějších postprodukčních postupů. Film postrádá satirický podtón, ale ve vedlejších rolích se představují velmi dobří herci (Gary Oldman, Michael Keaton, Samuel L. Jackson). Na RoboCopa"2014" vyrazilo o premiérovém víkendu 12 tisíc diváků. V pokladnách nechali 1.6 milionu korun.
Milionovou hranici překročila ještě Vejška (2014) Tomáše Vorla. Přes 11 tisíc diváků nechalo v pokladnách 1.6 milionu korun. Oproti předchozímu víkendu jde o téměř 60% pokles zájmu a tržeb. Úspěch Gymplu (2007) v nedohlednu.
Zájem opadá i o další český film, a sice o Něžné vlny (2014) Jiřího Vejdělka. Romantickou retrokomedii shlédlo o pátém víkendu 6 tisíc 300 diváků. Do pokladen přispěli 835 tisíci korunami. Něžné vlny překonaly za necelých pět týdnů od nasazení do kin hranici 200 tisíc diváků. Na tržbách to je 27 milionů korun. Platí totéž, co v případě Vorlova nového filmu. I když v tomto případě je to o trošku lepší.
Aktuální žebříček tržeb a návštěvnosti tuzemských kin najdete ZDE.